«Μίνι» κρίση ξέσπασε στο υπουργείο Παιδείας με αφορμή τις δηλώσεις του υφυπουργού κ. Κώστα Ζουράρι ότι θα προτείνει στο Υπουργικό Συμβούλιο να συμμετάσχουν και τα ιδιωτικά σχολεία στη φιλοξενία των προσφυγόπουλων.
Ο υπουργός Παιδείας κ. Κώστας Γαβρόγλου ξεκαθάρισε τη θέση του επί του θέματος χαρακτηρίζοντας τις απόψεις Ζουράρι «προσωπικές» και αναφέροντας ότι «το υπουργείο Παιδείας έχει την αποκλειστική ευθύνη της εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων».
«Ακολουθώντας τις αποφάσεις της κυβέρνησης υλοποιεί με επιτυχία τον προγραμματισμό του στο πλαίσιο της δημόσιας εκπαίδευσης. Κάθε άλλη συζήτηση είναι περιττή. Οι απόψεις του κ. Ζουράρι είναι προσωπικές» αναφέρεται αναλυτικά σε σχετική ανακοίνωση.
Νωρίτερα ο κ. Ζουράρις σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό North 98 της Θεσσαλονίκης δήλωσε πως το σχέδιό του βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με διάφορους παράγοντες του υπουργείου Παιδείας και ότι τα ιδιωτικά σχολεία μετέρχονται της δημόσιας εκπαίδευσης και άρα θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν παιδιά προσφύγων που τώρα φιλοξενούνται σε δημόσια σχολεία.
Όπως ισχυρίστηκε ο κ. Ζουράρις, η συμμετοχή των προσφυγόπουλων στα ιδιωτικά σχολεία θα είναι κάτι που θα εξυψώσουν το κύρος της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Ακόμη δήλωσε ότι η χρηματοδότηση, σε μια τέτοια περίπτωση, θα είναι από χρήματα του κράτους και τις επιδότησης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων που είναι για τους πρόσφυγες, ενώ όσοι από τους ιδιοκτήτες σχολείων φιλοξενήσουν προσφυγόπουλα θα μπορούσαν να απολαύσουν κίνητρα όπως τη χαμηλότερη φορολογία.
Στις αρχές Νοεμβρίου του 2016, μεγάλα ιδιωτικά σχολεία της χώρας, η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία και τα συγκροτήματα των Αρσάκειων σχολείων, το Κολέγιο Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη, αλλά και η «αλυσίδα» των Ελληνογαλλικών σχολείων, είχαν εκφράσει την πρλόθεση να δώσουν υποτροφίες σε προσφυγόπουλα που βρίσκονται στη χώρα μας, σε μια συμβολική κίνηση αποδοχής και «εκπαιδευτικής φιλοξενίας».
Όπως είχε σημειωθεί στο ρεπορτάζ, επρόκειτο για μια κίνηση που ξεκίνησε με πρωτοβουλία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας κ. Γιάννη Παντή που συντονίζει και όλο το πρόγραμμα υποδοχής των προσφυγόπουλων στην ελληνική εκπαίδευση. Σε αυτήν ανταποκρίθηκαν, συμβολικά σε πρώτη φάση με μικρό αριθμό υποτροφιών, τα παραπάνω σχολεία, ενώ οι συζητήσεις συνεχίζονταν και με άλλα.