Τι αναφέρει η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης για τις αμοιβές εκπαιδευτικών του θεσμού της «μαθητείας»:

κ. Γενικέ,

Στις 12 Δεκεμβρίου 2022 δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της Κυβέρνησης, κοινή υπουργική απόφαση, η οποία αναφέρεται στις αμοιβές των Διευθυντών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) ως Υπευθύνων Εποπτείας, καθώς και οι αμοιβές των Εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία του Εργαστηριακού Μαθήματος Ειδικότητας στο Μεταλυκειακό έτος – Τάξη Μαθητείας αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. 2022-2023 (149518/Κ5 Αρ. Φύλλου 6246).

Επίσης, στις 8 Φεβρουαρίου του 2022 είχε δημοσιευτεί άλλη ΚΥΑ η οποία αναφερόταν στις αμοιβές των Συντονιστών Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Υπευθύνων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την παρακολούθηση του έργου του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξη Μαθητείας» καθώς και των Εκπαιδευτικών για την εποπτεία της μάθησης στον χώρο εργασίας (6633/ K5 Αρ. Φύλλου 473).

Οι εν λόγω δαπάνες έχουν προϋπολογιστεί στην υπ’ αρ. 92125/18-08-2021 πρόσκληση για υποβολή προτάσεων με τίτλο «Μαθητεία ΕΠΑ.Λ. και ΙΕΚ «(έτη 2021-2022, 2022-2023)», με κωδικό ΕΔΒΜ176 και έχουν αναρτηθεί στο διαδίκτυο (ΑΔΑ: Ρ61646ΜΤΛΡ- ΟΡΒ), αλλά παρόλα αυτά, κανείς εκπαιδευτικός που έχει εμπλακεί με το θεσμό της «Μαθητείας» από τη σχολική χρονιά 2021-2022μέχρι σήμερα, δεν έχει λάβει «ούτε σεντ» αμοιβής για το έργο που επιτελεί. Θυμίζουμε, ότι τα τελευταία δύο χρόνια το εργαστηριακό μάθημα λαμβάνει χώρα εκτός ωραρίου εργασίας, αποτελεί έργο του εκπαιδευτικού επιπλέον του διδακτικού και εξωδιδακτικού του έργου στο σχολείο και έχει νομοθετηθεί αμοιβή.

Με το να μη στέκεται το υπουργείο στο ύψος των περιστάσεων και να αγνοεί ή να μην εξασφαλίζει την έγκαιρη αποζημίωση των βασικών συντελεστών του θεσμού, το καθιστά υπόλογο στην εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς επίσης και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς σχεδόν το 50% των εσόδων για τις αμοιβές μαθητών και εκπαιδευτικών, αποτελούν κοινοτική δαπάνη.
Σε συνέχεια των ανωτέρω,
σας καλούμε

να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αποζημιωθούν ΑΜΕΣΑ οι εκπαιδευτικοίκαι τα στελέχη εκπαίδευσης που προσέφεραν έργο στο θεσμό της «Μαθητείας» από το 2021 μέχρι σήμερα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025