Αύγουστος μήνας εκπτώσεων και στην εκπαίδευση.
Ομάδα νηπιαγωγών Δικαίωμα στην Εκπαίδευση Κατσαρή Γεωργία Κορωναίου Βέτα
Σε πρόσφατη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας με πρωτοβουλία της ΔΟΕ και την παρουσία εκπροσώπων νηπιαγωγών από το Συντονιστικό Νηπιαγωγών και την Ομάδα νηπιαγωγών « Δικαίωμα στην Εκπαίδευση», ενημερωθήκαμε για το νέο ενιαίο ολοήμερο νηπιαγωγείο, που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας.
Είναι γεγονός ότι στη συνάντηση αυτή, το κλίμα ήταν σε έντονους τόνους τόσο εξαιτίας των κίβδυλων επιχειρημάτων, που προέβαλλε η επιτροπή που προτείνει τις αλλαγές στο νηπιαγωγείο, όσο και εξαιτίας την έλλειψης διάθεσης να αφουγκραστούν τον κλάδο πριν υλοποιήσουν μια τραγική αλλαγή, που βάζει ταφόπλακα στο ολοήμερο νηπιαγωγείο.
Με μεγάλη πίκρα και θυμό, διαπιστώνουμε το τεράστιο έλλειμμα σε επιστημονικά κριτήρια στη διαμόρφωση του νέου τύπου νηπιαγωγείου, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά την πολιτική εξοικονόμησης δαπανών, που εφαρμόζουν, αδιαφορώντας για το πισωγύρισμα τουλάχιστον τριάντα χρόνων στην εκπαίδευση.
Η πολιτική του πονάει πόδι κόψε πόδι τελικά φαίνεται ότι κάνει την εφαρμογή της και στο νηπιαγωγείο.
Το υπουργείο στη προσπάθειά του να καλυτερεύσει και να διορθώσει τις παράνομες πρόωρες αποχωρήσεις και την εφαρμογή του λεγόμενου μεικτού προγράμματος που και αυτό λειτουργούσε παράνομα χωρίς κανένα επίσημο σχεδιασμό, σκέφτηκε…. να καταργήσει τα νόμιμα και να νομιμοποιήσει τα παράνομα..Η εξαίρεση λοιπόν γίνεται κανόνας…
Στο καινούριο ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου εξαφανίζει το ολοήμερο με τη σοβαρότητα και την επιστημονικότητα που το συνόδευε εδώ και πολλά χρόνια και στη θέση του έρχεται το «νέο», που χωρίζει το πρόγραμμα σε βασικό και προαιρετικό.
Το βασικό πρόγραμμα θα λειτουργεί έως τις μία και το προαιρετικό έως τις τέσσερις με όσα παιδιά επιθυμούν να παραμείνουν από ΟΛΑ τα τμήματα (εξαφανίζεται το ολοήμερο τμήμα ως ξεχωριστό τμήμα) με τη νηπιαγωγό που βεβαίως υποβαθμίζεται ο ρόλος της, αφού δεν μπορεί να κάνει τίποτα άλλο εκτός από δημιουργική φύλαξη καθώς καμία συνέχεια δεν μπορεί να έχει με το πρωινό πρόγραμμα.
Το συγκλονιστικό είναι τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν οι συντάκτες του προγράμματος προκειμένου να τεκμηριώσουν τη θέση τους.
Το ολοήμερο υποστηρίζουν προωθούσε τη σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου. Και αναρωτιόμαστε σε πιο σημείο το αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου προωθεί σχολειοποιήση;; Μήπως δεν έχει αποδειχτεί επιστημονικά και ερευνητικά ότι σε σχέση με τα υπόλοιπα ισχύοντα αναλυτικά αυτό του νηπιαγωγείου είναι εκείνο που προάγει τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και είναι το πλέον παιδοκεντρικό; Πώς άραγε αυτό το πρόγραμμα στο ολοήμερο προωθεί τη σχολειοποίηση;
Ήταν κοινωνική ανάγκη και δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει τους εργαζόμενους γονείς ήταν το άλλο επιχείρημα…
Μήπως οι συντάκτες και το υπουργείο δεν γνωρίζουν ότι το ολοήμερο είχε ενιαίο πρόγραμμα που υπερτερούσε αυτό του κλασσικού καθώς τα παιδιά είχαν το διπλάσιο χρόνο να επεξεργάζονται καινούριες έννοιες και να πειραματίζονται με τη νέα γνώση σε σχέση με τα παιδιά του κλασσικού; Μήπως δεν γνωρίζουν τον αντισταθμιστικό ρόλο του με τη δυνατότητα που δίνει στα παιδιά να κινηθούν γύρω από τη γνώση σε χρόνους που σέβονται την ιδιαιτερότητα της ηλικίας και τις αναπτυξιακές τους ανάγκες;
Έγινε κάποια επίσημη καταγραφή της δυσλειτουργίας του ολοημέρου όπως τουλάχιστον εκείνοι υποστηρίζουν; Που στηρίζουν την κατάργηση του θεσμού έτσι όπως την ξέραμε;
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι η κατάργηση του θεσμού του ολοήμερου αποτελεί τεράστια απώλεια για τον κλάδο όχι μόνο για τις εργασιακές θέσεις που θα χαθούν, αλλά και για την υποβάθμιση της επιστημονικότητας του κλάδου μας με συνέπειες στους νηπιαγωγούς και τα παιδιά.
Στηρίζουμε το διεκδικητικό πλαίσιο που ψηφίσαμε στη Γενική συνέλευση του κλάδου και καλούμε την πανεπιστημιακή κοινότητα να πάρει θέση για τις αλλαγές που προωθούνται…. να στηρίξουν την επιστημονικότητα της προσχολικής εκπαίδευσης .
Θα είμαστε μπροστά στους αγώνες για το σχολείο της ποιότητας ενάντια στην εκπτωτική πολιτική και τη συρρίκνωση οραμάτων και θεσμών.
Δεν βολευόμαστε ικανοποιώντας το μικρόκοσμό μας… συντηρώντας την ουσιαστική αλληλεπίδραση, με διάλογο και δράση, με προτάσεις και παρεμβάσεις μπορούμε να αλλάξουμε την μίζερη οπτική και να αφήσουμε πίσω μας αβεβαιότητες και ανασφάλειες που ενισχύθηκαν από την πολιτική του Υπουργείου.
Δεν συμμετέχουμε στο παιχνίδι ακινησίας στο οποίο προσπαθούν να μας εγκλωβίσουν για να καλύψουν το έλλειμμα που έχουν να οργανώσουν , να σχεδιάσουν, να προσδιορίσουν, το όραμα για την εκπαίδευση, που αξίζουν να έχουν τα παιδιά της πρώτης σχολικής ηλικίας.
Η ομάδα Νηπιαγωγών θα συνεχίσει την δράση της καλώντας τους συναδέλφους, να συμμετέχουν, στηρίζοντας με προτάσεις και συμμετοχή.
Αναδεικνύουμε τα προβλήματα, προτείνουμε στο Συλλογικό μας όργανο τη ΔΟΕ και αγωνιζόμαστε για την ανατροπή .
Αγωνιζόμαστε….. Να συμπεριλαμβανόμαστε σε αυτούς που θα αποφασίσουν για εμάς!!!