“Τα πανεπιστήμια πρέπει να έχουν ενεργό ρόλο δεν μπορεί να παρεμβαίνει η πολιτεία στον τρόπο που επιλέγουν τα γνωστικά αντικείμενα τα πανεπιστήμια ανοίγουν νέες γνωσιακές περιοχές έχουν τη δικής τους πορεία θα ήταν πολύ λάθος να ανακατωθεί το υπουργείο”
Την κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων, την αποσύνδεση του Λυκείου από αυτές, με μείωση και των εξεταστέων μαθημάτων πιθανότατα σε τέσσερις, έθεσε ως στόχο ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.
«Η λογική μας είναι να ενισχύσουμε τα καλά πράγματα που έχουν γίνει μέχρι σήμερα γιατί υπάρχει ο κίνδυνος να ασχοληθούν όλοι με τις πανελλαδικές και να ξεχάσουμε αυτά που έχουν γίνει» δήλωσε μιλώντας στο Κόκκινο.
Πρώτος στόχος τόνισε είναι να ανοίξουν πάλι στα σχολεία με επιτυχημένο τρόπο και δεύτερον να ενισχυθούν οι δύο τελευταίες τάξεις του λυκείου, ώστε τα παιδιά να παίρνουν ένα απολυτήριο που να έχει νόημα, σε αντίθεση με σήμερα. Αν το καταφέρουμε δεν θα χρειάζονται πανελλήνιες για να μπεις στο πανεπιστήμιο, δεν θα χρειάζονται από τη στιγμή που θα έχεις ένα σταθερό πτυχίο.
Σε σχέση με το σύστημα εξετάσεων για την ένταξη στο πανεπιστήμιο είπε πως «οι εξετάσεις θα είναι μέσα στο σχολείο, ορισμένες θα είναι πανελλαδικού χαρακτήρα όσο είσαι στο σχολείο θα δίνεις αυτές τις εξετάσεις, παράλληλα θα μειώσουμε τα μαθήματα, με το απολυτήριο θα μπαίνεις στο πανεπιστήμιο από κει και πέρα θα πρέπει να υπάρχει μια ευελιξία δηλαδή να δίνεται η δυνατότητα σε αυτόν που μπήκε στο τμήμα φυσικής να παίρνει το διπλανό που το ενδιαφέρει, αν θέλεις να τελειώσεις μονό φυσική θα τελειώνεις μόνο φυσική, αν θες να τελειώσεις και λίγο χημεία να μπορείς να παίρνεις ένα πτυχίο που να είναι π.χ. το 75% φυσική και το 25% χημεία να έχει αυτή την ευελιξία χωρίς να αμφισβητείται το ενιαίο του γνωστικού αντικειμένου».
Στο ζήτημα των προσλήψεων και ανέφερε πως σίγουρα είναι στις προθέσεις του υπουργείου έχουμε προβλήματα με τους θεσμούς για πρώτη φορά έχει τεθεί εγγράφως στους θεσμούς η ανάγκη διορισμών και αύξηση της χρηματοδότησης δεν μπορώ να μιλήσω με αριθμούς και πρόσθεσε ένα σύστημα που βασίζεται με αναπληρωτές, που είναι δεδομένο ότι παλεύουν, οδηγούμε το εκπαιδευτικό σύστημα σε αδιέξοδο. Να αναγνωρίσουμε το εξής είναι από τους λίγους θεσμούς η παιδεία που βγαίνει από την κρίση όρθια αυτό το οφείλουμε στους εκπαιδευτικούς και στις προσπάθειες των γονιών, είναι μια προίκα που πρέπει να αξιοποιήσουμε.
Για τη στρατηγική που ίσχυε από παλιότερα της υπερειδίκευσης, του διαχωρισμού των γνωστικών αντικειμένων, του σπασίματος τμημάτων και της δημιουργίας νέων και το ενδεχόμενο συγχώνευσης τμημάτων ανέφερε ότι τα πανεπιστήμια πρέπει να έχουν ενεργό ρόλο δεν μπορεί να παρεμβαίνει η πολιτεία στον τρόπο που επιλέγουν τα γνωστικά αντικείμενα τα πανεπιστήμια ανοίγουν νέες γνωσιακές περιοχές έχουν τη δικής τους πορεία θα ήταν πολύ λάθος να ανακατωθεί το υπουργείο. «Θα πρέπει να υπάρχει ιδεολογική παρέμβαση γιατί ορισμένα πράγματα είναι θέμα νοοτροπίας εγώ λέω να δούμε τι σημαίνει τοπικότητα η πολιτεία άρχισε παλιότερα να μοιράζει ιδρύματα, χωρίς να φροντίζει την ανάπτυξη τους».
Τέλος, για τις σχέσεις εκκλησίας- πολιτείας επισήμανε πως θα προχωρήσουν οι αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών, οι αλλαγές αυτές θα πρέπει να πάρουν υπόψη τις προτάσεις της εκκλησίας. Υπάρχει μια επιτροπή θεσμοθετημένη για τις σχέσεις κράτους-εκκλησίας που προΐσταται ο υπουργός παιδείας, θα γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα μια συνάντηση, υπάρχει όμως και μια επιτροπή που προΐσταται ο κ. Φλαμπουράρης, όπου αυτή εξετάζει τα θέματα περιουσίας.