Σε ανακοίνωσή του το Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών αναφέρει πως «Η τηλεκπαίδευση, αν και έχει απονομιμοποιηθεί πλήρως στα μάτια εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών, για τις σημαντικές ψυχοσωματικές και μαθησιακές συνέπειες που έχει για όλους/όλες, για την όξυνση των ανισοτήτων και παρόλο που και το ίδιο το ΥΠΑΙΘ πλέον αναγνωρίζει ότι «τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διά ζώσης εκπαίδευση», συνεχίζει να τη χρησιμοποιεί «δια πάσα νόσο»».

Και συνεχίζει:

«Άλλοτε ως κατασταλτικό-τιμωρητικό μέσο για τις καταλήψεις και άλλοτε, όπως τώρα, στην κακοκαιρία για να εξυπηρετήσει το επικοινωνιακό παιχνίδι της κυβέρνησης ότι δήθεν όλα λειτουργούν κανονικά. Επιδιώκει να καλύψει έτσι τις εγκληματικές ευθύνες της για τη διαχείριση της πανδημίας, μιας και το μόνο μέτρο που πήρε για να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία ήταν… τα ανοιχτά παράθυρα και ένα επιπλέον self test…

Στο ΥΠΑΙΘ χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τις χαμένες διδακτικές ώρες, κατηγορούν τις «άδειες» των εκπαιδευτικών για τα κενά, όταν υπάρχουν εκατοντάδες μέχρι και αυτή τη στιγμή με δική τους ευθύνη. To «επιτελικό κράτος» δεν παίρνει μέτρα για τα σχολεία με το πρώτο χιόνι, την πρώτη βροχή (πλημμυρισμένα προκάτ), το κρύο, τον καύσωνα κλπ, έχει όμως το μαστίγιο του αυταρχισμού, της τρομοκρατίας και των απειλών για τους αναπληρωτές που δεν παρείχαν τηλεκπαίδευση.

Έτσι κατόπιν πιέσεων από το υπουργείο και τις Διευθύνσεις, κάποιοι διευθυντές πιέζουν τους αναπληρωτές να κάνουν τηλεκπαίδευση με το δήθεν ερώτημα «τι να γράψουμε στα παρουσιολόγια για ΠΔΕ και ΕΣΠΑ αν δεν κάνετε τηλεκπαίδευση;».

Να τονίσουμε λοιπόν τα εξής:

1. Το τι θα γραφεί το παρουσιολόγιο είναι πρόβλημα της διοίκησης και όχι των αναπληρωτ(ρι)ών

2. Όταν οι σχολικές μονάδες είναι κλειστές με απόφαση Δημάρχου/Περιφέρειας, είναι κλειστές για όλους/ες, μαθητικό, εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό

3. Οι αναπληρωτ(ρι)ές δεν μπορούν να βρίσκονται στον εργασιακό τους χώρο και να παρέχουν τις υπηρεσίες τους για τον ίδιο ακριβώς λόγο όπως και οι μόνιμοι (κακοκαιρία, αναστολή λειτουργίας των σχολείων, δεν λείπουν με δική τους υπαιτιότητα) επομένως ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ή ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ όπως εκφοβιστικά και ψευδώς διαδίδεται. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΕΠΙΣΗΜΗ νομολογία ή εγκύκλιος γι’ αυτό

4. ΚΑΝΕΝΑΣ/ΚΑΜΙΑ συνάδελφος και πολύ περισσότερο οι αναπληρωτ(ρι)ες που βρίσκονται ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ και αλλού και με τους πενιχρούς μισθούς που παίρνουν ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ/ΕΣ να διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για την παροχή τηλεκπαίδευσης, ούτε να μετατρέψουν το σπίτι τους σε εργασιακό χώρο. ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΑ ΤΟ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ! Εάν το Υπουργείο Παιδείας επιθυμεί να περάσουμε σε καθεστώς τηλεργασίας, θα πρέπει να φροντίσει να μας παρέχει τον απαραίτητο εξοπλισμό (laptop, σύνδεση κ.λ.π.) σύμφωνα με τον νόμο 4807/21

5. Το ίδιο το υπουργείο είναι υπόλογο απέναντί μας και απέναντι στους/στις μαθητ(ρι)ές μας, όταν έχει επιτρέψει την κερδοσκοπία με τα δικά μας δεδομένα στην εταιρεία CISCO και δεν έχει δώσει ακόμα δημόσια απάντηση στις ενστάσεις-καταγγελίες της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων

6. Οποιαδήποτε εντολή της υπηρεσίας μας θα πρέπει να είναι έγγραφη και ενυπόγραφη, διαφορετικά δεν είναι έγκυρη και δεν εκτελείται. Η διοίκηση δεν λειτουργεί με προφορικές εντολές ή άτυπα sms (με ενημερώσεις από Δ/ντες ακόμα και μέσω viber) και email, χωρίς υπογραφές και αριθμό πρωτοκόλλου

Καλούμε τους αναπληρωτές να μη φοβούνται και να μην υποκύπτουν σε πιέσεις διευθυντών και γενικά της διοίκησης. Όπου υπάρχουν ή υπάρξουν τέτοιες απειλές από στελέχη να καταγγέλλονται αμέσως στο σωματείο και στις Ομοσπονδίες.

Καλούμε όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία και τις ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ να πάρουν επίσημα θέση.

· Να πάρει ΤΩΡΑ πίσω το Υπουργείο όλες τις απαράδεκτες ανακοινώσεις και πιέσεις για τηλεκπαίδευση και να σταματήσει η καταιγιστική αποστολή εκφοβιστικών και εκβιαστικών μηνυμάτων

· Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουμε ρητά πως καμία μορφή τηλεργασίας δεν μπορεί να παρέχεται από τον προσωπικό μας χώρο, με δικό μας εξοπλισμό και πληρωμένη από τον ελάχιστο μισθό μας, ενώ η προσέλευση και η παραμονή μας στο σχολείο δεν είναι δυνατή, αφού σύμφωνα με τις αποφάσεις Δήμων/Περιφερειών δεν είναι ασφαλής η μετακίνηση από και προς τα σχολεία.

· Το ΥΠΑΙΘ να καλύψει εδώ και τώρα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς. Άμεσα ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ εκπαιδευτικών και αναπροσαρμογή της ύλης. Ενισχυτική διδασκαλία. Αυτές είναι οι βασικότερες προϋποθέσεις για την αναπλήρωση πολλών χιλιάδων χαμένων διδακτικών ωρών από την αρχή της χρονιάς.

· Μαζικούς μόνιμους διορισμούς/ Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών για την κάλυψη όλων των αναγκών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία».

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025