Ένταξη της αισθητικής αγωγής και τέχνης στο σχολικό πρόγραμμα
«Δεν είμαι από αυτούς που είναι υπέρμαχοι της καταστολής, αλλά της πρόληψης σε όλα τα επίπεδα, φτάνει αυτό να γίνεται με ένα επιστημονικό σχέδιο, με τρόπο τεκμηριωμένο» επεσήμανε ο υπουργός.
Ψυχολόγους στα σχολεία θέλει το Υπουργείο Παιδείας
Τα μέτρα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας
Μερικά εκ των μέτρων που θα πάρει το Υπουργείο Παιδείας για την αντιμετώπιση του bullying παρουσίασε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης απαντώντας σε ερώτηση στη Βουλή. Κάποια εξ αυτών έχει παρουσιάσει και το news.gr καθώς στηρίζονται σε δράσεις και προγράμματα που έχουν εκπονηθεί από προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες.
Συγκεκριμένα ο κ. Κουράκης δήλωσε ότι το Υπουργείο αξιοποιεί και θα αξιοποιήσει τα προγράμματα του ΕΣΠΑ για την επιμόρφωση 16.500 εκπαιδευτικών. Η επιμόρφωση θα γίνει με σεμινάρια, με επιμορφώσεις κάτι το οποίο είναι απαραίτητη προϋπόθεση.
Πρόταση για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας κατέθεσε και ο Βουλευτής Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος. Ο ίδιος πρότεινε σε κάθε σχολική μονάδα να υπάρχει το σχολικό συμβούλιο κατά της βίας στο οποίο θα συμμετέχουν πρώτον, ο διευθυντής-καθηγητής εκλεγόμενος από το σύλλογο των καθηγητών δεύτερον, ο εκπρόσωπος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και τρίτον, ο σχολικός φύλακας. Ο σχολικός φύλακας επανέρχεται στη σχολική μονάδα και είναι η μέριμνα. Βλέπει τα παιδιά να παίζουν στη διάρκεια του διαλείμματος εκτός του σχολικού χρόνου και τα γνωρίζει.
Στην πιο πάνω πρόταση ο κ. Κουράκης απάντησε αναφέροντας ότι χρειάζεται μία κεντρική επιτροπή στο Υπουργείο που ονομάζεται «Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή», η οποία αποτελείται από έγκριτους και καταξιωμένους πανεπιστημιακούς με πολύχρονη εμπειρία πάνω στο θέμα, η οποία εισηγείται τη μεθοδολογία και το περιεχόμενο των πρόδρομων δράσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Εισηγείται, επίσης, τα κριτήρια επιλογής των μελών του δικτύου από εκεί και κάτω. Εισηγείται την εκπόνηση ψηφιακού και έντυπου επιμορφωτικού υλικού, χωρίς το οποίο δεν μπορούν να δουλέψουν οι σχολικές μονάδες. Παρακολουθεί, βεβαίως, την πορεία του έργου για το πώς πάει, πώς δεν πάει, για να υπάρχει μία διόρθωση και υλοποιεί πρόδρομες δράσεις αριστοποίησης.
Επίσης πρόσθεσε ότι υπάρχουν σε επίπεδο περιφέρειας οι Επιτροπές Συντονιστών Δράσεων Πρόληψης, οι οποίες προσπαθούν μέσω των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών και μέσω εντατικοποίησης των προγραμμάτων αγωγής υγείας, με ερευνητικές εργασίες, πρότζεκτ, προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, συμβουλευτικούς σταθμούς νέων και άλλα, να περάσουν την οργάνωση από εκεί και κάτω στους νομούς και εν συνεχεία στις σχολικές μονάδες.
Ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε και στη «Σχολική Ομάδα Δράσεων Πρόληψης». Οι εκπαιδευτικοί που απαρτίζουν την ομάδα ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων. Υπάρχουν δύο μόνιμοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι όχι μόνο επιμορφώνονται οι ίδιοι, αλλά ένα από τα καθήκοντά τους είναι να επιμορφώνουν και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας.
Επίσης, ανέφερε ότι πέρα από το σχολικό εκφοβισμό, έχουμε και το διαδικτυακό εκφοβισμό που ένα εξαιρετικά επικίνδυνο φαινόμενο. Υπάρχει μία αμφίδρομη διαδρομή ανάμεσα στο σχολικό και το διαδικτυακό εκφοβισμό.
“Όπως σας είπα και προηγουμένως, πρέπει να υπάρχει χωρισμός των παιδιών σε ομάδες εργασίας πάνω σε συγκεκριμένες ενότητες με βιωματική δράση και όχι απλώς με επανάληψη μονότονων εντολών και τρόμου. Τα ίδια τα παιδιά πρέπει να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Βεβαίως, πρέπει να υπάρχει επιμόρφωση των γονιών και της κοινωνίας” τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός.
Ο κ. Κουράκης ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του επισημαίνοντας ότι «στις προτεραιότητες του Υπουργείου είναι να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε –αν όχι όλα μαζί, αλλά με έναν προοδευτικό τρόπο- την ύπαρξη ψυχολόγου και αν δεν μπορούμε ανά σχολική μονάδα, τουλάχιστον ανά σχολικό συγκρότημα, έτσι ώστε να μπορούν να διευθετούνται συγκρούσεις τόσο ανάμεσα στα παιδιά, όσο και δυσαρμονίες ανάμεσα στα παιδιά, τους καθηγητές και τους γονείς. Το κομμάτι της ψυχολογικής υποστήριξης και της πρόληψης είναι καθοριστικής σημασίας».
Καλόγηρος Βασίλειος