ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ για την “Υποβολή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών σε σχολικές μονάδες” Η ΕΑΠ κατέθεσε την πρόταση αυτή στο Δ.Σ της Ε΄ΕΛΜΕ Ανατ. Αττικής

ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ Ε΄ΕΛΜΕ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ

Το Υπουργείο Παιδείας με έγγραφο του για την “Υποβολή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών σε σχολικές μονάδες” ενημερώνει πως «προτίθεται να προβεί στην προμήθεια και παροχή εξοπλισμού». Επιβεβαιώνει με το σχετικό έγγραφο όλα όσα καταγγέλλει το εκπαιδευτικό κίνημα για τις τεράστιες ελλείψεις σε εξοπλισμό, που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες των μαθητών μας και οι εκπαιδευτικοί καθώς και τους υποκριτικούς πανηγυρισμούς της ηγεσίας του Υπουργείου για πλήρη κάλυψη και δυνατότητα πρόσβασης όλων των μαθητών στην επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς. Οφείλουμε να πούμε πως αυτές οι ανάγκες υπήρχαν και πριν την πανδημία στα σχολεία της χώρας και αφορούν εξοπλισμό της εκπαιδευτικής κοινότητας, ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με τις ανάγκες της και όχι ως μέσο επιβολής της τηλε-εκπαίδευσης ως αντικατάσταση της ζωντανής διδασκαλίας.

Πιο συγκεκριμένα:
1.Το ΥΠΑΙΘ με χρονικούς εκβιασμούς ότι «μη υποβολή των αναγκών εντός της προθεσμίας που ορίζεται από το Υπουργείο συνεπάγεται τη μη συμμετοχή» βάζει ένα ακόμη ασφυκτικό τετελεσμένο προς τα σχολεία, όπως με την προηγούμενη επείγουσα καταγραφή για τον αριθμό των μαθητών που συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως. Το γεγονός αυτό δείχνει ότι δεν ενδιαφέρεται να καλύψει το σύνολο των αναγκών μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά απλώς να δημιουργήσει εντυπώσεις περί παροχών.

2.Η βάση του εγγράφου βάζει τη λογική του διαχωρισμού των μαθητών και των οικογενειών με τη διαδικασία διερεύνησης «ποιος έχει και ποιος όχι», ζητώντας με διαδικασίες fast track να δηλωθούν στοιχεία. Αποποιείται της ευθύνης του για παροχή καθολικής δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά, που κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα, και μεταφέρει στον κάθε Δ/ντη και κυρίως στον εκάστοτε εκπαιδευτικό που καλείται να κάνει την πρόβλεψη και την εκτίμηση, χωρίς καν να ορίζει τα κριτήρια. Είναι φανερό πως έστω και αν ένας γονιός που δεν ρωτήθηκε ή δεν πρόλαβε να απαντήσει (και πως να ερωτηθεί εντός λίγων ωρών), δεν συμπεριληφθεί σε αυτούς που θα πάρουν εξοπλισμό, ενδεχομένως να στραφεί κατά του σχολείου και κατά του διευθυντή και των εκπαιδευτικών. Το Υπουργείο επικοινωνιακά προβάλλει πως «εγώ ρώτησα και άρα ευθύνη των σχολείων που δεν εκτίμησαν σωστά». Ποιος θα έχει την ευθύνη γι΄αυτό;

3. Μετατρέπει εκπαιδευτικούς και δ/ντες σε διαφημιστές μιας παροχής του υπουργείου («το υπουργείο προτίθεται να δώσει») δημιουργώντας προσδοκίες που δεν έχουμε κανένα δεδομένο αν και πότε και πως θα υλοποιηθούν – και θα φαίνονται οι εκπαιδευτικοί εκτεθειμένοι στην οικογένεια για την ενδεχόμενη μη υλοποίηση μιας ακόμα υπόσχεσης, όπως συμβαίνει εδώ και ένα μήνα που το Υπουργείο έχει ξεκινήσει την εξ αποστάσεως και κάθε μέρα παρουσιάζει στα ΜΜΕ μία εικονική πραγματικότητα στα πλαίσια της επικοινωνιακής προπαγάνδας.
4.Επαναλαμβάνουμε για ακόμα μια φορά ότι ο βασικός εξοπλισμός (ένα tablet για κάθε παιδί και σύγχρονο laptop για κάθε εκπαιδευτικό)και το δωρεάν internet είναι απολύτως αναγκαίο εργαλείο και είναι αναγκαίο αγαθό για όλα τα παιδιά που φοιτούν στο δημόσιο σχολείο, ιδιαίτερα σ αυτές τις συνθήκες που ζούμε. Aλλά και σε επόμενο χρόνο είναι εργαλείο για ενημέρωση, επικοινωνία, πρόσβαση σε μορφωτική και πολιτιστική δραστηριότητα, για τα οποία έχουν δικαίωμα όλοι και πρέπει να εξασφαλίσει το κράτος.

5. Αποκαλύπτεται ότι τα σχέδια για την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» ΔΕΝ αφορούν απλά την παρούσα φάση αλλά υπάρχουν μακροπρόθεσμες αμφισβητούμενες από την εκπαιδευτική κοινότητα στοχεύσεις. Η κυβέρνηση της Ν.Δ δεν χάνει λεπτό από την υλοποίηση του αντιδραστικού σχεδίου της για τη δημόσια εκπαίδευση. Η υγειονομική κρίση αποδεικνύει και το μέγεθος της κοινωνικής κρίσης όταν σήμερα (με κλειστά σχολεία) μεγάλο ποσοστό των μαθητών κάθε βαθμίδας είναι αποκλεισμένοι ακόμη και από στοιχειώδη επαφή από κάθε εκπαιδευτική διαδικασία, και με ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό σε ένα καθεστώς απίστευτης ψυχολογικής και νοητικής πίεσης, φόβου για τη ζωή και το μέλλον των δικών τους αλλά και του εαυτού τους, σε πρωτοφανή ανασφάλεια αν θα έχουν τα απολύτως αναγκαία για την επιβίωση. Με την συνεχή πίεση για την επιβολή των <πλατφορμών> ανοίγει ο δρόμος για έναν πανοπτικό έλεγχο τη εκπαιδευτικής διαδικασίας. Συντελείται μια τεράστιας έκτασης ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης με την παράδοση σε ιδιωτικές εταιρείες με το αζημίωτο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, της διαφημιστικής καμπάνιας ,των χορηγιών κλπ. Ανοίγει επίσης ο δρόμος της αξιολόγησης – κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών. Έχει ήδη ανοίξει ο δρόμος για την αυτονομία των σχολικών μονάδων και τη μεταφορά της ευθύνης αποκλειστικά στα σχολεία και τους μαθητές . Η <ατομική ευθύνη> για μαθητές και εκπαιδευτικούς και η ενοχοποίηση τους είναι το δόγμα της κυβέρνησης, το οποίο ήρθε για να μείνει .

Με βάση τα παραπάνω καλούμε:
• Καμία σχ. Μονάδα, Δ/νες-εκπαιδευτικοί να μην μπουν στη διερεύνηση και το διαχωρισμό μαθητών, εκπαιδευτικών, αλλά να καταγράψουν το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού και των εκπαιδευτικών
• Να μην αναλάβουν την ευθύνη για την ακριβή δήλωση των αιτημάτων κι αν αυτά αποτυπώνουν όλες τις ανάγκες.
• ΝΑ ΔΗΛΩΣΟΥΝ ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ το tablet το σύνολο των μαθητών της σχολικής μονάδας. Άλλωστε αυτό είναι ατομικός εξοπλισμός και πρέπει να υπάρχει δυνατότητα σε κάθε παιδί να τον χρησιμοποιεί
• ΝΑ ΔΗΛΩΣΟΥΝ επίσης το σύνολο των εκπαιδευτικών του σχολείου για την παροχή laptop ώστε να μην πρέπει οι ίδιοι να αξιολογήσουμε την δυνατότητα ανταπόκρισης του βασικού εργαλείου που ο καθένας ενδεχόμενα να έχει – τώρα και σε βάθος χρόνου συμβατό σε κάθε πρόγραμμα ή λογισμικό.

ΑΚΟΜΗ:
Ανεξάρτητα αν έχουν σταλεί από τα σχολεία στοιχεία καλούμε να προβούν σε ανακοινοποίηση των στοιχείων στη λογική της ανακοίνωσής μας.

Επίσης ξεκαθαρίζουμε στο Υπουργείο ότι η διάθεση αυτού του εξοπλισμού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς δεν του επιτρέπει να θεωρήσει και να ερμηνεύσει ότι ανοίγει το δρόμο για τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια του και σχέδια του ΟΟΣΑ για θεσμοθέτηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και υποκατάστασης της σχολικής τάξης είτε την επιβολή παράδοσης ύλης και «κανονικής» διδασκαλίας από μακριά. Αυτό δε γίνεται και δε θα το επιτρέψουμε – θα βρει το εκπαιδευτικό κίνημα και όλη την κοινωνία απέναντι του.
Να δώσει τώρα σε όλες και όλους το βασικό εξοπλισμό χωρίς διαχωρισμούς ως βάση για την καθολική πρόσβαση στο αγαθό της ενημέρωσης της επικοινωνίας και της μορφωτικής και πολιτιστικής δραστηριότητας. Καλούμε τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΟΛΜΕ- ΔΟΕ να τοποθετηθούν σε αυτή την κατεύθυνση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025