Τη μορφή χιονοστιβάδας παίρνουν οι καταγγελίες και οι έντονες διαμαρτυρίες αναφορικά με την.

«Αναγκάζομαι να παραιτηθώ από τη θέση του διευθυντή του Γενικού Λυκείου Ληξουρίου και παράλληλα να μην υποβάλλω καν αίτηση τοποθέτησης εκ νέου, στην διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη για επιλογή και νέους διευθυντές σχολικών μονάδων, από τη ΔΔΕ/Κεφαλληνίας και το ΥΠΑΙΘ.» Αυτά αναφέρει με αγανάκτηση  μεταξύ άλλων ο πρώην Διευθυντής Ληξουρίου ύστερα από τα αποτελέσματα της προφορικής συνέντευξης ενώπιον 5μελους επιτροπής, στην οποία αξιολογήθηκε με τον μικρότερο βαθμό σχεδόν από όλους τους συμμετέχοντες.

Παράλληλα ρίχνει ευθέως αιχμές για την διαδικασία της συνέντευξης αλλά  και τους αξιολογητές/τριες.

Επιπλέον, επισημαίνει ότι o ίδιος θα παραμείνει στη σχολική μονάδα στον πολυτιμότερο ρόλο για εκείνον που δεν είναι άλλος από τον εκπαιδευτικό.

Η Επιστολή του Κατσιβέλη Σπύρου παρακάτω:

« Αγαπητοί φίλοι και φίλες, θα ήθελα να με αυτήν την επιστολή να σας ενημερώσω για κάτι ιδιαίτερα σημαντικό που αφορά τη λειτουργία του σχολείου μας (Γενικού Λυκείου Ληξουρίου).

Αναγκάζομαι να παραιτηθώ από τη θέση του διευθυντή του Γενικού Λυκείου Ληξουρίου και παράλληλα να μην υποβάλλω καν αίτηση τοποθέτησης εκ νέου, στην διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη για επιλογή και νέους διευθυντές σχολικών μονάδων, από τη ΔΔΕ/Κεφαλληνίας και το ΥΠΑΙΘ.

Αυτό γιατί ,αρνούμαι να παραβιάσω τις αρχές μου, όπως την αξιοπρέπεια και ακεραιότητα μου και μη αποδεχόμενος να σκύψω το κεφάλι ή να ενδώσω σε οτιδήποτε με προσβάλλει και αλλοιώνει βασικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας μου.

Παράλληλα αρνούμαι να υπηρετήσω από θέση ευθύνης την μπαχαλοποίηση και την εγκατάλειψη της δημόσιας παιδείας.

Αντιπαραβάλλοντας σ’  αυτά, εργατικότητα και αγάπη για το δημόσιο σχολείο με αρχές και όραμα για την παιδεία και την γνώση.

Εξάλλου τα παράσημα μας από την ενασχόληση μας με τη παιδεία, είναι οι μαθητές/τρίες μας που διαπρέπουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους, ξεχωρίζουν στον επαγγελματικό τους χώρο τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό . Επανέρχομαι όμως στο λόγο της απόφασης μου αυτής.

Τα μηνύματα τα είχα από πριν, πλην όμως η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν τα αποτελέσματα της προφορικής συνέντευξης ενώπιον 5μελους επιτροπής στην οποία προεδρεύει ο προϊστάμενος της ΔΔΕ Κεφαλονιάς.

Εκεί λοιπόν αξιολογήθηκα με το μικρότερο βαθμό σχεδόν από όλους/ες τους συμμετέχοντες/ουσες στη διαδικασία!!!
Μαζί με μένα όμως φαίνεται ότι αξιολογήθηκε αρνητικά η λειτουργία του Γενικού Λυκείου Ληξουρίου του οποίου έχω την τιμή να είμαι διευθυντής τα τελευταία 6 χρόνια.

Φαίνεται ότι αξιολογήθηκε αρνητικά ότι κάθε μέρα βρέξει χιονίσει από τις 7 το πρωί μέχρι να φύγει και ο τελευταίος μαθητής/τρια ήμουν στη θέση μου (αυτό μάλλον δεν το αντέχουν μιας και χαλάει την πιάτσα).

Φαίνεται ότι αξιολογήθηκε αρνητικά ότι το σχολείο μας ήταν πρώτο στην Κεφαλονιά στις προηγούμενες Πανελλαδικές εξετάσεις(χρονιά που ακολούθησε τον εγκλεισμό της πανδημίας) και από τα πρώτα στην Ελλάδα όχι τώρα αλλά και όλα τα προηγούμενα χρόνια. Μάλλον αξιολογήθηκε αρνητικά το ότι το σχολείο μας διαθέτει εξοπλισμό και δυνατότητες διδασκαλίας που μόνο σε ιδιωτικά σχολεία συναντάς.

Μάλλον αξιολογήθηκε αρνητικά το ότι το σχολείο μας δεν έχει ακόμη «μπαχαλοποιηθεί» παρά την συνεχή προσπάθεια κάποιων , ή εξακολουθεί την εύρυθμη λειτουργία του, ή ίσως γιατί δούλεψε πολύ καλά την τηλεκπαίδευση στην πανδημία, ή ίσως γιατί πρέπει να ξεθεμελειωθει ότι έχει απομείνει όρθιο στο Ληξούρι, ή ίσως γιατί η κομματική μου τοποθέτηση δεν αλλάζει μαζί με το αξιακό μου είναι. Η δε αξιολόγηση μου, έγινε από κάποιους αξιολογητές/τριες που δεν έχουν περάσει ούτε απ έξω από το σχολείο μας όλα αυτά τα χρόνια.

Τέλος μάλλον αξιολογήθηκε και ότι το σχολείο μας απασχολεί το Πανελλήνιο μόνο θετικά σε αντίθεση με κάποια άλλα….

Σεβόμενος όμως τα δεδομένα όπως έχουν διαμορφωθεί, είμαι υποχρεωμένος να αποδεχτώ ότι υπάρχει πλήρης διάσταση μεταξύ της προισταμενης αρχής και μένα ως διευθυντή σχολικής μονάδας, για το ποιο σχολείο οραματιζόμαστε.

Εξάλλου φαίνεται ότι αυτοί που με αξιολόγησαν ,αγνοούν ή δεν τους ενημέρωσαν, ότι ποτέ δεν υπήρξα και δεν πρόκειται να γίνω αριβίστας και καρεκλοκενταυρος.

Ας είναι αυτό προνόμιο κάποιων που η διδακτική τους εμπειρία ( η τάξη δηλαδή) είναι πολύ λιγότερη από το 1/10 της συνολικής τους πορείας στην εκπαίδευση.

Εγώ ήμουν, είμαι και θα παραμείνω μάχιμος καθηγητής τάξης.

Είμαι όμως υποχρεωμένος να αναφέρω μερικά πράγματα για την αποκατάσταση της πραγματικότητας σαν απολογισμό πεπραγμένων.

Εκτός από τα αποτελέσματα του εκπαιδευτικού έργου που παράγεται τα οποία και μετρήσιμα είναι και συγκρίσιμα, σήμερα το σχολείο μας διαθέτει:

-Ένα πλήρες εξοπλισμένο και ξεχωριστό εργαστήριο υπολογιστών καθώς και μια δεύτερη αίθουσα με υπολογιστές.

-Επίσης ένα πλήρες εργαστήριο φυσικών επιστημών και 7 τοποθετημένους και σε λειτουργία projectors και 3 έτοιμους για τοποθέτηση.

-Με βοήθεια και δωρητών, το σχολείο μας έχει κλιματισμό σε όλες τις αίθουσες, γραφεία, αμφιθέατρο και εργαστήρια.

-Όλες οι αίθουσες διαθέτουν ενσύρματο internet, ενώ υπάρχουν όλα τα απαραίτητα εφόδια (γραφίδες, τάμπλετ, λάπτοπ κλπ) για μαθητές και καθηγητές σε περίπτωση ανάγκης (ό μη γένοιτο) εφαρμογής τηλεκπαίδευσης.

-Τα γραφεία των καθηγητών διαθέτουν θέσεις εργασίας για καθένα και καθεμία, με πλήρη εξοπλισμό , pc, internet και 2 φωτοτυπικά μηχανήματα με όσο χαρτί απαιτείται για όλους. -Το αμφιθέατρο μας έχει πλήρη εξοπλισμό με μικροφωνική εγκατάσταση, ηχεία και μόνιμα και για εξωτερικές εκδηλώσεις και μεγάλη οθόνη για προβολές και εσωτερικά και εξωτερικά. -Το σχολείο μας με συμβολή δωρητή διαθέτει συναγερμό σε λειτουργία σε όλες τις εγκαταστάσεις του (θυμάστε την κλοπή όλου του εργαστηρίου πληροφορικής στα προκάτ). -Στον περιβάλλοντα χώρο τοποθετήθηκε κιόσκι με χορηγία δωρητή,που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του, και ομόρφυνε ο υποβαθμισμένος ανέκαθεν πίσω χώρος του σχολείου. -Στην παρακαταθήκη του σχολείου μας για το μέλλον, θα συμπεριλάβω δύο πρωτοποριακές δράσεις: 1)την ψηφιοποίηση των παλιών μισθοδοτικών καταστάσεων (για τις συντάξεις μας) και 2) την ψηφιοποίηση επίσης του μεγαλύτερου μέρους των μητρώων μαθητών.

-Το σχολείο μας διαθέτει απινιδωτή που εξασφάλισε από δωρητή και που εκπαιδευτήκαμε στη χρήση του με σεμινάριο, για τη χρήση του, από το ΕΚΑΒ.

Παράλληλα οι εξωτερικές αθλητικές του υποδομές συντηρούνται (όπως και όλο το συγκρότημα)και διαθέτουν όλες τις προδιαγραφές ασφάλειας των παιδιών.

Τίποτε από τα παραπάνω όμως δεν θα υπήρχε (σε αυτή τη μορφή), χωρίς το μεράκι και τον άπειρο διατίθενται χρόνο από μένα και μέλη του Συλλόγου διδασκόντων του σχολείου.

Όπως και τίποτα δεν θα υπήρχε χωρίς τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας με επώνυμους αλλά και ανώνυμους ανθρώπους που συνέβαλαν από το υστέρημα τους.

Τέλος να τονίσω την καθοριστική συμβολή του Δήμου και της Σχολικής επιτροπής Δευτεροβάθμιας που συνέδραμε άμεσα και αποτελεσματικά σε όλα αυτά.

Όλους όσους και όσες συνέβαλαν για την πραγματοποίηση αυτού του πολύ μεγάλου έργου, τους ευχαριστώ από καρδιάς.(Ας μην ξεχνάμε τις συνθήκες στα παραθαλάσσια προκάτ που επιβιώσαμε αξιοπρεπώς για 8 χρόνια).

Ξεχωριστά να αναφερθώ στους μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας, που στο σύνολό τους άξιζαν και με το παραπάνω, όλο αυτό τον αγώνα, όλα αυτά τα χρόνια. Το μήνυμα που θέλω να τους μεταφέρω είναι πολύ απλό.
“Παιδιά αφήστε πίσω σας την κοινωνία της διαπλοκής και μην θυσιάζετε υψηλές αρχές και αξίες μπροστά στην πρόσκαιρη και με ξύλινα πόδια ανέλιξη σας. Στο τέλος η ίδια η ζωή θα σας ανταμείψει”
Εύχομαι η συνέχεια για το σχολείο μας να είναι περισσότερο επιτυχής και αποδοτική.

Όσο για μένα  θα παραμείνω στο σχολείο ως απλός καθηγητής και δάσκαλος. Ρόλος υπέρτατος και μοναδικός.

Ο σοφός λαός λέει «Μόνο τα καρποφόρα δέντρα τα πετροβολούν»
και καταλήγω:
«Δεν ελπίζω τίποτα…
Δεν φοβούμαι τίποτα..
Είμαι λεύτερος…»
(Δανεικό από τον μεγάλο Νίκο Καζαντζάκη)

 

ΚΑΤΣΙΒΕΛΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
Δ/ντης ΓΕΛ Ληξουρίου

Υ.Γ. Αλήθεια αυτή είναι η περιβόητη αξιολόγηση που ευαγγελίζονται;

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025