Στις 25 Οκτωβρίου 2015 το Δ.Σ. του Συνδέσμου συναντήθηκε με την κα Ε. Καλαμαρά, Υπεύθυνη του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, στα γραφεία του Συνδέσμου προκειμένου να γίνει μια ενημερωτική συζήτηση για όλα τα φλέγοντα ζητήματα του κλάδου.
Έγινε μια εκτενής συζήτηση, όπου τέθηκαν όλα τα θέματα αιχμής σχετικά με τη διδασκαλία και την προώθηση της γαλλικής γλώσσας μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα και το δημόσιο σχολείο (αναβάθμιση της διδασκαλίας ΞΓ, βιβλία, μετατάξεις, αδιοριστία, μη μεταθέσεις, περιορισμένες αποσπάσεις κλπ).
Η κα Ε. Καλαμαρά μας παρουσίασε τα βασικά σημεία της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Ο σχεδιασμός αναφέρεται σε 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση με έναν τύπο λυκείου όπου οι ξένες γλώσσες, η πληροφορική, οι τέχνες και τα αθλήματα θα ενταχθούν ισότιμα στα σχολικά προγράμματα.
Στόχος είναι η πιστοποίηση του επιπέδου γλωσσομάθειας, μέσα από τις δομές του δημόσιου σχολείου, για όλες τις ξένες γλώσσες. Για την επίτευξη αυτού του στόχου απαιτούνται συγκεκριμένες αλλαγές όπως : αναπροσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος, αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια σε όλα τα εκπαιδευτικά επίπεδα, αλλαγή των σχολικών εγχειριδίων.
Όλα αυτά όπως και τα θέματα του τρόπου διορισμού των εκπαιδευτικών θα αποτελέσουν το αντικείμενο του διαλόγου για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που θα ξεκινήσει άμεσα από το Υπουργείο Παιδείας με στόχο να έχει ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2016.
Σχεδιασμός και δέσμευση του Υπουργείου είναι οι υπηρεσιακές μεταβολές (οργανικές, μεταθέσεις κλπ) να πραγματοποιηθούν τους πρώτους μήνες του 2016, ώστε να υπάρχει το χρονικό περιθώριο να αντιμετωπιστούν όλα τα προβλήματα και τα σχολεία να ανοίξουν τον επόμενο Σεπτέμβριο χωρίς κενά. Όσον αφορά τα υπαρκτά προβλήματα με τους εκπαιδευτικούς που μετατάγησαν στη Πρωτοβάθμια η κα Ε. Καλαμαρά εξέφρασε την άποψη πως το θέμα των μεταταγμένων άνοιξε σε λάθος χρόνο και με λάθος τρόπο και πως η ουσιαστική λύση είναι η δημιουργία οργανικών θέσεων των αντίστοιχων ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια, υπόσχεση που αθετήθηκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις που φέρουν ακέραια την ευθύνη για την υπάρχουσα κατάσταση και εκτίμησε πως μέσα στο 2016 θα έχει δοθεί λύση που να διασφαλίζει την εργασιακή ηρεμία των εκπαιδευτικών.
Τονίστηκε πως η ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική κατάσταση, στην οποία βρίσκεται η χώρα, αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για διορισμούς και επιπλέον οι ανάγκες για καθηγητές γαλλικής γλώσσας στα σχολεία είναι εξαιρετικά περιορισμένες.
Κλείνοντας η κα Ε. Καλμαρά επισήμανε πως στόχος και όραμα του ΣΥΡΙΖΑ είναι η δημιουργία ενός 12χρονου σχολείου που θα αντανακλά και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των μαθητών, θα εξασφαλίζει πιστοποιημένα επίπεδα γλωσσομάθειας και η απόκτηση ιδιαίτερων δεξιοτήτων θα συνεχίζεται σε ξεχωριστό κύκλο εκπαίδευσης μετά το τέλος του λυκείου.
Αποχαιρετώντας μας τόνισε πως παραμένει στη διάθεσή μας για ό,τι χρειαστούμε.
Στις 12 Νοεμβρίου 2015, η Πρόεδρος και η Ειδική Γραμματέας του Συνδέσμου συναντήθηκαν με τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Θ. Πελεγρίνη.
Τον ενημερώσαμε για τα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο των εκπαιδευτικών της γαλλικής γλώσσας όπως τις μετατάξεις, τα γαλλικά ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, την αύξηση των ωρών διδασκαλίας και τη σύνδεση του μαθήματος με το ΚΠΓ, τις συνθήκες εργασίας όπως αυτές διαμορφώνονται με την μετακίνηση των συναδέλφων σε περισσότερα των 4 σχολείων.
Αρχικά γνωστοποιήσαμε τη συνεχιζόμενη προσωρινότητα, στην οποία βρίσκονται οι μεταταγμένοι συναδέλφοι στην Α/βαθμια, τονίσαμε την αργοπορία του Υπουργείου να προχωρήσει σε απόδοση των οργανικών θέσεων όπως οφείλει και όπως προκύπτει από το νόμο των υποχρεωτικών μετατάξεων και υπογραμμίσαμε πως η απόδοση των οργανικών θέσεων δεν συνιστά επιπλέον επιβάρυνση για τον κρατικό προυπολογισμό, εφόσον οι μεταταγμένοι, ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί, μισθοδοτούνται από αυτόν.
Ενημερώσαμε επίσης για την κατάσταση που διαμορφώνεται στον επαγγελματικό στίβο, αφού οι εκπαιδευτικοί ΠΕ05 οφείλουν να καλύψουν όλο το ωράριο τους σε περισσότερα από πέντε (5) σχολεία όπου πολύ συχνά, όχι μόνο αυτά δεν είναι όμορα, αλλά απέχουν και πολλά χιλιόμετρα μεταξύ τους, όπως συμβαίνει στην επαρχία. Καταδείξαμε πως φυσική συνέπεια τέτοιων πρακτικών είναι η υποβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Στη συνέχεια συζητήθηκε η πρόταση του ΕΟΕ για κατάργηση των πανελλαδικώς εξεταζομένων ειδικών μαθημάτων, όπου τονίσαμε πως το Υπουργείο οφείλει να διασφαλίζει το δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης χωρίς να προωθεί τα συμφέροντα των ιδιωτών ζητώντας ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή στις Πανεπιστημιακές Σχολές επίπεδο γλωσσικής επάρκειας, για το οποίο, όχι μόνο δεν προβλέπεται η απόκτησή του μέσα από τις δομές του δημόσιου σχολείου, αλλά θα υπάρχει πιστοποίηση από άλλους φορείς εκτός του Υπουργείου.
Με αφορμή την πρόταση του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων (ΕΟΕ) σχετικά με το ΚΠΓ, παρουσιάσαμε την πάγια θέση μας για αύξηση των ωρών διδασκαλίας της γαλλικής γλώσσας, σε τμήματα με μικρό αριθμό μαθητών και χρονική διάρκεια ικανή να εξασφαλίζει επίπεδο γλωσσομάθειας ανάλογο με το προαπαιτούμενο επίπεδο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και με πιστοποίηση από τον κρατικό οργανισμό, με διεθνή αναγνώριση.
Ο Υφυπουργός, αφού άκουσε τα ζητήματα που του θέσαμε, εξέφρασε τον προβληματισμό του τόσο για την μη απόδοση των οργανικών θέσεων, όσο και για την μη κάλυψη των κενών λόγω ανεπαρκών πιστώσεων. Μας ενημέρωσε επίσης οτι η απόδοση των οργανικών θέσεων, όπως και το μέλλον των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ 2008, καθώς και των διοριστέων από τον πίνακα του 40%, δεν είναι αποκλειστικά υπόθεση του Υπουργείου Παιδείας, αλλά κα άλλων αρμόδιων Υπουργείων, όπως το Οικονομικών και το Δημόσιας Διοίκησης.
Πήρε θέση υπέρ ενός Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας που θα πληρεί τις προϋποθέσεις, ώστε να αναγνωρίζεται διεθνώς.
Τέλος, δεσμεύτηκε να προωθήσει το υπόμνημα που καταθέσαμε καθώς και τα σημεία που τονίσαμε στον Υπουργό κ. Ν. Φίλη στην εβδομαδιαία συνάντησή τους.
Το τελευταίο διάστημα, ο Σύνδεσμος βρίσκεται σε συνεχή επαφή με το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και την Πρόεδρο κα Μ. Παπαδήμα, όσον αφορά στην πρόσφατη πρόταση του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων σχετικά με την κατάργηση της εξέτασης των ειδικών μαθημάτων από τις Πανελλαδικές εξετάσεις, προκειμένου να εκθέσει λεπτομερώς τις απόψεις του στους αρμόδιους φορείς.
Οι ως άνω συναντήσεις έγιναν στο πλαίσιο μιας σειράς επαφών με αρμόδιους φορείς, με στόχο να συνεχίσουμε τη γνωστοποίηση των θεμάτων που απασχολούν χρόνια τώρα τον κλάδο, όπως και την αντιμετώπιση των καινούριων ζητημάτων που κάθε τόσο προκύπτουν. Απαντήσεις συγκεκριμένες δεν έχουμε λάβει από τους Υπεύθυνους, οι οποίοι μας δηλώνουν πως ενημερώνονται για τα τρέχοντα ζητήματα και πως θα έχουμε απαντήσεις όταν θα υπάρχει ένα πλάνο προς συζήτηση και εφαρμογή, το οποίο θα έχει περιορισμένο οικονομικό κόστος!
Για το Δ.Σ.