: Επιστρέφουν σήμερα οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με αυστηρά μέτρα και τεστ για τους εκπαιδευτικούς. «Γυρίζουμε στα θρανία τηρώντας τα μέτρα, μαθαίνουμε ασφαλείς», είναι το μήνυμα της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως, ενόψει του ανοίγματος γυμνασίων και λυκείων.

Για τη δια ζώσης λειτουργία των δομών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής θα ισχύσουν τα μέτρα που ίσχυαν και όταν άνοιξαν τα τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Υποχρεωτική

Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική στους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς χώρους, ενώ θα πρέπει τα σχολεία να είναι «εξοπλισμένα» με αντισηπτικά. Ειδικά μέτρα θα ισχύουν για τα κυλικεία, σχετικά με τη λειτουργία τους και τα προϊόντα που θα μπορούν να παρέχουν προς πώληση. Ακόμη, προβλέπεται ο σχολαστικός καθαρισμός και αερισμός των σχολικών αιθουσών.

Εθελοντικά τεστ και δειγματοληπτική εξέταση στα σχολεία

Tο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για άνοιγμα των σχολείων περιλαμβάνει προληπτικά τεστ για τους μαθητές άνω των 16 ετών και τους εκπαιδευτικούς. Τα τεστ είναι προληπτικού χαρακτήρα και θα το κάνει όποιος επιθυμεί. Εκπαιδευτικοί έχουν ξεκινήσει ήδη να εξετάζονται προληπτικά, από το άνοιγμα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μέσω της πλατφόρμας δωρεάν ελέγχου COVID-19 για εκπαιδευτικούς.

Ο ΕΟΔΥ πραγματοποιεί δειγματοληπτικούς ελέγχους στα σχολεία σε συνδυασμό και με την εθελοντική εξέταση εκπαιδευτικών , μέσω της πλατφόρμας που είναι προληπτικής φύσεως, οι αρμόδιες αρχές στοχεύουν στο να έχουν μία επιδημιολογική εικόνα για τα σχολεία.

Ο έλεγχος θα πραγματοποιείται με προϊόντα ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2. Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή για μεγάλο χρονικό διάστημα. Όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να υποβληθούν σε δωρεάν έλεγχο Covid-19 μπορούν να αιτηθούν εξέταση μέσω της ειδική πλατφόρμας

 

Τι θα γίνει με και

Από το , με σχετικές εγκυκλίους, έχει προβλεφθεί αρχικά η μεταφορά των διαγωνισμάτων του Α’ τετραμήνου στο Β’ τετράμηνο, σε περίπτωση που δεν καταστεί εφικτή η γραπτή δοκιμασία δια ζώσης εγκαίρως. Έτσι, οι βαθμολογίες του Α΄τετραμήνου μπορεί να διαμορφωθούν και χωρίς την ύπαρξη διαγωνίσματος, αλλά με βάση την απόδοσή τους στην τάξη (φυσική και ηλεκτρονική) και από τα τεστ που έδωσαν στις τάξεις δια ζώσης.

Επίσης, έχει προβλεφθεί η μη κατάθεση βαθμολογίας για κάποιο μάθημα ή κλάδο μαθήματος που για οποιονδήποτε λόγο ενδεχομένως διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες στο Α’ τετράμηνο και με την προϋπόθεση ότι αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών και μαθητριών τους. Σε ότι αφορά στην καταχώρηση των απουσιών, το υπουργείο έχει διευκρινίσει ότι θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (δεν προσμετρώνται οι απουσίες λόγω τεχνικών ζητημάτων και ασθενείας) και ότι ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των μαθητών και μαθητριών θα εξεταστεί στο τέλος του Β’ τετραμήνου.

Γιατί κάποια γυμνάσια θα συνεχίσουν με τηλεκπάιδευση

Ωστόσο οι μαθητές των λυκείων από τις «κόκκινες» περιοχές, όπως η Αττική θα συνεχίσουν μαθήματα με τηλεκπαίδευση. Επίσης, κάποια σχολεία, γυμνάσια με λυκειακές τάξεις, όπου το λύκειο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του γυμνασίου, δεν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν. Όπως λένε οι αρμόδιοι του υπουργείου Παιδείας η δομή είναι ενιαία και δεν είναι δυνατόν να διαχωριστεί οπότε το λύκειο που οφείλει να είναι κλειστό στο κόκκινες περιοχές συμπαρασύρει αναπόφευκτα και το γυμνάσιο. Τα σχολεία αυτά, σύμφωνα με τους αρμόδιους είναι ελάχιστα σε όλη τη χώρα, κυρίως σε χωριά , τα οποία κάποια ίσως δεν βρίσκονται σε κόκκινες περιοχές. Αυτό ισχύει επίσης, για τα περισσότερα μουσικά γυμνάσια που συνήθως έχουν λυκειακές τάξεις και θεωρούνται ενιαία. Οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο για επιπλέον δυσκολίες στα μουσικά γυμνάσια με λυκειακές τάξεις, οπότε αυτά στις κόκκινες περιοχές παραμένουν κλειστά.

Οι συστάσεις του υπουργείου Υγείας για στα

1. Οι αίθουσες θα πρέπει να αερίζονται πλήρως για τουλάχιστον 15 λεπτά πριν την έναρξη της λειτουργίας τους.
2. Τα παράθυρα θα πρέπει να παραμένουν πλήρως ανοικτά για τουλάχιστον 15 λεπτά κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και των σχολικών γευμάτων καθώς και μετά την αποχώρηση των μαθητών.
3. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, τα παράθυρα των αιθουσών θα πρέπει να ανοίγουν πλήρως τουλάχιστον για 5 λεπτά ανά 20λεπτο, ή μία φορά κατά τη διάρκεια της 45λεπτης ώρας διδασκαλίας, ώστε να ανανεώνεται πλήρως ο εσωτερικός αέρας. Όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, τόσο πιο γρήγορα επιτυγχάνεται η ανανέωση του αέρα. Κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, τα 5 λεπτά θεωρούνται επαρκής χρόνος για την πλήρη ανανέωση του αέρα, υπό την προϋπόθεση της ανανέωσης του εσωτερικού αέρα κάθε 20 λεπτά.
4. Οι κοινόχρηστοι χώροι (βιβλιοθήκες, τουαλέτες, σχολικά γυμναστήρια) θα πρέπει να αερίζονται συνεχώς και πλήρως, δεδομένου ότι χρησιμοποιούνται από διαφορετικές ομάδες ατόμων.
5. Θα πρέπει να εξασφαλίζεται η πρόσβαση για το άνοιγμα των παραθύρων (ειδικά σε περιπτώσεις, που βρίσκονται σε ψηλότερα σημεία για λόγους ασφαλείας) και επίσης ότι τα ανοίγματα των συστημάτων εξαερισμού δεν παρεμποδίζονται με κανέναν τρόπο, πχ κρεμασμένες αφίσες κ.λπ.
6. Σε ψυχρότερες καιρικές συνθήκες η επίδραση των χαμηλών θερμοκρασιών μπορεί να μετριαστεί ανοίγοντας τα παράθυρα, που βρίσκονται άνωθεν των θερμαντικών σωμάτων.
7. Σε περίπτωση λειτουργίας κλιματισμού όλα τα υφιστάμενα συστήματα εξαερισμού και κλιματισμού θα πρέπει να ρυθμιστούν στο μέγιστο ποσοστό εισαγωγής νωπού αέρα. Το άνοιγμα των παραθύρων συνιστάται για τη βέλτιστη ανανέωση του εσωτερικού αέρα.
8. Εάν υφίστανται πόρτες πυρασφάλειας, αυτές θα πρέπει να παραμένουν κλειστές, να μην αξιοποιούνται ως ανοίγματα για τον αερισμό του κτιρίου και να χρησιμοποιούνται όπως προβλέπεται από το σχέδιο πυρασφάλειας του κτιρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025