Η βουλεύτρια του ΜέΡΑ25 Μαρία Απατζίδη ,κατέθεσε την Παρασκευή  27/5 κοινοβουλευτική ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, σχετικά με τις καθυστερήσεις τοποθέτησης καθηγητών χορού και κινηματογράφου στα και Λύκεια της χώρας.

Η ερώτηση

Σύμφωνα με  Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων Καλλιτεχνικών Σχολείων, οι μαθητές στερούνται  αυτών των ειδικοτήτων κάθε χρόνο για το πρώτο τρίμηνο μαθημάτων. Όπως αναφέρουν οι γονείς, οι  καθυστερήσεις οφείλονται σε κακό  προγραμματισμό. Συγκεκριμένα για το ερχόμενο σχολικό έτος 2022-2023 επισημαίνουν ολιγωρία της νέας Επιστημονικής Επιτροπής Καλλιτεχνικής Παιδείας του ΙΕΠ, η οποία δεν έχει γνωμοδοτήσει ακόμα για τα κριτήρια πρόσληψης ωρομισθίων καθηγητών χορού και κινηματογράφου.

Να τονιστεί ότι τα Καλλιτεχνικά Σχολεία αντιμετωπίζουν χρόνια προβλήματα, για τα οποία έχει αποφανθεί και ο Συνήγορος του Πολίτη, ότι μη έγκαιρη τοποθέτηση των ωρομίσθιων καθηγητών/τριών στις κατευθύνσεις χορού και θεάτρου (στην τελευταία αυτή κατεύθυνση διδάσκεται το μάθημα του κινηματογράφου) και η  συστηματική έναρξη των μαθημάτων αυτών, αλλά και όποιου άλλου μαθήματος, στο μέσο του σχολικού έτους, ουσιαστικά καταλύει το ρόλο και σκοπό των καλλιτεχνικών σχολείων και αποτελεί παραβίαση του δικαιώματος των συγκεκριμένων παιδιών στην εκπαίδευση (Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, ν.2101/92, αρ. 28 & 29).

Η κ. Απατζίδη, με  παρέμβαση στα Μέσα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου ρωτά την υπουργό:

Γιατί υπονομεύετε τον επιτυχημένο θεσμό των Δημόσιων Καλλιτεχνικών Σχολείων; Γιατί δεν μεριμνάτε ώστε να γίνονται έγκαιρα οι προσλήψεις των ωρομισθίων καθηγητών/τριών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων; Πώς προτίθεστε να διαχειριστείτε τον προγραμματισμό τοποθετήσεων για το έτος 2022-23; Γιατί δεν προβαίνετε σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικού προσωπικού καλλιτεχνικών ειδικοτήτων; Γιατί καταργήσατε το μάθημα των Καλλιτεχνικών στα Γενικά Λύκεια (Α` και Γ` Λυκείου);

Και τελικά, ποια είναι  κατά τη γνώμη σας η θέση της Τέχνης στην Εκπαίδευση, κυρία Κεραμέως;

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025