Ενημερωτικό συνεδρίασης του ΠΥΣΔΕ την Παρασκευή 19/7  – ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης :  αντιδημοκρατικές διαδικασίες και αυταρχισμός για να προχωρήσουν οι τοποθετήσεις συναδέλφων μέσα στο κατακαλόκαιρο

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις – Συνεργαζόμενοι

Συμμετείχαμε σε συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ, την Παρασκευή στις 19/7. Το κύριο χαρακτηριστικό της ήταν  ο αυταρχικός κατήφορος του Διευθυντή Εκπαίδευσης και προέδρου του ΠΥΣΔΕ, όταν συζητήθηκαν σημαντικά θέματα για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, καθώς και η τακτική απαξίωσης των  προτάσεων μας. Παρόμοια στάση κράτησε και ο αιρετός της ΔΑΚΕ, τον οποίο αλλεπάλληλες φορές έχουμε καταγγείλει ότι ασκεί συνδιοίκηση, που απείλησε τον αιρετό των Παρεμβάσεων.

 

Θέματα συνεδρίασης και αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ  την Παρασκευή 19/7

 

Στις 19-7-2019, ημέρα Παρασκευή στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ συμμετείχαν οι Π. Ματζιάρης, Γκρίζου Μ. (αναπληρώτρια της Φ. Παπαδοπούλου), Μ. Μπέλλας, ο Χ. Βαϊτσίδης και από τις Παρεμβάσεις ο Χ. Ζαγανίδης. Το ΠΥΣΔΕ απασχόλησαν  τέσσερα θέματα που ήταν προγραμματισμένα και άλλα δύο που προτάθηκαν από τον πρόεδρο του ΠΥΣΔΕ και για τα οποία δεν είχε προηγηθεί καμία ενημέρωσή μας.

 

Θέμα 1o: Γνωμοδότηση για χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή : Εγκρίθηκε  για έξι συναδέλφους η χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου. (ομόφωνα η απόφαση)

 

Θέμα 2o: Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών: Εγκρίθηκε  για ένδεκα συναδέλφους, με βάση τα στοιχεία που προσκόμισαν, η συνάφεια μεταπτυχιακών τίτλων. (ομόφωνα η απόφαση)

 

Θέμα 3ο: Τροποποίηση αποφάσεων τοποθέτησης Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών και Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.):  Εγκρίθηκε η αλλαγή της ημερομηνίας λήξης της θητείας των συναδέλφων που από λάθος είχε αναγραφή στις αποφάσεις. (ομόφωνα η απόφαση)

 

Θέμα 4ο: Αναγνώριση προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη νεοδιόριστου εκπαιδευτικού:   Εγκρίθηκε η προϋπηρεσία νεοδιόριστου συναδέλφου. (ομόφωνα η απόφαση)

 

Θέμα 5ο: Ένταξη εκπαιδευτικών στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης έτους 2019: Εγκρίθηκαν και εντάχθηκαν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης 32 συνάδελφοι που είχαν υποβάλλει τα χαρτιά τους (ομόφωνα η απόφαση), ενώ δεν εγκρίθηκε η ένταξη σε 6 συναδέλφους (απόφαση 4-1). Δώσαμε θετική ψήφο και για τους 6 συναδέλφους στη βάση προτάσεων του κλάδου που ζητάει την αλλαγή του νόμου για τις ειδικές κατηγορίες.

 

Θέμα 6ο:  Εκτίμηση πρόταση προς το Υπουργείο του ΠΥΣΔΕ για κενά σχετικά με αποσπάσεις από άλλα ΠΥΣΔΕ, αν ζητηθούν: Το θέμα για συζήτηση εισήγαγε ο πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ καταθέτοντας στατιστικά στοιχεία στη βάση των Υπηρεσιακών Μεταβολών που έπρεπε να είχαν ήδη διεκπεραιωθεί. Αν και δεν είχε προηγηθεί ενημέρωσή μας, αποδεχθήκαμε να γίνει συζήτηση , ώστε η ευθύνη  για την απαράδεκτη καθυστέρηση των αποσπάσεων να βαραίνει αποκλειστικά το υπουργείο. Μετά από συζήτηση το ΠΥΣΔΕ, στη βάση των αποσπάσεων και στις ειδικότητες που έγιναν πέρσι για τα σχολεία της Β/θμιας Εκπ/σης και των αναπληρωτών που προσλήφθηκαν στις αντίστοιχες ειδικότητες, διαμόρφωσε συγκεκριμένη πρόταση. (ομόφωνα η απόφαση)

 

Θέμα 7ο:  Καθορισμός της χρονικής περιόδου για τον προσδιορισμό των κενών και πλεονασμάτων για την τοποθέτηση των συναδέλφων σε οργανικά κενά:  Το θέμα είχε άτυπα απασχολήσει το ΠΥΣΔΕ πριν τις βουλευτικές εκλογές, τότε και οι δύο αιρετοί δηλώσαμε οι τοποθετήσεις να μην γίνουν μέσα στο κατακαλόκαιρο, αλλά πριν το άνοιγμα των σχολείων.

Ως Παρεμβάσεις έγκαιρα καταθέσαμε πρόταση στο ΠΥΣΔΕ να ζητήσει το υπουργείο από το ΣτΕ την εξαίρεση των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών που σταμάτησαν λόγω των Β.Ε..

Με ανακοίνωσή μας καταγγείλαμε τις ηγεσίες του Υ.Π. που με ευθύνη τους δεν έγιναν έγκαιρα οι τοποθετήσεις σε οργανικές θέσεις και συγκεκριμενοποιήσαμε τις προτάσεις μας για τις Υπηρεσιακές Μεταβολές αυτής της περιόδου (χρονοδιάγραμμα τοποθετήσεων, όχι στη δημιουργία πλασματικά υπεράριθμων, κ.ά.).

Ο πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ στη συνεδρίαση της Παρασκευής 19/7 εισήγαγε το θέμα για συζήτηση και κατέθεσε χρονοδιάγραμμα για τις τοποθετήσεις, χωρίς να έχει ενημερώσει πιο πριν τα μέλη του ΠΥΣΔΕ, όπως όφειλε. Αποδεχθήκαμε να γίνει συζήτηση, για να αποφύγουμε κι άλλη καθυστέρηση. Στο χρονοδιάγραμμα που κατατέθηκε προτείνεται να ξεκινήσουν οι διαδικασίες από τις 23/7 και να τελειώσουν στις 31/8, δηλαδή να κρατήσουν όλο το καλοκαίρι! Το κύριο χαρακτηριστικό αυτού του χρονοδιαγράμματος είναι ότι δημιουργεί μια μεγάλη ανισότητα μεταξύ των δύο βασικών φάσεων των τοποθετήσεων. Για την πρώτη φάση της τοποθέτησης όσων συναδέλφων κριθούν υπεράριθμοι δίνεται ελάχιστος χρόνο λίγων ημερών για την υποβολή αιτήσεων επιλογής σχολείων, από τις 23/7 έως τις 26/7, ενώ δίνεται χρόνος εβδομάδων, από τις 1/8 έως τις 14/8, για την υποβολή αιτήσεων επιλογής σχολείων στη δεύτερη φάση τοποθέτησης όσων συναδέλφων μετατέθηκαν, όσων ζητούν βελτίωση και όσων είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ με τα κενά που θα είναι ήδη γνωστά από την πρώτη φάση.

 

Αρνηθήκαμε το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Ο κλάδος ποτέ δεν έχει αποδεχθεί τις ατέρμονες διαδικασίες τοποθετήσεων μέσα στο κατακαλόκαιρο. Αντιπροτείναμε ένα πιο ευέλικτο χρονοδιάγραμμα που θα εξασφαλίζει την καλύτερη ενημέρωση των συναδέλφων για να αποφευχθεί η πιθανότητα να μην ενημερωθούν όλοι οι συνάδελφοι ότι ξεκίνησαν οι διαδικασίες τοποθετήσεων, ενώ θα διευκολύνει και τη λειτουργία των σχολείων με την τοποθέτηση των συναδέλφων σε αυτά πριν ανοίξουν. Το ΠΥΣΔΕ να ανακοινώσει τα κενά, τα πλεονάσματα και τις υπεραριθμίες κατά σχολείο άμεσα στις 23/7. Οι διαδικασίες των τοποθετήσεων όλων των φάσεων να γίνουν με συνεκτικό πρόγραμμα από τις 19/8 μέχρι τις 2/9. (Η πρότασή μας καταψηφίστηκε με 4-1) Επισημάναμε στη συνεδρίαση την αλλαγή στάσης του αιρετού της ΔΑΚΕ που όταν στη διακυβέρνηση ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ και ανακοινώθηκαν οι Β.Ε. είχε συμφωνήσει οι διαδικασίες των τοποθετήσεων να ξεκινήσουν από τις 19/8. Αντί απάντησης, επιτέθηκε κατά των Παρεμβάσεων για το αναφαίρετο δικαίωμά μας να ενημερώνουμε με ανακοίνωσή μας τους συναδέλφους με την οποία καταγγείλαμε τις ηγεσίες του υπουργείου παιδείας για την απαξιωτική αντιμετώπιση που κρατούν απέναντι στους συναδέλφους στις τοποθετήσεις.

 

Ζητήσαμε να καταθέσουμε δύο προτάσεις που αυξάνουν τα κενά και μειώνουν τα πλεονάσματα. Να δοθούν ως οργανικές θέσεις τα 70 κενά που προκύπτουν από αντίστοιχες συνταξιοδοτήσεις συναδέλφων, αντί να δοθούν για λειτουργικά κενά μετά την 1/9/2019, ώστε να είναι στην επιλογή των εκατοντάδων συναδέλφων που διεκδικούν λύση της υπεραριθμίας τους (385 συνάδελφοι) και βελτίωση (621 συνάδελφοι), των 138 συναδέλφων που είναι στη διάθεση και ακόμη των 34 που έχουν έρθει με μετάθεση. Για 1178 συνολικά συναδέλφους που με αίτησή τους παίρνουν μέρος στις υπηρεσιακές μεταβολές τα κενά που υπολόγισε η γραμματεία του ΠΥΣΔΕ είναι μόνο 194! Να μειωθούν οι πλασματικά υπεράριθμοι με υπολογισμό τους με τρόπο που εφαρμόζεται και σε άλλα  ΠΥΣΔΕ.

 

Αναλύσαμε με συνεκτικό τρόπο την πρώτη πρότασή μας και ζητήσαμε να μπει σε ψηφοφορία.

Ο πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ αρνήθηκε να τη θέση σε ψηφοφορία με τη δικαιολογία ότι δεν είναι νόμιμη η πρόταση, γιατί δεν συμπεριλαμβάνεται στις νομοθετικές ρυθμίσεις για τις τοποθετήσεις. Υπερασπιστήκαμε τις διαδικασίες ενός οργάνου που πρέπει να λειτουργεί τουλάχιστον δημοκρατικά και το κάθε μέλος του με την ψήφο του να κρίνει αν θα πρέπει να λειτουργεί υπέρ του

δημόσιου σχολείου και να στηρίζει τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων και ζητήσαμε να πάρουν θέση τα μέλη του ΠΥΣΔΕ. Αντί τοποθέτησης για την πρωτοφανή αντιδημοκρατική διαδικασία, ο αιρετός της ΔΑΚΕ απείλησε τον αιρετό των Παρεμβάσεων φωνάζοντας «θα δεις τι έχεις να πάθεις»! Ζητήσαμε από τον πρόεδρο του ΠΥΣΔΕ να κρατηθούν πρακτικά για την απαράδεκτη συμπεριφορά του. Ο πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ συγκάλυψε τον αιρετό της ΔΑΚΕ δηλώνοντας ότι δεν υπάρχει καμία απειλή από τον αιρετό της ΔΑΚΕ και διέλυσε τη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ!

Επισημαίνουμε ότι η απαράδεκτη στάση του αιρετού της ΔΑΚΕ παίρνει και νέα χαρακτηριστικά με διακυβέρνηση Ν.Δ., με την αντιεκπαιδευτική πολιτική της οποίας ταυτίζεται. Αυτό άλλωστε επιβεβαιώθηκε και στο 19ο συνέδριο της ΟΛΜΕ, όπου οι εκπρόσωποι της ΔΑΚΕ επιδόθηκαν σε μια ρεβανσιστική ρητορική ενάντια στις αγωνιστικές δυνάμεις του κλάδου και την αριστερά.

 

Η συνεδρίαση που ορίστηκε εκ των υστέρων (για τις 22-7-2019) με θέμα το χρονοδιάγραμμα των υπηρεσιακών μεταβολών, όχι μόνο δεν αναιρεί τις εκτιμήσεις μας, αλλά αντίθετα τις επιβεβαιώνει. Αποδείχθηκε πως η συνεδρίαση ήταν προσχηματική και η απόφαση εκ των προτέρων ειλημμένη, καθώς δε διαφοροποιήθηκε από την εισήγηση που είχε κατατεθεί στις 19-7 και δικαιώνει τη  στάση μας για μη συμμετοχή στη συγκεκριμένη συνεδρίαση.

 

Ως Παρεμβάσεις θα συνεχίσουμε να αποκαλύπτουμε την αυταρχική συμπεριφορά, όπως εκφράστηκε στη τελευταία συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ, στις ΕΛΜΕ, στον κλάδο και τους συναδέλφους οι οποίοι υπερασπιζόμενοι τα εργασιακά δικαιώματα πρέπει να απαιτήσουν να τηρούνται δημοκρατικές διαδικασίες στη λειτουργία του ΠΥΣΔΕ.

 

Για τις τοποθετήσεις συναδέλφων στα Πειραματικά και τα Πρότυπα σχολεία:  Ενημερώνουμε τους συναδέλφους για την απαράδεκτη στάση του υπουργείου και τον εμπαιγμό που επιφύλαξε στους συναδέλφους των Πειραματικών και των Πρότυπων σχολείων. Με εγκύκλιό του αρνείται να αποδοθούν οργανικές θέσεις στους συναδέλφους που εργάζονται σε αυτά  και παρατείνει το καθεστώς της θητείας, παρόλο που οι οργανικές θέσεις καθορίσθηκαν αριθμητικά από τα ΠΥΣΔΕ. Την ίδια στιγμή, με ευθύνη και της προηγούμενης κυβέρνησης που ανάλογα νομοθέτησε, προχωρεί στη νόθευση του συστήματος των μεταθέσεων.

 

Συνεδρίαση και απόφαση του ΠΥΣΔΕ – Συμβουλίου Επιλογής την Παρασκευή 19/7

Στις 19-7-2019, ημέρα Παρασκευή στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ – Συμβουλίου Επιλογής,  συμμετείχαν οι Π. Ματζιάρης (Δ/ντης Εκπ/σης), Μαρία Γκρίζου (αναπληρώτρια της Φ. Παπαδοπούλου), Μ. Μπέλλας, Κ. Τσερμπάκ (Συντονιστής Εκπαίδευσης), Α. Κάτζικα, Χ. Βαϊτσίδης και από τις Παρεμβάσεις ο Χ. Ζαγανίδης. Απασχόλησε ένα θέμα, ενώ έγινε ενημέρωση από τον πρόεδρο του Συμβούλιου Επιλογής για την εκκρεμότητα από προηγούμενη συνεδρίαση του οργάνου σχετικά με την τοποθέτηση υπευθύνου Εκπαιδευτικών Θεμάτων.

 

Θέμα Μόνο: Τοποθέτηση εκπαιδευτικού σε θέση Διευθυντή νεοϊδρυθείσας σχολικής μονάδας στο ΕΕΕΕΚ Αγίου Αθανασίου : Εγκρίθηκε η τοποθέτηση Διευθυντή στο ΕΕΕΕΚ Αγίου Αθανασίου από τον πίνακα κατάταξης όσων διεκδίκησαν και δεν εξασφάλισαν Διευθυντική θέση στα Ειδικά σχολεία. (ομόφωνα η απόφαση)

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025