ΑΣΕΠ: Η απάντηση σε ερώτημα εκπαιδευτικού για τη μοριοδότηση μεταδιδακτορικού τίτλου σπουδών, ως προσόν στις προκηρύξεις κατάρτισης πινάκων του οργανισμού.
Η απάντηση του ΑΣΕΠ
Με τις διατάξεις του κεφαλαίου Ε΄ του μέρους Γ΄ (άρθρα 53 έως 67) του ν. 4589/2019 (Α΄ 6) εισήχθη νέο, πάγιο σύστηµα για την επιλογή του εκπαιδευτικού προσωπικού. Σύμφωνα με τις ως άνω διατάξεις κενές οργανικές θέσεις της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μονίμων, αναπληρωτών και ωρομισθίων) καλύπτονται με επιλογή προσωπικού που διενεργείται από το ΑΣΕΠ βάσει προτεραιότητας.
Η κατάταξη των υποψηφίων στους οικείους (κατά κλάδο και ειδικότητα) αξιολογικούς πίνακες καθορίζεται σύμφωνα με τη βαθμολογία που αυτοί λαμβάνουν από τη βαθμολόγηση αντικειμενικών κριτηρίων (ακαδημαϊκά προσόντα, εκπαιδευτική προϋπηρεσία, κοινωνικά κριτήρια).
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις προβλέψεις των άρθρων 57, 58 και 59 του ανωτέρω νόμου, οι τίτλοι σπουδών, που εντάσσονται στα ακαδημαϊκά προσόντα, τους οποίους ο νόμος βαθμολογεί, είναι
α) το διδακτορικό δίπλωμα (40 μονάδες),
β) ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών διάρκειας ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους (20 μονάδες),
γ) ο δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών διάρκειας ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους (8 μονάδες),
δ) το δεύτερο πτυχίο Α.Ε.Ι. (7 μονάδες) και
ε) το πτυχίο Α.Ε.Ι. που αποτελεί το προσόν διορισμού του υποψηφίου στον οικείο κλάδο και ειδικότητα (βαθμός πτυχίου σε δεκάβαθμη κλίμακα Χ 2,5 ≤ 25 μονάδες).
Στην ανωτέρω, εξαντλητική, απαρίθμηση των τίτλων σπουδών που βαθμολογούνται δεν περιλαμβάνεται ο «μεταδιδακτορικός τίτλος σπουδών», ο οποίος αποτελεί το αντικείμενο της παρούσας αναφοράς.
Άλλωστε, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για την οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης (4485/2017, Α ́ 114), οι κύκλοι σπουδών που παρέχονται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) της χώρας και για τους οποίους χορηγείται από αυτά αυτοτελής τίτλος σπουδών είναι τρείς:
α) ο πρώτος κύκλος των προπτυχιακών σπουδών, η ολοκλήρωση του οποίου οδηγεί στην απονομή πτυχίου ή διπλώματος Α.Ε.Ι.,
β) ο δεύτερος κύκλος, ο οποίος συνίσταται στην παρακολούθηση Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) από κατόχους τίτλων του πρώτου κύκλου, το οποίο ολοκληρώνεται με την απονομή Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών και
γ) ο τρίτος κύκλος, ο οποίος περιλαμβάνει την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής και ολοκληρώνεται με την απονομή διδακτορικού τίτλου.
Πέρα από τους ανωτέρω τίτλους, τα ελληνικά Α.Ε.Ι. δεν χορηγούν άλλους τίτλους σπουδών.
Σημειώνουμε, πάντως, ότι στη νομοθεσία δεν απαντάται ο όρος «μεταδιδακτορικός τίτλος σπουδών αλλά ο όρος «μεταδιδακτορική έρευνα», για την ολοκλήρωση της οποίας χορηγείται βεβαίωση/πιστοποίηση από το αντίστοιχο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Δεν πρόκειται, όμως, για θεσμοθετημένο διακριτό κύκλο σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης που οδηγεί στην απονομή αυτοτελούς τίτλου σπουδών από συγκεκριμένο Α.Ε.Ι.
Η απάντηση εδώ
Σε απάντηση της υπ’ αριθμ. 924/14-1-2022 Αναφοράς, που κατέθεσε στη Βουλή ο Βουλευτής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ κ. Γεώργιος Καρασμάνης με θέμα:
«Μοριοδότηση μεταδιδακτορικού τίτλου σπουδών, ως προσόντος στις προκηρύξεις κατάρτισης πινάκων του ΑΣΕΠ των εκπαιδευτικών (αναπληρωτών και μονίμων) », σας γνωρίζουμε ότι:
Σύμφωνα με τις διατάξεις της περ. β της παρ. 2 του αρ. 2 του ν.4765/2021 «Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) και λοιπές διατάξεις» (Α ́6), δεν υπάγονται στις διατάξεις των Μερών Β ́ «Πλήρωση θέσεων με πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό» και Γ ́ « Άλλες διαδικασίες επιλογής προσωπικού» του εν λόγω νόμου, τα μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.), Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.), Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) και το έκτακτο διδακτικό προσωπικό των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) και των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.), καθώς και το εκπαιδευτικό ή διδακτικό προσωπικό των με οποιαδήποτε ονομασία σχολών ή σχολείων ή υπηρεσιών του Δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού και των νομικών προσώπων που αναφέρονται στην παρ. 1. του άρθρου 2.
Διαχρονικά η βούληση του νομοθέτη λόγω της φύσης και της ιδιαιτερότητας της εκπαίδευσης, είναι η πρόσληψη των εκπαιδευτικών, να υπάγεται σε διακριτό θεσμικό πλαίσιο από αυτό που ισχύει για τους λοιπούς εν γένει δημοσίους υπαλλήλους.
Κατόπιν των ανωτέρω, τα θέματα που θίγονται στην εν λόγω αναφορά δεν εμπίπτουν στο πεδίο αρμοδιοτήτων της Υπηρεσίας μας και αρμόδιο να απαντήσει είναι το συνερωτώμενο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Η απάντηση εδώ
Η αναφορά εδώ