Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΠΕ19/20 καταγγέλλουν την προσπάθεια απαξίωσης των εκπαιδευτικών ΠΕ19/20 και υποβάθμισης της παρεχόμενης Πληροφορικής Παιδείας, που επιχειρείται από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. με σκοπό τη διάλυση της Πληροφορικής και οδηγώντας εκατοντάδες αναπληρωτές στην ανεργία.
Οι ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών πληροφορικής, 75 στην Πρωτοβάθμια και 19 στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δεν καλύπτουν ούτε κατ’ ελάχιστο τις πραγματικές αναγκές της εκπαίδευσης, την ίδια ώρα που με την Α φάση προσλήψεων άλλων ειδικοτήτων καλύπτονται πάνω απο 50% των αντίστοιχων κενών, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις (ΠΕ70) το ποσοστό αυτό φτάνει το 80%. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην πρωτοβάθμια ο νομός Έβρου δηλώνει 14 κενά καθηγητών Πληροφορικής και δεν έγινε καμία πρόσληψη, ο νομός Λασιθίου 13 κενά και έγιναν 3 προσλήψεις, ο νομός Δωδεκανήσου 21 κενά με 5 προσλήψεις και ούτω καθεξής. Αξίζει να αναφέρουμε πως ο φετινός μειωμένος αριθμός προσλήψεων αποτελεί επακόλουθο της πολιτικής του Υπουργείου και των συμβούλων στα πλαίσια υποβάθμισης της Πληροφορικής στα σχολεία, κόντρα στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας (Κοινωνία της πληροφορίας και του ψηφιακού αλφαβητισμού). Η πολιτική του Υπουργείου είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των ωρών διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, την κατάργηση της τρίωρης εργαστηριακής απασχόλησης, την κατάργηση τετράωρης στήριξης από τους καθηγητές Πληροφορικής του λυκείου των ομάδων των διαφορετικών ερευνητικών θεμάτων στην αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. Επίσης, ο Υπουργός και οι σύμβουλοί του έδωσαν το δικαίωμα ανάθεσης του μαθήματος της πληροφορικής σε εκπαιδευτικούς ΠΕ70 (δάσκαλοι) οι οποίοι έχουν απλά και μόνο πιστοποίηση Β επιπέδου. Αναρωτιόμαστε εάν η πιστοποίηση Β επιπέδου στους ΠΕ70 έγινε με σκοπό τον ψηφιακό αλφαβητισμό και την αναβάθμιση του καθημερινού μαθήματος με τη χρήση ΤΠΕ π.χ διαδραστικό πίνακα, ψηφιακές εφαρμογές και ερευνητικές εργασίες σε ψηφιακό περιβάλλον, παιδαγωγική σχεδίαση λογισμικού και εκπαιδευτικών σεναρίων ανά γνωστικό αντικείμενο, γλώσσα, μαθηματικά, μελέτη περιβάλλοντος ή απλά αποτέλεσε ένα “χαρτί” για την διδασκαλία ενός άλλου γνωστικού αντικειμένου – αυτό της πληροφορικής (ΤΠΕ). Επιπλέον στο ΦΕΚ 1324/Β/11-5-2016 του Νέου Δημοτικού Σχολείου αναφέρεται ρητά ότι:
“Η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής, της Φυσικής Αγωγής, των ΤΠΕ και της Ξένης Γλώσσας στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων. Ειδικότερα για τα 4/θέσια και 5/θέσια Δημοτικά Σχολεία η διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου των ΤΠΕ, σε περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης του ωρολογίου προγράμματος από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας, δύναται να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 οι οποίοι διαθέτουν πιστοποίηση Β΄ επιπέδου”. Πως είναι δυνατόν να καλύπτονται τα κενά σε 4θέσια / 5θέσια δημοτικά σχολεία απο την ΑΡΧΗ της χρονιάς από ΠΕ70 με πιστοποίηση Β επιπέδου χωρίς να έχουν κληθεί αναπληρωτές ειδικότητας ΠΕ19/20; Ποιός μας διαβεβαιώνει οτι το μάθημα δεν έχει ανατεθεί αποκλειστικά σε ΠΕ70 με πιστοποίηση Β;
Κλείνοντας κάνουμε μια αναφορά στις διαπιστώσεις, προτάσεις και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης από τον εθνικό διάλογο για την παιδεία (dialogos.minedu.gov.gr) όπως δημοσιεύτηκε το τελικό κείμενο – Πόρισμα από την Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία στις 27 Μαϊου 2016. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει για βραχυπρόθεσμη υλοποίηση στη Διδακτική/Μαθησιακή διαδικασία:
- Πλήρης αναβάθμιση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευης της δημιουργικής χρήσης των νέων τεχνολογιών (Αντί αυτού κόπηκε η 3ωρη απασχόληση συντήρησης σχολικού εργαστηρίου ΣΕΠΕΗΥ και η διδασκαλία του Project με επεξεργασία των αποτελεσμάτων στον Η/Υ)
- Εφαρμογή του ενιαίου Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού μέχρι την τελευταία τάξη του Λυκείου
- Πιστοποίηση βασικών γνώσεων Πληροφορικής στο σχολείο (Κρατικό πιστοποιητικό βασικής πληροφορικής) (όταν το μάθημα διδάσκεται 1 ώρα στο γυμνάσιο)
Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω ζητούμε από την ηγεσία του Υπουργείου:
1. Να πάρει θέση και να ελεγχθούν τα πραγματικά κενά στα δημοτικά σχολεία χωρίς τις αναθέσεις του μαθήματος της Πληροφορικής απο τους εκπαιδευτικούς ΠΕ70. Το μαθημα της πληροφορικής να διδάσκεται μόνο απο καθηγητές Πληροφορικής ΠΕ19/20.
2. Να δοθούν στη δημοσιότητα τα κενά πανελλαδικά τόσο στην πρωτοβάθμια (4θέσια και άνω) όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
3. Ζητάμε από τον Υπουργό Παιδείας να ξανατρέξει το σύστημα με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες της Εκπαίδευσης. Περιμένουμε την άμεση αποκατάσταση της νομιμότητας από το Υπουργείο Παιδείας με αυξημένο αριθμό προσλήψεων.
oι συντάκτες ΠΕΚΑΠ Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί ΠΕ19/20