Με αφορμή και την ψήφιση του νομοσχεδίου για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, χαρακτηριστικά οι εκπρόσωποι των φορέων ξένων γλωσσών ζήτησαν όχι μόνο να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας, αλλά και να γίνει υποχρεωτική η διδασκαλία και της δεύτερης ξένης γλώσσας σε όλες τις τάξεις. Πάντως, στη βάση του ενδεικτικού ωρολόγιου προγράμματος που επεξεργάζεται το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής οι ώρες διδασκαλίας στην πλειονότητα των ειδικοτήτων αυξάνονται, καθώς τα μαθήματα στόχος είναι να διδάσκονται σε βάθος (ακόμη και τα επιλογής).
Να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων που εκπροσωπούν ζήτησαν στην πλειονότητά τους οι 21 εκπαιδευτικοί και επιστημονικοί φορείς που κλήθηκαν χθες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. «Από 31 και 35 ώρες που είμαστε τώρα, μετά τη συζήτησή μας πάμε στις 46 και 48 (σ.σ.: στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου)» είπε χαριτολογώντας ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου και επισημαίνοντας την ανάγκη να αναφερθούν και σε γνωσιακά ζητήματα που αφορούν τα μαθήματα. «Ελάχιστοι μιλήσαμε αυτοκριτικά» σημείωσε.
Με αφορμή και την ψήφιση του νομοσχεδίου για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, χαρακτηριστικά οι εκπρόσωποι των φορέων ξένων γλωσσών ζήτησαν όχι μόνο να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας, αλλά και να γίνει υποχρεωτική η διδασκαλία και της δεύτερης ξένης γλώσσας σε όλες τις τάξεις. Πάντως, στη βάση του ενδεικτικού ωρολόγιου προγράμματος που επεξεργάζεται το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής οι ώρες διδασκαλίας στην πλειονότητα των ειδικοτήτων αυξάνονται, καθώς τα μαθήματα στόχος είναι να διδάσκονται σε βάθος (ακόμη και τα επιλογής).
Για το πόρισμα του ινστιτούτου για το Λύκειο (υποχρεωτική Α’ Λυκείου, πολυκλαδικότητα, διευρυμένες δυνατότητες επιλογής μαθημάτων σε Β’ και Γ’ Λυκείου) η πλειονότητα των φορέων υποστήριξε χθες πως είναι γενικόλογο και ζήτησαν να εξειδικευτεί. Με βάση τις προτάσεις τους, αλλά και των εμπειρογνωμώνων που την ερχόμενη Τρίτη καλούνται να τοποθετηθούν στην επιτροπή, θα καταρτιστεί ένα νέο πόρισμα τον επόμενο μήνα, που θα επικαιροποιεί αυτό του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής προκειμένου οι βουλευτές να διατυπώσουν επί του συγκεκριμένου τις παρατηρήσεις τους.
Στη Βουλή τα Αρχαία
Το θέμα της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών επανέφερε στο μεταξύ η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων στη Βουλή. Κατηγόρησαν ότι δεν εξετάζονται ως μάθημα στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Γυμνάσιο, ενώ περιορίζονται οι ώρες δισκαλίας του μαθήματος στο Λύκειο. «Είναι ανάγκη σήμερα τα νέα παιδιά, αθώα θύματα της πολυδιάστατης κρίσης, να αντλήσουν δύναμη από τον ανεκτίμητο πλούτο της νέας και αρχαίας γλώσσας» τόνισαν οι εκπρόσωποι της ΠΕΦ, ζητώντας το μάθημα να διατηρήσει τη διδακτική του αυτονομία. Κατά την πρόταση του ΙΕΠ το μάθημα γίνεται τετράωρο μάθημα επιλογής στη Β’ Λυκείου και στη Γ’ Λυκείου εξάωρο μάθημα επιλογής.
Με νέο Προεδρικό Διάταγμα, σημειωτέον, αλλάζει για την τρέχουσα σχολική χρονιά ο τρόπος βαθμολόγησης των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών στα Λύκεια. Στην εξεταστική του ερχόμενου Μαΐου το «βάρος» θα πέφτει στο ερμηνευτικό σκέλος των κειμένων και λιγότερο στις ερωτήσεις γραμματικού και συντακτικού τύπου.
“Η κοινωνία είναι έτοιμη να ακούσει”
«Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις, οπότε μη δαιμονοποιούμε τις προτάσεις» τόνισε ο Κ. Γαβρόγλου, σημειώνοντας πως «ούτε και ό,τι προταθεί στο τέλος θα είναι τόσο πρωτότυπο». Εξέφρασε, πάντως, την αισιοδοξία ότι «η κοινωνία είναι έτοιμη να ακούσει αυτή τη φορά», επαναλαμβάνοντας πως «οι μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση θέλουν μακροπρόθεσμο σχέδιο και κοινωνική συναίνεση».