Η «Αντισταθμιστική Εκπαίδευση» ξαναγίνεται προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθώς αναγνωρίζεται η ανάγκη των μαθητών-τριών για κάλυψη γνωστικών κενών και εμβάθυνση στη διδασκόμενη ύλη, ώστε να ολοκληρώσουν απρόσκοπτα την υποχρεωτική εκπαίδευση, να υπάρξει μείωση της μαθητικής διαρροής και να βοηθηθούν στον αγώνα τους για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τις σχετικές διατάξεις κατέθεσε πριν από λίγο στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης.
Η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη στα Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ θα προσφερθεί στους μαθητές-μαθήτριες και πάλι, μετά την περσινή διακοπή της.
Παιδιά που προέρχονται από οικογένειες με πολύ χαμηλά εισοδήματα, παιδιά μεταναστών, παιδιά που λόγω της οικονομικής κρίσης δεν έχουν την δυνατότητα να καταφύγουν σε εξωσχολική βοήθεια, μπορούν τώρα να βοηθηθούν με κριτήριο την ανάγκη τους για βελτίωση στα μαθήματα.
Έτσι θα είναι πλήρως ενταγμένα στην διαδικασία μάθησης χωρίς τον φόβο της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και με δυνατότητες ενίσχυσης της προετοιμασίας τους για εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί σε αυτή τη συγκυρία να αρθούν οι φραγμοί στην εκπαίδευση και σε αυτήν την πορεία θα κάνει και άλλα βήματα.
Η «Αντισταθμιστική Εκπαίδευση» θα λειτουργήσει και στο πλαίσιο των εγκεκριμένων οργανισμών θεραπείας (π.χ. 18 ΑΝΩ), καθώς και σε ειδικά καταστήματα κράτησης νέων.
Οι εκπαιδευτικοί που θα εργαστούν στην «Αντισταθμιστική Εκπαίδευση» θα είναι από το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό ή αναπληρωτές πλήρους ωραρίου που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας, αλλά και προσωρινοί αναπληρωτές και ωρομίσθιοι που θα προληφθούν με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.
Οι δαπάνες που θα προκύψουν, θα καλυφθούν μέσω ΕΣΠΑ.
Με άλλες διατάξεις ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης τροποποιεί την υπάρχουσα νομοθεσία για την επιλογή και τοποθέτηση των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η θητεία των οποίων είχε λήξει από το 2010 και είχε παραταθεί μέχρι το Δεκέμβριο του 2015. Οι σχετικές διατάξεις που έχουν αποσταλεί στις διοικήσεις της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ για να εκφέρουν τη γνώμη τους προβλέπουν σύνολο κριτηρίων για την επιλογή των υποψηφίων (τυπικά προσόντα, ψηφοφορία, συνέντευξη).
Επισυνάπτονται οι σχετικές διατάξεις εδώ.
Για το δελτίο τύπου πατήστε εδώ
Οδηγίες για τον τρόπο αξιολόγησης μαθημάτων του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2015-2016
Για την απόφαση πατήστε εδώ.