Άνοιγμα σχολείων: Απειλές από δεκάδες γονείς που δεν επιθυμούν τα παιδιά τους να φορούν μάσκα στο σχολείο – «Μας απειλούν αυτοί που διαδήλωναν την Κυριακή για τις μάσκες» λέει ο πρόεδρος της ΔΟΕ.
Άνοιγμα σχολείων
Απειλές δέχονται διευθυντές και εκπαιδευτικοί σχολείων από γονείς, που δεν θέλουν τα παιδιά τους να φορέσουν μάσκες μέσα στις σχολικές αίθουσες, ενώ τις τελευταίες μέρες τα εξώδικα «πέφτουν βροχή», προς τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΔΟΕ (δάσκαλοι) και ΟΛΜΕ (καθηγητές).
Νίκος Χαρδαλιάς: Εκτός τάξης οι μαθητές χωρίς μάσκα – Ποιοί εξαιρούνται
Γονείς απειλούν φραστικά, στέλνουν επιστολές στους διευθυντές και εξώδικα στα οποία αναφέρουν ότι θα καταφύγουν στη Δικαιοσύνη εφόσον επιβάλλουν στα παιδιά τους τη μάσκα, ενώ ταυτόχρονα ζητούν γραπτές διαβεβαιώσεις ότι δεν υπάρχει κίνδυνος από τη χρήση μάσκας για την υγεία των μαθητών, προκειμένου να τις προσκομίσουν εφόσον οι ίδιοι κρίνουν, για δικαστική χρήση.
Εκατοντάδες γονείς δηλώνουν ότι ο ανήλικος εντός μονάδας εκπαίδευσης αντιμετωπίζεται ως λήπτης υπηρεσιών υγείας, χωρίς την έγκριση και την παρουσία του νόμιμου κηδεμόνα και ότι οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν χρέη υγειονομικού επόπτη. Τονίζουν επίσης ότι τα σχολεία δεν ανήκουν σε κυβερνήσεις, υπουργεία και εκπαιδευτικούς, ούτε κανένα δημόσιο σχολείο αποτελεί προσωπική ιδιοκτησία κανενός διευθυντή ή συλλόγου διδασκόντων!
Ολες οι επιστολές έχουν «απειλητική χροιά», ενώ χαρακτηριστική είναι αυτή, που στάλθηκε προς τη Διδασκαλική Ομοσπονδία, η οποία έχει τις υπογραφές τα ονόματα και και τα τηλέφωνα 217 γονέων η οποία μεταξύ άλλων αναφέρει: «Ο ανήλικος εντός μονάδας εκπαίδευσης αντιμετωπίζεται ως λήπτης υπηρεσιών υγείας, χωρίς την έγκριση και την παρουσία κηδεμόνα μέσω της χρήσης μη πιστοποιημένου προϊόντος για ιατρικό σκοπό (μη ιατρικής μάσκας)!
Εσείς αντί να είστε εκπαιδευτικοί κι επόπτες ανηλίκων στα σχολεία, αναλαμβάνεται χρέη υγειονομικού επόπτη αλλά χωρίς έγκυρη γονική συγκατάθεση, εξειδικευμένες γνώσεις και τήρηση κανόνων δεοντολογίας ως απαραίτητες προϋποθέσεις! Αν δεν έχετε καταλάβει την επικινδυνότητα και τις νομικές περιπλοκές και συνέπειες αυτών που καλείστε να κάνετε στα σχολεία, είναι απόλυτη ανάγκη να το καταλάβετε τώρα! Κανένα σχολείο δεν μπορεί με μια απλή ΚΥΑ να μετατραπεί σε παρακλινική!»
Τι λέει ο πρόεδρος της ΔΟΕ
«Δεχόμαστε απειλητικές επιστολές για την υποχρεωτική χρήση της μάσκας στα σχολεία από ανθρώπους της κατηγορίας που διαμαρτυρήθηκαν την Κυριακή», δήλωσε ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Θανάσης Κικινής, προσθέτοντας ότι οι υπερβολικές αντιδράσεις κατά του μέτρου θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με θωράκιση του εκπαιδευτικού.Απειλούν ότι θα στραφούν ακόμη και με ένδικα μέσα κατά εκπαιδευτικών που θα προσπαθήσουν να φορέσουν τη μάσκα στα παιδιά τους».
Οπως τονίζει ο κ. Κικινής «γι’ αυτό θα πρέπει να υπάρξει το θεσμικό πλαίσιο που θα θωρακίσει τους εκπαιδευτικούς για να μην έχουν και προβλήματα προσπαθώντας να κάνουν τη δουλειά τους. Θεμιτή η στάση των διαμαρτυρόμενων γονέων για τη χρήση της μάσκας, όλες οι απόψεις στη δημοκρατία είναι σεβαστές, όμως αυτή τη στιγμή οι εντολές των λοιμωξιολόγων είναι να τηρηθεί το μέτρο της χρήσης της μάσκας»
«Για την εφαρμογή του μέτρου της μάσκας, απαραίτητη είναι η επικοινωνία και η ενημέρωση για τα μέτρα προστασίας και όχι η τιμωρητική διάθεση απέναντι στους μαθητές που τυχόν απειθαρχούν, με παραίνεση των γονέων τους», δηλώνει και η κ. Αθηνά Λινού καθηγήτρια επιδημιολογίας στο πανεπιστήμιο της Αθήνας.
Η στάση της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων
Απο την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, οι οδηγίες του ΕΟΔΥ έχουν αποσταλεί στα σχολεία, ενώ στις επόμενες ημέρες θα εκδοθεί και σχετική εγκύκλιος για την υποχρεωτική χρήση της μάσκας.Στις πιέσεις που δέχεται η κυβέρνηση για ολιγομελή τμήματα, ο ίδιος πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης απάντησε χτες οτι δεν υπάρχουν στα ελληνικά σχολεία τόσες πολλές αίθουσες.
Άνοιγμα σχολείων ΕΟΔΥ: Οδηγίες για εξ αποστάσεως διδασκαλία και αποστάσεις στις αίθουσες
«Δεν είναι καθόλου εύκολο ζήτημα η ανεύρεση αιθουσών» δήλωσε σήμερα και η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, σχολιάζοντας το αίτημα των εκπαιδευτικών για συγκρότηση ολιγομελών τμημάτων, φέρνοντας ως παράδειγμα και τις δυσκολίες εφαρμογής του προγράμματος δίχρονης προσχολικής αγωγής.Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, διευκρίνισε ότι δεν θα υπάρξει μέριμνα για παιδιά που συγκατοικούν με άτομα που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, καθώς μέριμνα για συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση υπάρχει αποκλειστικά για τις περιπτώσεις μαθητών που ανήκουν οι ίδιοι στις ευπαθείς ομάδες.
Οπως είπε η ίδια οι προσλήψεις εργαζομένων καθαρισμού θα ξεπεράσουν τις 9.500, ενώ θα υπάρξουν και ολιγόμηνες συμβάσεις για τις έκτακτες ανάγκες της πανδημίας.Επιπλέον, έχουν δοθεί ειδικές οδηγίες για τη διαρρύθμιση των αιθουσών στο πλαίσιο του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα», ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις μεταξύ των μαθητών, ενώ κατά τη διάρκεια του γεύματος θα επιτρέπεται μόνο ένας μαθητής ανά θρανίο.
Η θέση του πρωθυπουργού
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το άνοιγμα των σχολείων είπε στη Βουλή: «Ερώτημα : Έπρεπε ή δεν έπρεπε να ανοίξουν τα σχολεία τον Μάιο; Πρέπει ή δεν πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία τώρα, και πώς να ανοίξουν;Πρόκειται για ένα δίλημμα που δίχασε πολλές χώρες. Όμως τι ξέρουμε; Μας το λένε οι επιστήμονες, οι έρευνες δείχνουν μειωμένη πιθανότητα μόλυνσης των παιδιών από τον ιό και πολύ σπάνια, όχι αδύνατη, πολύ σπάνια όμως, σοβαρή νόσηση από αυτόν.
Όλοι οι ειδικοί, λοιπόν, τάσσονται υπέρ της επιστροφής στα θρανία, ειδικά εκεί που τα επιδημιολογικά δεδομένα το επιτρέπουν, όπως στην περίπτωση της Ελλάδος. Θέλω να θυμίσω ότι όταν πήραμε την απόφαση μαζί με την Υπουργό Παιδείας να ανοίξουμε τα σχολεία τον Μάιο, η αντιπολίτευση ήταν απέναντι, χωρίς να προτείνει κάτι το συγκεκριμένο.
Εμείς επιμείναμε σε αυτή μας την προσέγγιση. Ανοίξαμε τα σχολεία, με άλλους κανόνες τότε, και με άλλους κανόνες τώρα. Θέλω να θυμίσω ότι τον Μάιο η γενικότερη χρήση της μάσκας δε φαινόταν ως επιβεβλημένο μέτρο, τώρα είναι. Και όμως δικαιωθήκαμε απόλυτα διότι δεν είχαμε, ουσιαστικά, κρούσματα στα σχολεία.
Τώρα τα σχολεία θα ξανανοίξουν την επόμενη Δευτέρα, με το σχολικό κουδούνι όμως να χτυπά στο ρυθμό των νέων υποδείξεων: Μάσκα,
πρωτόκολλα, αντισηπτικά, καθαρισμός των εγκαταστάσεων, δειγματοληπτικοί έλεγχοι, διαφοροποιημένα διαλείμματα, προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, κατάργηση εκδρομών, όλα αυτά για τα οποία έχει μιλήσει η Υπουργός πολύ αναλυτικά.
Κοιτάξτε, ακούω αυτή την προσέγγιση, ότι θα έπρεπε να πάμε σε ολιγομελή τμήματα. Ναι, θα ήταν επιθυμητά τα ολιγομελή τμήματα, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για αυτό. Το ερώτημα είναι αν είναι εφικτά. Αυτό θα απαιτούσε αίθουσες που σήμερα πολύ απλά δεν υπάρχουν.
Αλλά, προσέξτε, και η λύση της διπλής βάρδιας την οποία εξετάσαμε μαζί με το Υπουργείο, έχει πολύ σημαντικά μειονεκτήματα. Αναστάτωνε την οικογένεια, υποχρεώνει τον έναν γονιό -εκεί που έχουμε δύο εργαζόμενους γονείς- να μείνει υποχρεωτικά στο σπίτι.
Και θέλω να τονίσω ότι το ζήτημα των σχολείων έχει μία έντονα ταξική διάσταση. Είναι κρίμα που η αντιπολίτευση ταυτίζεται ξανά με μία μειοψηφία συνδικαλιστών αντί με τα συμφέροντα των πολλών.
Εάν τα σχολεία μείνουν κλειστά, πολλοί γονείς θα αναγκάζονταν να δουλέψουν λιγότερο ή και καθόλου, καθώς τα πιο αδύναμα νοικοκυριά είναι αυτά που δεν έχουν την δυνατότητα να αναθέσουν σε κάποιον άλλον τη φροντίδα των παιδιών. Αληθινά χαμένοι θα ήταν πάνω από όλα οι γονείς από τα αδύναμα κοινωνικά στρώματα, γιατί γι’ αυτούς η δημόσια εκπαίδευση και η φυσική πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση αποτελεί το μεγαλύτερο όπλο.
Ναι, πράγματι, έγιναν άλματα στην τηλεκπαίδευση τους πρώτους δύο μήνες της πανδημίας. Και είναι μια εξαιρετικά χρήσιμη παρακαταθήκη, ο μη γένοιτο, αν χρειαστεί να κλείσουν κάποια τμήματα ή κάποια σχολεία. Αλλά δεν είναι η προτεινόμενη επιλογή. Δεν είναι ο προτεινόμενος δρόμος. Τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει το φυσικό σχολικό περιβάλλον και την επαφή μεταξύ των μαθητών ή την επαφή του μαθητή με τον δάσκαλο ή τον καθηγητή.
Επίσης, ξέρουμε ότι ο πολύμηνος εγκλεισμός έχει επιπτώσεις και στην ψυχική υγεία των παιδιών. Έχουμε πια στοιχεία για αυτό και δυστυχώς είναι ανησυχητικά. Προκαλεί αίσθημα απομόνωσης, αίσθημα άγχους. Αυτά είναι και τα πρώτα όμως, τα παιδιά, τα οποία έχουν ανάγκη από κοινωνικοποίηση.
Γι’ αυτό και κάνω σήμερα μία έκκληση. Κατ’ αρχάς κάνω μία έκκληση σε όλα τα κόμματα, ο καθένας στο δικό του ακροατήριο να στηρίξουμε, όχι τις επιλογές της κυβέρνησης, τις επιλογές των ειδικών.
Οι ειδικοί μας είπαν να ανοίξουμε τα σχολεία με υποχρεωτική μάσκα σε όλες τις ηλικίες δείχνοντας, όπως είναι φυσικό, μία μεγαλύτερη κατανόηση για τα μικρότερα παιδιά. Είναι υπόδειξη των ειδικών.
Σε μία τελευταία έρευνα την οποία είδα, το 80% των Ελλήνων συντάσσεται με την υποχρεωτική χρήση της μάσκας. Υπάρχει και ένα 20%, όμως, το οποίο δεν έχει πειστεί ακόμα και είναι δουλειά μας να το πείσουμε. Πράγματι βλέπουμε κάποιες εικόνες που μας προκαλούν απορία, ανησυχία, διαδηλώσεις κατά της χρήσης μάσκας και διάφορα άλλα τα οποία σίγουρα γεννούν προβληματισμό».
Διαβάστε ακόμη:
Άνοιγμα σχολείων -Καθηγήτρια Παιδιατρικής ΕΚΠΑ: Κανένας ιατρικός κίνδυνος από τη χρήση μάσκας
Άνοιγμα σχολείων – Δερμιτζάκης: Ας αναλάβουν οι γονείς την ευθύνη της μη χρήσης μάσκας στο σχολείο
Άνοιγμα σχολείων: Τι προτείνουν Αμερικανοί επιστήμονες