ην Άνοιξη οι αλλαγές στην Παιδεία
Το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ μένει πίσω και εντάσσεται σε νομοσχέδιο «σκούπα» για την Παιδεία, όπως προκύπτει από δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη στο Βήμα της Κυριακής. Το περιεχόμενο του νομοσχεδίου θα βασιστεί στα αποτελέσματα δημόσιου διαλόγου που ξεκινάει τις επόμενες ημέρες και ολοκληρώνεται την Άνοιξη του 2016.
«Εκκρεμεί μία συνολική πρόταση για αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με χρονικό ορίζοντα την Άνοιξη. Όμως θα προηγηθεί εθνικός και κοινωνικός διάλογος για την εκπαίδευση» αναφέρει ο κ. Φίλης. Για το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, το οποίο δεν κατατέθηκε λόγω εκλογών, αναφέρει ότι «θα εμπλουτιστεί με βάση τον διάλογο που θα προηγηθεί».
Ο υπουργός Παιδείας προαναγγέλλει ότι «τον Ιούνιο θα προχωρήσουμε σε δραστική μείωση των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών» και τον ίδιο μήνα θα ολοκληρωθούν οι μεταθέσεις. Προσθέτει δε ότι το υπουργείο θα σχεδιάσει ένα πρόγραμμα σταδιακών προσλήψεων «σε συνάντηση με την πορεία της οικονομίας και των δημοσιονομικών μεγεθών».
Τέλος, για το μάθημα των θρησκευτικών ο κ. Φίλης αναφέρει ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτική Πολιτικής μελετά τρόπους αναμόρφωσης του μαθήματος προκειμένου να γίνει μάθημα θρησκειολογίας με ιδιαίτερη έμφαση στην Ορθοδοξία. Τονίζει δε ότι δεν υπήρξε αντιπαράθεση με την Εκκλησία. «Οι ρόλοι είναι διακριτοί στο πλαίσιο του Συντάγματος και των νόμων» συμπληρώνει.
Mε αφορμή το θόρυβο που δημιουργήθηκε για το μάθημα των θρησκευτικών ο ίδιος ξεκαθάρισε «ότι είναι προφανές ότι το υπουργείο Παιδείας αποφασίζει για την εκπαίδευση των μαθητών.»
Συγκεκριμένα, ο κ. Φίλης αναφέρει ότι «το ν/σ θα εμπλουτιστεί με βάση το διάλογο που θα προηγηθεί. Το πολυνομοσχέδιο θα αποτελέσει μέρος του διαλόγου που θα γίνει για την εκπαίδευση. Είναι άλλωστε μια πρόταση κωδικοποίησης των αναγκαίων αλλαγών. Η συζήτηση για το πανεπιστήμιο πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις νέες πραγματικότητες που αφορούν στην παραγωγή της γνώσης» σημειώνει.
«Προφανώς και δεν θέλουμε να κυβερνάμε με ΠΝΠ, αλλά είμαστε αναγκασμένοι να παίρνουμε επείγουσες αποφάσεις» δηλώνει εξάλλου για την απόφαση του υπουργείου να αφαιρέσει από τα Συμβούλιο Διοίκησης των ΑΕΙ τη δυνατότητα επιλογής υποψήφιων πρυτάνεων και κοσμητόρων.
Τέλος, αναφορικά με το μάθημα των θρησκευτικών, ο υπουργός δηλώνει ότι στη χώρα μας έχει ομολογιακό χαρακτήρα, κάτι που αντιβαίνει τη σημερινή κοινωνική πολιτισμική πραγματικότητα.
«Και η Ιεραρχία αντιλαμβάνεται τα προβλήματα που προκαλούνται από μια τέτοια αναχρονιστική επιβίωση. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής μελετά τρόπους αναμόρφωσης του μαθήματος προκειμένου να γίνει μάθημα θρησκειολογίας και του φαινομένου του Θείου με ιδιαίτερη έμφαση στην Ορθοδοξία. Το σχολείο είναι αναγκασμένο να σέβεται την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης των πολιτών» καταλήγει.