Σύμφωνα με την κ. Μιχαηλίδου, αναμένεται την επόμενη Παρασκευή-Πως περιέγραψε το νέο σύστημα καταγραφής κενών

Συγκεκριμένα ανέφερε πως «Την επόμενη Παρασκευή, θα το βγάζαμε αυτή την Παρασκευή, δεν μαζέψαμε τα στοιχεία έτσι όπως θέλαμε, και την επόμενη Παρασκευή βγαίνει η λεγόμενη Τρίτη κατανομή, έτσι ώστε να κλείσουν τα κενά στις Περιφέρειες που δεν υπάρχουνε».

Μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ, μίλησε και για ένα “κεντρικοποιημένο” σύστημα καταγραφής κενών που θα εφαρμοσθεί από την νέα σχολική χρονιά.

Τι είπε επακριβώς για το νέο σύστημα: “Στην Ελλάδα έχουμε πολλούς εκπαιδευτικούς ανά παιδί, σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, είμαστε στο τοπ 5, άρα πρέπει ν αλλάξουμε αυτό το σύστημα και γι αυτό μαζί με τον Υπουργό την επόμενη χρονιά πηγαίνουμε σ ένα κεντρικοποημένο πια σύστημα κατανομής που ξεκινά πολύ νωρίτερα, ξεκινά δηλαδή από τον Μάρτιο, από την άνοιξη της προηγούμενης χρονιάς και αντί να ζητά αρχή σχολικής χρονιάς από τα σχολεία τα κενά, θα θέτει αρχικά ως Υπουργείο τα κενά”

Για τα κενά στα σχολεία είπε:

Εχθές είχαμε όλους τους Διευθυντές Α/θμιας Εκπ/σης εδώ στην Αττική να δούμε τι γίνεται και σήμερα της Β/θμιας Γυμνασίων και Λυκείων. Εχουμε δει τα κενά, πηγαίνουμε την Παρασκευή στη λεγόμενη Τρίτη κατανομή, έτσι ώστε να κλείσουν τα κενά.

Τα κενά είναι μεγαλύτερα στη Β/θμια, στις ειδικότητες (πχ. Οικονομολόγοι και Πληροφορικάριοι στην Γ Λυκείου) στην Α/θμια δεν έχουμε τόσα κενά, εκεί που υπάρχουν λίγα κενά είναι στα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο και στη στήριξη του Ολοήμερου σχολείου, ειδικά το διευρυμένο Ολοήμερο σχολείο.

Την επόμενη Παρασκευή, θα το βγάζαμε αυτή την Παρασκευή, δεν μαζέψαμε τα στοιχεία έτσι όπως θέλαμε, και την επόμενη Παρασκευή βγαίνει η λεγόμενη Τρίτη κατανομή, έτσι ώστε να κλείσουν τα κενά στις Περιφέρειες που δεν υπάρχουνε.

Το πρόβλημα προκύπτει επειδή σήμερα κάποιος που τοποθετήθηκε στη Β’ φάση πάει και μετά παραιτείται.

Γι αυτό προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε σύστημα που λέμε ότι αν δεν πάρετε τη θέση, αποκλείεστε για τα επόμενα 2 χρόνια. Αλλά ούτε αυτό έχει μεγάλο αντίκτυπο.

Για την αντιμετώπιση της έξαρσης της βίας μεταξύ ανηλίκων στα σχολεία είπε:

Το πρόβλημα είναι πρακτικό και όχι θεωρητικό.

Βασικός στόχος είναι η πρόληψη. Eχουμε ήδη διπλασιάσει τους Ψυχολόγους και τους Κοινωνικούς Λειτουργούς στα σχολεία από 1600 σε 3.200.

Υπάρχει ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων μία ώρα την εβδομάδα και έχουμε κάνει 165.000 επιμορφώσεις εκπαιδευτικών στο κομμάτι της βίας.

Ξεκινάμε αυτή τη στιγμή που μιλάμε 2 έξτρα μεταρρυθμίσεις, την Πλατφόρμα αναφοράς περιστατικών βίας και αυτό που λέμε TASK FORCE, τα Πρωτόκολλα για Κοινωνικούς Λειτουργούς και Ψυχολόγους, μια εξειδικευμένη διαδικασία.

Θα προσπαθήσουμε να κανονικοποιήσουμε τη διαδικασία και οι Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί να βλέπουν οριζόντια, όλα τα παιδιά στα σχολεία.

Μέσα στο Νοέμβριο θα ξεκινήσει η λειτουργία της πλατφόρμας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025