Σύμφωνα με τις υπ’ αριθμ. 131179/Δ5/8/8/2016, 140766/Δ5/2-9-2016, 153230/Δ5/20-9-2016, 159897/Δ5/28-9-2016 και 166515/Δ5/07-10-2016 εγκυκλίους της Δ/νσης Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ., αποφασίσθηκε η υποχρεωτική εφαρμογή του αντικειμένου της

 

κατά προτεραιότητα σε όλους τους μαθητές/μαθήτριες της τρίτης (Γ) τάξης των Δημοτικών Σχολείων της χώρας, που απέχουν μέχρι και 25 χιλιόμετρα από το χώρο διεξαγωγής του μαθήματος και της τετάρτης (Δ) τάξης σε ειδικές περιπτώσεις, για το σχολικό έτος 2016-2017.

Είναι αδιαμφισβήτητη η αξία του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και όλων των δραστηριοτήτων που εμπεριέχονται σε αυτήν, συμπεριλαμβανομένης της διδασκαλίας του αντικειμένου της Κολύμβησης. Ωστόσο, η προχειρότητα με την οποία ξεκίνησε, συνεχίστηκε και συνεχίζεται η εφαρμογή του εν λόγω προγράμματος, διακινδυνεύει την ίδια την υλοποίησή του.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Πόσες σχολικές μονάδες ανά την Ελλάδα συμμετείχαν τη φετινή σχολική χρονιά έως τώρα στο υποχρεωτικό μάθημα της Κολύμβησης;
2. Πώς χαρακτηρίζεται υποχρεωτικό ένα αντικείμενο που δεν διδάσκεται μέσα στο χώρο του σχολείου, στο οποίο ο μαθητής συμμετέχει μόνο κατόπιν σύμφωνης γνώμης του γονέα;
3. Πώς θα απασχολούνται κατά το δίωρο της κολύμβησης οι μαθητές που παραμένουν στο σχολείο διότι α) οι γονείς τους αρνήθηκαν τη μετάβασή τους στο κολυμβητήριο ή β) αδυνατούν να συμμετέχουν για λόγους υγείας;
4. Τι προβλέπεται προς επίλυση του προβλήματος της μετακίνησης των μαθητών από και προς τα Κολυμβητήρια; Ποια η συμμετοχή των δήμων στην εν λόγω προσπάθεια; Τι προβλέπεται για το ειδικό κονδύλι μεταφοράς των μαθητών από την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, δεδομένου ότι το τρίτο και τελευταίο τρίμηνο για το μάθημα της Κολύμβησης έχει ξεκινήσει ήδη και ακόμα αναμένεται η εκταμίευση;
5. Γιατί άλλαξε η απόφαση των δύο συνοδών ανά τμήμα σε έναν και πώς εξασφαλίζεται με έναν συνοδό η σωματική ακεραιότητα των μαθητών, όταν μάλιστα ζητείται η πεζή μετακίνηση για αποστάσεις ως 1.200 μέτρα;
6. Θα συνεχιστεί το Πρόγραμμα κατά το επόμενο σχολικό έτος; Αν ναι, έχει ληφθεί μέριμνα ώστε να επιλυθούν τα ζητήματα που αναστάτωσαν τις σχολικές κοινότητες; Αν όχι, γιατί;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Νίκη Κ. Κεραμέως, Επικρατείας
Μαρία Αντωνίου, Καστοριάς
Γιάννης Ανδριανός, Αργολίδος
Χρήστος Κέλλας, Λαρίσης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025