Η ART, που αυτό τον καιρό κλείνει και τα 15 της χρόνια, βρέθηκε σύσσωμη αργά το βράδυ της Πέμπτης σε χώρο εκδηλώσεων στην ανατολική Θεσσαλονίκη, όπου έγινε η αναλυτική παρουσίαση όλων των νέων υποσυστημάτων που εξελίχθηκαν για να ενσωματωθούν στο ολοκαίνουργιο μονοθέσιο, λίγο πριν αυτό φύγει για τους αγώνες στους οποίους θα συμμετέχει η ομάδα.
Τι κρύβεται κάτω από το εντυπωσιακό, ίσως και… «απειλητικό» για τον ανταγωνισμό μαύρο, γυαλιστερό κάλυμμα από ανθρακονήματα του νέου μονοθεσίου της Aristotle Racing Team (ART) του ΑΠΘ; Την απάντηση δίνει, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» ο αρχηγός της ομάδας ART του ΑΠΘ Χρήστος Λάτμος: «Έχουμε μεταφέρει πολλές νέες τεχνολογικές λύσεις, έχουμε σχεδιάσει και κατασκευάσει νέα ηλεκτρονικά, νέο σύγχρονο τιμόνι, νέες αναρτήσεις. Έχουμε εργαστεί με τα πιο σύγχρονα προγράμματα ρευστομηχανικής για να δούμε πώς θα κινείται το νέο μονοθέσιο μας».
Η ART, που αυτό τον καιρό κλείνει και τα 15 της χρόνια, βρέθηκε σύσσωμη αργά το βράδυ της Πέμπτης σε χώρο εκδηλώσεων στην ανατολική Θεσσαλονίκη, όπου έγινε η αναλυτική παρουσίαση όλων των νέων υποσυστημάτων που εξελίχθηκαν για να ενσωματωθούν στο ολοκαίνουργιο μονοθέσιο, λίγο πριν αυτό φύγει για τους αγώνες στους οποίους θα συμμετέχει η ομάδα.
«Η ομάδα φέτος κατάφερε να προκριθεί στους παγκόσμιους διαγωνισμούς Formula Student Czech στο Autodrom Most στη Τσεχία και στο FS East στο Hungaroring στην Ουγγαρία. Σε λιγότερο από 10 μέρες θα ταξιδέψει με σκοπό τη επίτευξη επιτυχιών και την ανάδειξη της χώρας μας ανάμεσα σε 35 άλλες ομάδες από όλον τον κόσμο», εξηγεί ο Χρήστος Λάτμος σημειώνοντας πόσο ουσιαστικό είναι το γεγονός ότι πίσω από την εξέλιξη του ART-21 υπάρχουν πρακτικά δύο ομάδες φοιτητών αφού η πανδημία άλλαξε αρχικό σχεδιασμό.
«Το νέο μονοθέσιο αποτελεί το 7ο κατά σειρά μονοθέσιο της ομάδας, με τις σημαντικότερες αλλαγές να έχουν γίνει στα υποσυστήματα των αναρτήσεων, των ηλεκτρονικών αλλά και του αεροδυναμικού πακέτου. Είναι ένα μονοθέσιο που ξεκίνησε να σχεδιάζεται από την ART-19 και ολοκληρώνεται από την ART-21. Πιστεύουμε πως είναι έτοιμο πια να γράψει τα δικά του χιλιόμετρα στις πίστες του Formula Student», εξηγεί ο αρχηγός της ομάδας.
Μετά και τις τελευταίες δοκιμές εξέλιξης της επόμενης εβδομάδας που θα προστεθούν σε επίπονες δοκιμές που ολοκληρώθηκαν όλους τους προηγούμενους μήνες, το νέο μονοθέσιο θα φορτωθεί σε ειδική πλατφόρμα. Στη συνέχεια, με τη νέα ομάδα σύσσωμη θα ξεκινήσει στα τέλη Ιουλίου «ένα roadtrip μέχρι και την Τσεχία» όπου είναι προγραμματισμένο να πραγματοποιηθεί ο πρώτος αγώνας για τους Έλληνες φοιτητές, το Formula Student East & Formula Student Czech.
Η ανανεωμένη αυτή φοιτητική ερευνητική ομάδα του ΑΠΘ στελεχώνεται από 30 φοιτητές από 5 διαφορετικά τμήματα του Πανεπιστημίου που έχουν στόχο «τη μελέτη, τον σχεδιασμό και την κατασκευή ενός αγωνιστικού μονοθεσίου τύπου Formula, το οποίο θα συμμετάσχει στον διεθνή διαγωνισμό Formula Student».
Είναι ο στόχος που είχε πάντα η Aristotle Racing Team από το μακρινό καλοκαίρι του 2006, όταν και ιδρύθηκε με μια αρχική ομάδα φοιτητών του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ να δίνει τότε τις μάχες της στις πίστες χωρίς πολλά μέσα. Τα παιδιά κοιτούν όμως «και όσα έρχονται». Έτσι τα στελέχη της ART έχουν ήδη ξεκινήσει και μελέτες πάνω σε ένα αυτόνομο σύστημα (σ.σ Driverless) κίνησης.