Αναντιρρήτως, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά αγωνίσματα που μπορεί κανείς να παρακολουθήσει ή να λάβει μέρος. Εντυπωσιακά οχήματα, με μεγάλη αεροδυναμική και ταχύτητα αποτελούν “πόλο έλξης” για τους λάτρεις του συγκεκριμένου σπορ και όχι μόνο!
Ναπολέων Παπαδόπουλος, thesstoday.gr
Τη δική της πορεία στον κλάδο αυτό από το 2013 μέχρι και σήμερα χαράζει η “Aristotle University Racing Team Electric” ή “Aristurtle” του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για μια φοιτητική ερευνητική ομάδα που σχεδιάζει, αναπτύσσει και κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα αγωνιστικά μονοθέσια. Η ομάδα υπάγεται στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών και αποτελείται από προπτυχιακούς φοιτητές από διάφορα πεδία, από την Ηλεκτρολογία και τη Μηχανολογία μέχρι τη Φυσική και τα Οικονομικά.
Μέσω της συμμετοχής τους στην Aristurtle, οι φοιτητές μπορούν να διευρύνουν τις ακαδημαϊκές τους γνώσεις, να μάθουν να εργάζονται και να συνεργάζονται σε ένα δομημένο περιβάλλον και να αποκτήσουν αξεπέραστες εμπειρίες και δεξιότητες για μια ζωή, εκτός του “στενού” και συγκεκριμένου προγράμματος σπουδών των σχολών τους.
Υπεύθυνος για την εκπροσώπηση της ομάδας στην ακαδημαϊκή κοινότητα είναι ο Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ, Μηνάς Αλεξιάδης. Η κατασκευή των ηλεκτρικών αγωνιστικών αυτοκινήτων της ομάδας εκτελείται σύμφωνα με τους κανόνες και τα πρότυπα που ορίζει ο παγκοσμίου φήμης φοιτητικός σχεδιαστικός διαγωνισμός, Formula Student.
Σκοπός της Aristurtle είναι να σχεδιάσει, να αναπτύξει και να κατασκευάσει κορυφαία ηλεκτρικά αυτοκίνητα αγώνων και να αγωνιστεί σε διεθνείς διαγωνισμούς ενάντια σε ακαδημαϊκά ιδρύματα από όλο τον κόσμο ενώ όραμα της ομάδας, όπως λένε τα μέλη της, είναι να συμβάλει στην έρευνα γύρω από τις καινοτόμες τεχνολογίες και να προωθήσει την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, υλοποιώντας πρωτοποριακά προϊόντα υψηλού επιπέδου.
Η διαδικασία κατασκευής των μονοθέσιων της ομάδας εποπτεύεται από τρεις Συμβούλους Ηλεκτρικών Συστημάτων, οι οποίοι είναι διδάκτορες στο Εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανημάτων ΑΠΘ.
Η ομάδα χωρίζεται σε οκτώ υποομάδες που εργάζονται σε διαφορετικά μέρη του οχήματος και συνεργάζονται σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Ο αρχηγός της ομάδας είναι υπεύθυνος για το συντονισμό όλων των υποομάδων, προκειμένου να επιτευχθεί ένα απόλυτα ενοποιημένο και άψογα λειτουργικό αποτέλεσμα. Να σημειωθεί πως η ομάδα υποστηρίζεται από πολλούς χορηγούς.
Το πρώτο μονοθέσιο της ομάδας, η Ηλέκτρα, δημιουργήθηκε το 2016, τρία χρόνια μετά την ίδρυση της Aristurtle και είναι ηλεκτροκίνητο. Αυτό έγινε διότι από την αρχή τα μέλη της ομάδας έπιασαν τον “παλμό” της βιομηχανίας του μέλλοντος, κατασκευάζοντας ηλεκτρικά μονοθέσια και όχι μονοθέσια με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα).
Έκτοτε, η Aristrtle ακολουθεί ένα μονοετές πλάνο δημιουργίας ενός ανταποδοτικότερου και ανταγωνιστικότερου μονοθέσιου κάθε χρόνο. Μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί τέσσερα ηλεκτροκίνητα μονοθέσια, η Ηλέκτρα το 2016, η Ήβη το 2017, η Ίρις το 2018 και η Θέτις το 2019.
Θέτις – Το μονοθέσιο που κατασκευάστηκε για χάρη μιας… Νηρηίδας
Η Aristurtle, θέλοντας να αποτίσει φόρο τιμής στο μύθο της θεάς Θέτιδας, έδωσε το όνομά της στο τελευταίο της μονοθέσιο. Ο σχεδιασμός και τα χαρακτηριστικά του τού δίνουν τη δυνατότητα να εδραιώσει την κυριαρχία του, ακόμη και εναντίον θεωρητικά ανώτερων αντιπάλων, ενώ η προηγμένη τεχνολογία, που διαθέτει, προσδίδει πρωτοφανή δυναμική και ανεπανάληπτες επιδόσεις, καθιστώντας τη Θέτιδα το πιο επιτυχημένο “πακέτο” της Aristurtle μέχρι σήμερα. Τα βραβευμένα επιτεύγματα και οι διεθνείς κατακτήσεις θέσεων στο βάθρο κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής περιόδου 2018–2019 έχουν εδραιώσει τη θέση της Θέτιδας στην ιστορία.
Πρώτη στάση για τη Θέτιδα αποτέλεσε ο διεθνής διαγωνισμός Formula Student Italy. Πέντε μέρες αυστηρών ελέγχων και δοκιμών, δύο μέρες αγώνων ανάμεσα σε 76 ομάδες από 76 κορυφαία πανεπιστήμια αποτέλεσαν “σκληρή” δοκιμασία για το μονοθέσιο, με την Aristurtle να κατακτά την 3η θέση στη γενική κατάταξη. Ειδικότερα, η ομάδα σημείωσε διακρίσεις στα πιο απαιτητικά αγωνίσματα, κατακτώντας την 1η θέση στο αγώνισμα του Business Plan Presentation, την 3η θέση στο αγώνισμα του Cost, τη 3η θέση στο αγώνισμα της αντοχής και αποδοτικότητας, την 4η θέση στο αγώνισμα του Autocross και την 5η θέση στα αγωνίσματα Skidpad και Acceleration.
Η δεύτερη στάση για το μονοθέσιο, που σήμανε και το κλείσιμο της αυλαίας για τη φετινή αγωνιστική σεζόν, πραγματοποιήθηκε στη Formula Student Germany, στην πίστα Hockenheimring της Formula 1. Εκεί, η Aristurtle, αφού ολοκλήρωσε με επιτυχία τους τεχνικούς ελέγχους κατάφερε να δοκιμαστεί και να αναμετρηθεί με μερικά από τα κορυφαία πανεπιστήμια όλου του κόσμου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά της Θέτιδας
Η Θέτιδα διαθέτει:
• Μονοκόκ αλουμινίου
• Πλανητικό σύστημα γραναζιών
• 2x Ηλεκτροκινητήρες 55kW
• ECU dSpace Microautobox II
• ECU συντονισμού ασύρματου δικτύου (WLAN)
• Πρωτόκολλο CAN (ψηφιακή επικοινωνία)
• Αεροδυναμικό Πακέτο από ανθρακόνημα
• Αμορτισέρ Ohlins (Ανάρτηση)
• Το βάρος του μονοθέσιου είναι 240 kg
Τα σχέδια για το μέλλον
Το ThessToday.gr επικοινώνησε με τον αρχηγό της ομάδας, Παύλο Βασιλείου, ο οποίος ανέφερε πως κάθε μέρα αποτελεί μια ξεχωριστή πρόκληση για τα μέλη της ομάδας: “Δεν μπορείς παρά να είσαι ευτυχισμένος, όταν παρόλο που δεν είσαι εκεί που θες, ξέρεις ότι είσαι στην σωστή πορεία για αυτό που κυνηγάς. Το να είσαι σε μία φοιτητική ομάδα τέτοιου επιπέδου, αποτελεί μία καθημερινή δοκιμασία καθώς καλείσαι να δώσεις λύσεις σε προβλήματα που δεν φανταζόσουν ότι υπάρχουν με έναν τρόπο που πιθανώς να ξεφεύγει από το μυαλό ενός απλού φοιτητή”, σημείωσε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά της, η υπεύθυνη επικοινωνίας της Aristurtle, Αναστασία Γκαρτζώνη, “αποκάλυψε” τα σχέδια της ομάδας για τη νέα χρονιά: “Η Θέτιδα προορίζεται στο να γίνει αυτόνομη, να κινείται δηλαδή χωρίς οδηγό. Επιπλέον, η ομάδα εργάζεται στην κατασκευή του πέμπτου μονοθέσιου. Στην ουσία μιλάμε για δύο νέα μονοθέσια”, είπε.