Τα μαχαίρια άρχισαν να ακονίζονται ανάμεσα στις ενώσεις των εκπαιδευτικών, μέλη του ΣΥΡΙΖΑ και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), καθώς πυρετώδεις είναι οι διαβουλεύσεις αναφορικά με το τελικό σχέδιο για τη δομή της Β΄ και Γ΄ Λυκείου, η οποία θα «φωτογραφίσει» το νέο εξεταστικό σύστημα για τα ΑΕΙ. Την Πέμπτη, ο πρόεδρος του ΙΕΠ Γεράσιμος Κουζέλης με το επιτελείο του παρουσίασε στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου την πρόταση για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στη «νέα» Β΄ Λυκείου. Στη σύσκεψη μετείχαν καθηγητές της μέσης εκπαίδευσης και πανεπιστημιακοί. Ωστόσο, η πρόταση συναντά έντονες αντιδράσεις.
Ειδικότερα, η πρόταση δεν απέχει από εκείνη που είχε παρουσιάσει η «Κ» στις 17/10/2017. Προβλέπει ενοποίηση της Χημείας και της Βιολογίας, περιορισμό της Φυσικής, και εισαγωγή νέου μαθήματος. Συγκεκριμένα, για όλους τους μαθητές καθιερώνεται το υποχρεωτικό μάθημα «Ερευνητικά Προβλήματα Φυσικών Επιστημών», που θα διδάσκεται 4 ώρες την εβδομάδα. Σύμφωνα με στέλεχος του ΙΕΠ που μίλησε στην «Κ», θα πρόκειται για μάθημα διαθεματικό. «Επιδιώκουμε οι μαθητές να μπορούν να αντιλαμβάνονται πώς λειτουργούν, ποια εφαρμογή έχουν οι θεωρίες των φυσικών επιστημών στην καθημερινότητα», τόνισε το ίδιο στέλεχος. Εκπαιδευτικοί ανέφεραν χθες στην «Κ» ότι καθώς τα Ερευνητικά Προβλήματα Φυσικών Επιστημών δεν έχουν σαφές περιεχόμενο, επιτρέπουν τη διδασκαλία τους από διάφορες ειδικότητες καθηγητών που θα πλεονάζουν στο σχολείο.
Από την άλλη, η Φυσική μετατρέπεται σε 4ωρο μάθημα επιλογής για όσους μαθητές επιθυμούν να εισαχθούν σε κάποια σχετική σχολή, ενώ επιλογής θα είναι η Χημεία και η Βιολογία, οι οποίες ενοποιούνται σε 4 ώρες. Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι τα δύο επιμέρους μαθήματα θα εξετάζονται σε ξεχωριστά θέματα αλλά στην ίδια εξέταση.
Υψηλόβαθμο στέλεχος του ΙΕΠ ανέφερε στην «Κ» ότι η πρόταση απαιτεί εφαρμογή στην πράξη για να διαπιστωθεί πώς θα λειτουργήσει, κυρίως ως προς την κατανομή των καθηγητών ειδικοτήτων. Αλλωστε, λόγω του πιθανού περιορισμού των τριών μαθημάτων, η πρόταση είναι κόκκινο πανί για τις επιστημονικές ενώσεις, και κυρίως τους χημικούς και τους βιολόγους, ενώ και από τον ΣΥΡΙΖΑ υπάρχουν οξύτατες αντιδράσεις.
Μάλιστα, στελέχη του κυβερνώντος κόμματος μιλούν για πιθανές καταλήψεις από μαθητές και προκρίνουν να συνεχισθεί ο διάλογος, καθώς «η πρόταση είναι ανώριμη, ενώ ο κ. Γαβρόγλου φαίνεται να κινείται με αμηχανία στα νερά της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε μία κρίσιμη πολιτικά περίοδο».