Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης αναφορικά με την αξιολόγηση εκπαιδευτικών – Η απόφαση της Γενικής Συνέλευσης

Η ανακοίνωση:

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ (3/10/2013) ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ!
ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΜΕ – ΔΕΝ ΥΛΟΠΟΙΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ!
ΜΕ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΟΜΑΔΕΣ ΔΡΑΣΗΣ – ΜΕΝΤΟΡΕΣ, ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ – ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΘΙΣΤΟΥΜΕ ΑΝΕΝΕΡΓΕΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
ΚΑΙ ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ επιμένει στην αξιολόγηση, παρά τη σαφή απονομιμοποίησή της. Όλη την προηγούμενη περίοδο, παρόλες τις απειλές και τις προσφυγές στα δικαστήρια, δώσαμε σημαντικές μάχες για να μην εφαρμοστούν όλες οι διαδικασίες αξιολόγησης (ομάδες δράσης, μέντορες, συντονιστές, ατομική αξιολόγηση νεοδιόριστων συναδέλφων). Τον μεγαλειώδη αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση δεν μπορεί κανείς να τον αγνοήσει. Χρειάζεται και τώρα να πιάσουμε το νήμα από την περσινή χρονιά και ο αγώνας να συνεχιστεί και φέτος, αλλά και να διευρυνθεί η εναντίωσή μας στην αξιολόγηση!

Η αυτοαξιολόγηση, όπως και οι θεσμοί των ενδοσχολικών συντονιστών και μεντόρων, στρώνουν το έδαφος για την ατομική αξιολόγηση η οποία προβλέπεται να γίνει από τον Δ/ντή του σχολείου, τον σύμβουλο ειδικότητας και παιδαγωγικής ευθύνης. Όλοι αυτοί θα μπουν δυο φορές στην τάξη και θα βγάλουν συμπέρασμα για την επάρκεια ή μη των εκπαιδευτικών!! Το κομματικό όργιο στις επιλογές των διευθυντών με τα 20άρια στους “ημέτερους” κατά την αξιολόγησή τους, κάνει ξεκάθαρο το πόσο αντικειμενική και αξιοκρατική είναι αυτή η διαδικασία. Συνεχίζουμε τον αγώνα για να σταματήσουμε την αξιολόγηση με ισχυρό το όπλο της απεργίας αποχής για όλες τις διαδικασίες της. Δίνουμε τη μάχη ενιαία και με την ίδια μορφή αγώνα γιατί η κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών τροφοδοτείται και από τις τρεις διαδικασίες της αξιολόγησης που επιδιώκουν να επιβάλλουν.

Να καταργηθεί η ατομική αξιολόγηση
Συνεχίζουμε τη συλλογή υπογραφών για απεργία – αποχή σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων! Υπογράφουμε όλοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, την απεργία αποχή της ΟΛΜΕ από την ατομική αξιολόγηση. Σήμερα είναι οι νεοδιόριστοι, αύριο είναι ο καθένας από μας. Αν αξιολογητής επιχειρήσει να μπει στην τάξη, δηλώνουμε συμμετοχή στις στάσεις εργασίας που συνεχίζει να προκηρύσσει η ΟΛΜΕ. Η Ε ΕΛΜΕ κηρύσσει στάσεις εργασίας (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες) από 1/10 έως 31/10.

Κανείς εκπαιδευτικός να μην αποδεχτεί τον ορισμό του ως μέντορας ή συντονιστής
Να παραιτηθούν όλοι όσοι ορίστηκαν από τους Διευθυντές σχολείων και κανείς να μην αποδεχθεί καμία συμμετοχή σε αυτό το ιεραρχικό θεσμικό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης. Οι μέντορες και οι συντονιστές καταθέτουν έκθεση αξιολόγησης στο τέλος της χρονιάς για δειγματικές διδασκαλίες των εκπαιδευτικών που ο νόμος για την αξιολόγηση ορίζει να γίνονται από τους εκπαιδευτικούς κάθε χρόνο. Εφόσον στην απεργία αποχή συμμετέχει η πλειοψηφία του συλλόγου, αυτό πρέπει να γίνει σεβαστό και από τους διευθυντές και από κάθε επίδοξο μέντορα ή συντονιστή. Σε αυτά τα σχολεία η συγκεκριμένη αξιολογική διαδικασία δεν μπορεί να προχωρήσει, αφού ακόμα κι αν οριστεί κάποιος, δεν υπάρχει εκπαιδευτικό σώμα διαθέσιμο για να συνεργαστεί, ενώ η απεργία αποχή καλύπτει κάθε συνάδελφο που δηλώνει συμμετοχή σ’ αυτήν. Υπενθυμίζουμε ότι η συμμετοχή στους εκπαιδευτικούς ομίλους δεν είναι υποχρεωτική, ούτε ο ηλεκτρονικός φάκελος.

Η απεργία αποχή που κήρυξε η Ε ΕΛΜΕ από την αξιολόγηση
της σχολικής μονάδας (προγραμματισμός, ομάδες δράσης) ισχύει και συνεχίζεται
Υπογράφουμε τη δήλωση για απεργία αποχή από την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και τις ομάδες δράσης. Σε κάθε σχολείο που συγκεντρώνεται η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που ανήκουν στη δύναμη του σχολείου, πρωτοκολλούμε τη συλλογική δήλωση και έτσι δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί η ειδική συνεδρίαση του συλλόγου και να συγκροτηθούν ομάδες δράσης λόγω έλλειψης απαρτίας. Ο νόμος για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι σαφής, προβλέπει την αξιολόγηση των ομάδων δράσης από το σύλλογο διδασκόντων στο τέλος κάθε χρόνου. Οι σύλλογοι διδασκόντων με την κατάταξη των ομάδων δράσης στις τέσσερις κατηγορίες θα δίνουν έτοιμα τα τεκμήρια που θα τα χρησιμοποιούν οι σύμβουλοι για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Τώρα πρέπει να σταματήσουν να λειτουργούν οι ομάδες δράσης γιατί η αυστηροποίηση της εφαρμογής του νόμου είναι θέμα επιλογής του ΥΠΑΙΘΑ και δεν θα αργήσει.

Η αξιολόγηση είναι μία και ενιαία!
Η μάχη κατά της αξιολόγησης είναι ενιαία και πρέπει να δοθεί σε όλες τις φάσεις και διαδικασίες της αξιολόγησης, χωρίς ταλαντεύσεις και υποχωρήσεις για να σταματήσουμε την αξιολόγηση. Το σωματείο μας, η Ε ΕΛΜΕ, όπως και άλλες ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, με διαδικασίες που προβλέπονται από το καταστατικό μας, με συλλογικές αποφάσεις και Γενικές Συνελεύσεις, έχει προκηρύξει την απεργία αποχή από την αυτοαξιολόγηση (προγραμματισμός – ομάδες δράσης), καθώς και από την αξιολόγηση (μέντορες – συντονιστές). Η Γ.Σ. των προέδρων των ΕΛΜΕ (11/2/2023) ομόφωνα αποφάσισε την απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση. Η απεργία αποχή και από τις τρεις αυτές διαδικασίες εφαρμόζεται από την ΕΛΜΕ, σχολεία και εκπαιδευτικούς που ανήκουν στη δύναμη της Ε΄ ΕΛΜΕ-Θ, επίσης εφαρμόστηκε και σε άλλες ΕΛΜΕ, χωρίς καμία συνέπεια για κανέναν εκπαιδευτικό που συμμετείχε και δήλωσε απεργία αποχή. Επιβεβαιώνουμε την συνέχιση της Απεργίας Αποχής  της Ε΄ΕΛΜΕ-Θ από την αυτοαξιολόγηση (προγραμματισμός – ομάδες δράσης) και από  τους ιεραρχικούς  θεσμούς της αξιολόγησης (μέντορες – συντονιστές), καθώς και από την ατομική αξιολόγηση (αποστέλλουμε τις σχετικές δηλώσεις απεργίας αποχής και από τις τρεις διαδικασίες).

Καλούμε και τις υπόλοιπες ΕΛΜΕ να προκηρύξουν απεργία αποχή από όλες τις μορφές αξιολόγησης και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
Καλούμε την ΟΛΜΕ και τη ΓΣ προέδρων των ΕΛΜΕ να προχωρήσει άμεσα στην κήρυξη ενιαία απεργίας – αποχής από την αξιολόγηση (ν.4823/21 και ν.4692/2020 και τις εγκυκλίους εφαρμογή τους) και τις εγκυκλίους εφαρμογής της για τους μέντορες –συντονιστές (ΦΕΚ 4509/Β/25-8-2022), καθώς και για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (ΦΕΚ Β΄ 4189 υπ’ αριθ. 108906/ΓΔ4/10.9.2021).

Προχωράμε σε ενεργοποίηση – διεύρυνση της επιτροπής αγώνα της Ε΄ΕΛΜΕ-Θ. Υλοποιούμε την απόφαση της Γ.Σ. της ΕΛΜΕ για συντονισμό ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ όπου θα συζητήσουμε, μεταξύ και άλλων ζητημάτων του κλάδου, σχετικά με την ενδυνάμωση του αγώνα κατά της αξιολόγησης, καθώς και τα μέτρα στήριξης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025