Άνοιγμα σχολείων: «Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν και οι μαθητές να επιστρέψουν στις τάξεις με ασφάλεια», τόνισε η Μερόπη Τζούφη σε συνέντευξη στο Real FM 97.8 και το Νίκο Χατζηνικολάου, σημειώνοντας ωστόσο, πως «η κυβέρνηση δεν αξιοποίησε το καλοκαίρι για να προετοιμαστεί, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σημαντικότατες ανεπάρκειες».
Η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε πως πέραν της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας, καίρια για την αντιμετώπιση της πανδημίας είναι η αραίωση των μαθητών, η τήρηση των αποστάσεων, η εξεύρεση χώρων και αιθουσών, η πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας.
«Τίποτα από όλα αυτά δεν έγινε και η κυβέρνηση έχει σοβαρές ευθύνες. Τώρα, την τελευταία στιγμή, ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την πρόσληψη καθαριστριών και προμήθεια μασκών για τους μαθητές», επεσήμανε χαρακτηριστικά. Συμπλήρωσε επίσης πως η εξαγγελία της υπουργού Παιδείας για χρηματοδότηση του ολοήμερου σχολείου με 100 εκατ. ευρώ προκύπτει από μεταφορά πιστώσεων που γίνεται σε βάρος των βρεφονηπιακών σταθμών και των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης (ΚΔΑΠ), αφήνοντας 66.000 παιδιά εκτός.
Όσον αφορά τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών και τις βάσεις των πανεπιστημίων, η βουλευτής Ιωαννίνων υπογράμμισε πως «εδώ και πολλά χρόνια υπάρχουν ζητήματα με την επάρκεια των παιδιών να παρακολουθήσουν τις πανεπιστημιακές σπουδές και για το λόγο αυτό, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε να αναβαθμίσει το ρόλο του Λυκείου και του Απολυτηρίου».
Ανέφερε επίσης πως «η συζήτηση για την επαναφορά της «βάσης του 10» δεν έχει κανένα παιδαγωγικό όφελος και πως η εφαρμογή της στο παρελθόν, οδήγησε χιλιάδες υποψήφιους στα ιδιωτικά ΙΕΚ και τα κολέγια».
Τέλος, ερωτηθείσα για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, τόνισε πως τα τελευταία χρόνια υπήρξε σημαντική αναβάθμιση των ΕΠΑΛ, αυξήθηκε ο αριθμός των μαθητών, σχεδιάστηκαν και χρηματοδοτήθηκαν προγράμματα τεχνικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Ωστόσο, η κυβέρνηση της ΝΔ, με την ανάληψη των καθηκόντων της, ανέστειλε επ’ αόριστον τη λειτουργία των Διετών Προγραμμάτων επαγγελματικών σπουδών των ΑΕΙ, για αποφοίτους ΕΠΑΛ, στερώντας σημαντικούς πόρους από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και τα πανεπιστήμια σε όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων που δραστηριοποιούνται στην εκπαίδευση και την κατάρτιση.