«Το Βρετανικό Συμβούλιο δραστηριοποιείται στην από το 1939, σχεδόν 80 χρόνια. Ολα αυτά τα χρόνια, το όραμα και οι στόχοι μας δεν αλλάζουν», λέει στην «Κ» η Αναστασία Ανδρίτσου, στην πρώτη της συνέντευξη μετά την ανάληψη των νέων καθηκόντων της. Απόφοιτος του ΕΜΠ, με μεταπτυχιακές σπουδές σε Ελλάδα και Γαλλία και σημαντική καριέρα σε μεγάλες επιχειρήσεις, από το 2004 εργάζεται στο Βρετανικό Συμβούλιο. Μεταξύ των πρώτων καθηκόντων της, ο σχεδιασμός προγράμματος για την Επικοινωνία της Επιστήμης (Beautiful Science, FameLAB, Challenge Europe, κ.λπ.) για το ευρύ κοινό και τα σχολεία. Από την 1η Απριλίου είναι η πρώτη γυναίκα και η πρώτη Ελληνίδα διευθύντρια του Βρετανικού Συμβουλίου στην Ελλάδα. Μιλώντας για το Brexit παρατηρεί ότι αυξήθηκε ο αριθμός των Ελλήνων που σπουδάζουν στη Βρετανία.

– Τι ρόλο παίζει σε μια χώρα ένας οργανισμός όπως το Βρετανικό Συμβούλιο;

– Το Βρετανικό Συμβούλιο, ο διεθνής μορφωτικός οργανισμός της Βρετανίας, έχει στόχο τη δημιουργία και ενίσχυση των πολιτιστικών σχέσεων μεταξύ της Βρετανίας και των 100 και πλέον χωρών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε, αλλά και την ανάπτυξη και παροχή εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ευκαιριών σε εκατομμύρια ανθρώπους. Μέσα από τη διδασκαλία των αγγλικών στοχεύουμε να προσφέρουμε σε κάθε μαθητή και δάσκαλο μία συναρπαστική εμπειρία μάθησης και ένα υψηλό επίπεδο εκπαιδευτικού περιεχομένου. Διοργανώνουμε περισσότερες από
3 εκατομμύρια εξετάσεις γλωσσομάθειας παγκοσμίως, βοηθώντας νέους ανθρώπους να αποκτήσουν πρόσβαση σε έγκυρη ποιοτική πιστοποίηση αλλά και μία καλύτερη προοπτική για τις σπουδές τους –ενδεικτικά, στις 21 και 22 Απριλίου θα οργανωθεί έκθεση βρετανικών ΑΕΙ στο ξενοδοχείο Wyndham Grand στην Αθήνα– και την επαγγελματική τους καριέρα. Παράλληλα, μεγάλο κομμάτι της δουλειάς μας έχει να κάνει με τις τέχνες και την προώθηση ενός ουσιαστικού διαλόγου ανάμεσα στη βρετανική και την ελληνική καλλιτεχνική σκηνή. Σκοπός μας είναι να φέρουμε σε επαφή το ελληνικό κοινό με ανερχόμενους και καταξιωμένους Βρετανούς καλλιτέχνες, να ενθαρρύνουμε συνεργασίες σε τομείς όπως η δημιουργική γραφή, τα εικαστικά, το design, η μουσική, ο κινηματογράφος.

– Ποιο το επίπεδο των Ελλήνων ως προς τη γνώση των αγγλικών;

– Εξαιρετικά υψηλό, πολύ υψηλότερο από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με το 50% να δηλώνει ότι είναι σε θέση να διεξαγάγει μία συζήτηση στα αγγλικά. Γενικά, οι Ελληνες επενδύουν σημαντικά στην εκμάθηση ξένων γλωσσών. Επιπλέον, τα αγγλικά θεωρούνται από τη συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων βασικό εφόδιο για την πραγματοποίηση σπουδών ή την αναζήτηση εργασίας σε άλλη χώρα.

– Στην Ελλάδα η διδασκαλία των ξένων γλωσσών –και πρώτης όλων, των αγγλικών– κρίνεται ελλειμματική, με αποτέλεσμα οι γονείς να καταφεύγουν στα φροντιστήρια. Τι προτείνετε;

– Διαρκή κατάρτιση των εκπαιδευτικών. Εμείς δίνουμε μεγάλο βάρος στην ποιοτική διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας και την επιμόρφωση των καθηγητών μέσα από συνεργασίες και προγράμματα σε όλη την Ελλάδα. Μέσα από αυτό, έχουμε δει εξαιρετικά παραδείγματα διδασκαλίας αγγλικών σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία.

– Εχετε νεότερα για το ενδιαφέρον των Ελλήνων για σπουδές στη Βρετανία; Εχει μειωθεί λόγω του επικείμενου Brexit;

– Το ενδιαφέρον των Ελλήνων δεν έχει μειωθεί. Τα στατιστικά στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας Ανώτατης Εκπαίδευσης (HESA) δείχνουν μία, έστω και μικρή, αύξηση στον αριθμό των Ελλήνων που ξεκίνησαν σπουδές στη Βρετανία, την ακαδημαϊκή χρονιά 2016-17 – χρονιά που ήδη είχε ολοκληρωθεί το δημοψήφισμα για την αποχώρηση ή μη της Βρετανίας από την Ε.Ε. Για το έτος 2018-19, έχει σημειωθεί αύξηση ενδιαφέροντος, καθώς η βρετανική κυβέρνηση έχει ανακοινώσει ότι οι φοιτητές που προέρχονται από χώρες-μέλη της Ε.Ε. και θα ξεκινήσουν τις πανεπιστημιακές σπουδές τους το φθινόπωρο του 2018, θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους –ακόμη και αν το πρόγραμμά τους ολοκληρωθεί μετά τον Μάρτιο 2019– απολαμβάνοντας τις ίδιες φοιτητικές παροχές, δηλαδή μειωμένα δίδακτρα και με δικαίωμα δανειοδότησης.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ