Σχολεία: To άνοιγμα σχολείων συνεχίζει να προβληματίζει την κυβέρνηση – Οι τελικές αποφάσεις να ανακοινώνονται την Πέμπτη.
Προτεραιότητα για το υπουργείο Παιδείας, όπως εξήγησε η Νίκη Κεραμέως, είναι τα Γυμνάσια και τα Λύκεια με δεδομένο ότι οι δύο βαθμίδες αυτές έμειναν κλειστές για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ενώ υπάρχει και ο παράγοντας Πανελλήνιες 2021.Όσον αφορά τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία η ημερομηνία επιστροφής των μαθητών στις τάξεις θα κριθεί από το πότε θα δοθεί το «πράσινο φως» για τα παιδιά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια.
«Ιδανικά», όπως είπε η κυρία Κεραμέως, η επιστροφή των μαθητών σε Γυμνάσια και Λύκεια θα γίνει τη Δευτέρα 5 Απριλίου, πλην όμως αυτό θα εξαρτηθεί από το αν στην επιτροπή των ειδικών που θα συνεδριάσει την Τετάρτη θα κριθεί ότι τα επιδημιολογικά δεδομένα μπορούν να «σηκώσουν» άρση μέτρων σε δύο δραστηριότητες: και λιανεμπόριο και σχολεία.
Οι δύο αυτές δραστηριότητες, εξάλλου, αποτελούν στόχο της κυβέρνησης στα επόμενα βήματα της επαναλειτουργίας ορισμένων δραστηριοτήτων με τους ειδικούς να εμφανίζονται διχασμένοι για το αν πρέπει να ανοίξουν μαζί ή κατά μόνας.
Σε περίπτωση, δηλαδή, που αποφασιστεί άνοιγμα πρώτα του λιανεμπορίου και μετά των σχολείων, τότε Γυμνάσια και Λύκεια θα ανοίξουν στις 12 Απριλίου.
Προς την ημερομηνία αυτή «δείχνει» εξάλλου και το γεγονός ότι προϋπόθεση, όπως ειπώθηκε από την υπουργό Παιδείας, για το άνοιγμα των σχολείων είναι η διενέργεια self test για μαθητές και εκπαιδευτικούς κάθε Δευτέρα. Η διαδικασία, όμως, για την προμήθεια των self test από τα φαρμακεία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί περί τις 10 Απριλίου.
Μια τέτοια εξέλιξη θα σημάνει ότι τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία θα ανοίξουν είτε μια εβδομάδα μετά, στις 19 Απριλίου, είτε και μετά το Πάσχα δεδομένου ότι η Μεγάλη Εβδομάδα ξεκινά στις 26 Απριλίου με την Νίκη Κεραμέως να έχει ξεκαθαρίσει ότι μαθήματα μέσα στην περίοδο του Πάσχα δεν θα γίνουν σε καμία περίπτωση.
Σε κάθε περίπτωση το υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται σε μια παράταση του σχολικού έτους μέσα στον Ιούνιο με στόχο να είναι ακόμα μεγαλύτερο το διάστημα της φυσικής παρουσίας των μαθητών στις τάξεις.