Το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων με όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών, σε αντίθεση με τα πρωτόκολλα λάστιχα ΕΕ και κυβέρνησης της ΝΔ», ζητάει, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση, η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με ερώτηση που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Κώστας Παπαδάκης, προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Αυτές τις ημέρες ξεκινά η νέα σχολική χρονιά, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη το 4ο κύμα της πανδημίας CΟVID-19, που επιβεβαιωμένα πλήττει μεγάλο ποσοστό των νέων με βάση τη διεθνή εμπειρία.»
» Παρά τις ανησυχητικές εξελίξεις με την πανδημία, και την εμπειρία που έχει συγκεντρωθεί από τις δύο πλέον σχολικές χρονιές που πέρασαν εν μέσω πανδημίας, οι όροι με τους όποιους θα ανοίξουν τα σχολεία οδηγούν στο να μετατρέπονται αυτά σε εστίες υπερ-μετάδοσης του ιού με τα τμήματα να κλείνουν με αύξηση του ορίου των προβλεπόμενων κρουσμάτων.»
Σοβαρές ελλείψεις
«Από την αρχή της πανδημίας κι ενώ οι γονείς, οι μαθητές κι οι εκπαιδευτικοί απαιτούν 15 μαθητές ανά τάξη, η κυβέρνηση προχώρησε σε νέες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, τοποθετήσεις κοντέινερ σε σχολικές αυλές. Οι σοβαρές ελλείψεις σε δασκάλους-καθηγητές συνεχίζουν, με δεκάδες χιλιάδες κενές θέσεις, με δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές που αναπληρώνουν κάθε χρόνο τον εαυτό τους ενώ εν μέσω πανδημίας μειώθηκε κι άλλο το προσωπικό καθαριότητας που εργάζεται με ελαστικές συμβάσεις εργασίας και δεν επαρκεί ούτε υπό «κανονικές συνθήκες».
Δεν υπάρχει επίσης πρόβλεψη για συχνή απολύμανση των αιθουσών, ούτε για αύξηση της χρηματοδότησης ώστε να τηρούνται τα αναγκαία μέτρα υγιεινής και προστασίας στα σχολεία» αναφέρει η ΕΟ του ΚΚΕ και προσθέτει:
«Η κυβέρνηση της ΝΔ, ακολουθώντας τις πρακτικές της ΕΕ, συνεχίζει την χρήση πρωτοκόλλων-λάστιχο προβάλλοντας ως «πανάκεια» το εμβόλιο ενώ είναι γνωστό ότι για τους 800.000 περίπου μαθητές της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν προβλέπεται ο εμβολιασμός. Βασίζεται στα αμφιβόλου αξιοπιστίας self-test και στην ατομική ευθύνη, που καταλήγει σε νέες επιβαρύνσεις στις λαϊκές οικογένειες για rapid-test στους ιδιωτικούς ομίλους υγείας που θησαυρίζουν.»
» Η εμπειρία του μικρού διαστήματος που άνοιξαν τα σχολεία κατά την περσινή χρονιά μετά το lockdown δείχνει ότι τα δύο self-test τη βδομάδα δεν αντιμετώπισαν την εξάπλωση, με αποτέλεσμα παραπάνω από 1.000 σχολεία και σχολικά τμήματα να παραμένουν σε όλη τη διάρκεια κλειστά στην Ελλάδα.»
» Η κατάσταση είναι πλέον ακόμα πιο σύνθετη, λαμβάνοντας υπόψη την αυξημένη μεταδοτικότητα της μετάλλαξης «Δ». Αυτό το γεγονός έρχεται να προστεθεί στην περσινή καταστροφική για χιλιάδες μαθητές πείρα, με τα στοιχεία να υπογραμμίζουν ότι αυξήθηκε η χορήγηση αντικαταθλιπτικών και αγχολυτικών φαρμάκων στους μαθητές κατά 650%, ενώ το 91% των μαθητών επηρεάστηκαν αρνητικά από την απώλεια της δια ζώσης διδασκαλίας και το κλείσιμο των σχολείων αντιμετωπίζοντας μαθησιακές και ψυχοκοινωνικές δυσκολίες».
Νέα χρονιά χωρίς τα αναγκαία μέτρα
«Επί της ουσίας, ακόμα μια σχολική χρονιά και στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες ξεκινάει χωρίς να έχουν παρθεί τα αναγκαία μέτρα, με ευθύνη της ΕΕ και των κυβερνήσεων των κρατών-μελών, ακριβώς επειδή οι σύγχρονες ανάγκες στην υγεία, στην περίθαλψη, αλλά και τη μόρφωση των παιδιών αντιμετωπίζονται ως «κόστος» για το κράτος και το κεφάλαιο, που ως χορηγός εισβάλλει στα σχολεία με το νέο νόμο της κυβέρνησης της ΝΔ, σε συνέχεια αυτών του ΣΥΡΙΖΑ, με ανυπολόγιστες συνέπειες στην υποβάθμιση του μορφωτικού περιεχομένου και με την επιστράτευση κάθε μηχανισμού εκβιασμού για την συμμόρφωση των εκπαιδευτικών με τους όρους λειτουργίας του σχολείου της αγοράς που εντείνει τους ταξικούς φραγμούς» σημειώνει η ΕΟ του ΚΚΕ.
Βάσει αυτών «πώς εξηγεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι απέναντι στα αιτήματα μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών για μαζικές προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, εξασφάλιση των απαιτούμενων κτηριακών υποδομών, προσωπικού καθαριότητας κι αραίωση των μαθητών στις τάξεις, για μαζικά κι επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ για εμβολιασμένους κι ανεμβολίαστους μαθητές, εκπαιδευτικούς και λοιπό προσωπικό με ευθύνη του κράτους, η Κομισιόν κι η κυβέρνηση της ΝΔ ακολουθούν την πολιτική κόστους – οφέλους και την λειτουργία με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια που αποδεδειγμένα, μεταξύ άλλων, συνθλίβουν τις πιεστικές ανάγκες θωράκισης μαθητών γονιών κι εκπαιδευτικών από την πανδημία;» αναφέρει η ερώτηση που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Κ. Παπαδάκης.