Η Πανελλήνια Ένωση Δευτεροβάθμιας, αναφέρει σε ανακοίνωση της πώς «όλοι οι εκπαιδευτικοί θα έχουν πιστοποιημένη επάρκεια για την ικανοποιητική ανταπόκριση στις απαιτήσεις κάθε διακριτής ανάγκης του εκάστοτε μαθητή/τριας».

Η ανακοίνωση:

Η Π.Ε.Α.Δ. συγχαίρει το Υπουργείο Παιδείας και την Υπουργό Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως για την ολοκλήρωση το αμέσως επόμενο διάστημα, των διαδικασιών 11.700 εκπαιδευτικών, οι πρώτοι στη Γενική Εκπαίδευση, μετά από 12 χρόνια «ξηρασίας»!

Ευελπιστούμε ότι οι διορισμοί αυτοί αποτελούν τη θετική αρχή για την εξάλειψη της «πατέντας» του αναπληρωτή εκπαιδευτικού στο εγγύς μέλλον και πως οι συνάδελφοι με χρόνια προϋπηρεσίας –δεδομένου ότι η εμπειρία είναι εχέγγυο για μια εκπαίδευση όπως τη χρειάζεται ο τόπος– σταδιακά θα καλύψουν με μόνιμες θέσεις όλα τα κενά στην Εκπαίδευση.

Επειδή γίνεται μεγάλος λόγος σχετικά με την κι έχουν προκληθεί ιδιόμορφοι «εμφύλιοι» στον εκπαιδευτικό κλάδο με αφορμή την επάρκεια ή όχι των εκπαιδευτικών ως προς τις απαιτήσεις της, προτείνουμε στην ηγεσία του Υπουργείο Παιδείας τη διεξαγωγή επιμορφωτικών σεμιναρίων σχετικά με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, κατά τα πρότυπα των σεμιναρίων για τη ψηφιακή τάξη και τις δεξιότητες. Βεβαίως, δε ξεχνούμε ότι υπάρχει σχετικό τμήμα υψηλών απαιτήσεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (το Π.Τ.Ε.Α. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας), οι απόφοιτοι του οποίου θα έπρεπε να έχουν προτεραιότητα στη σχετική επιλογή προσωπικού, αλλά η πρότασή μας θα καλύψει ένα μεγάλο κενό, ιδιαίτερα στη Β/θμια Εκπ/ση, επιλύοντας ζητήματα που έχουν εν καιρώ προκύψει, ήτοι:

  • Όλοι οι εκπαιδευτικοί θα έχουν πιστοποιημένη επάρκεια για την ικανοποιητική ανταπόκριση στις απαιτήσεις κάθε διακριτής ανάγκης του εκάστοτε μαθητή/τριας,
  • Θα διοργανώνονται από τα Ελληνικά Ανώτατα Ιδρύματα, των οποίων το κύρος είναι αδιαμφισβήτητο, καταργώντας τις ανώφελες συζητήσεις ως προς την ποιότητα προέλευσης της πιστοποίησης επάρκειας στην Ειδική Αγωγή,
  • Θα παύσουν οι συζητήσεις σχετικά με αλισβερίσια απόκτησης της σχετικής πιστοποίησης και ας μην είμαστε αφελείς, καπνός χωρίς φωτιά δε βγαίνει…,
  • Θα δοθεί η δυνατότητα καθολικής συμμετοχής όλων των εκπαιδευτικών, που καλύπτουν πάγιες εκπαιδευτικές ανάγκες, ανεξάρτητα των οικονομικών τους δυνατοτήτων, μιας και είναι γνωστό ότι το κόστος απόκτησης των σχετικών τίτλων στην αγορά είναι υψηλό και συχνά απαγορευτικό για την πλειοψηφία των Εκπαιδευτικών,
  • Θα συμβάλλει στην επιδιωκόμενη διαρκή επιμόρφωση των εν ενεργεία εκπαιδευτικών, μέσω τακτικών επιμορφώσεων, οι οποίες θα καλύπτουν τις νέες εξελίξεις στον δυναμικό αυτό τομέα της εκπαίδευσης,
  • Θα ενισχύσει έτι περαιτέρω την εμπιστοσύνη μαθητών και γονέων προς τους εκπαιδευτικούς,
  • Θα δημιουργήσει συνθήκες ελευθερίας και ευελιξίας στη σχολική μονάδα, η οποία με άνεση θα μπορεί να ανταποκρίνεται στις ανάγκες που θα προκύπτουν κάθε φορά.

Η πρότασή μας δεν διακρίνεται από πρωτοτυπία, μιας και αποτελεί καθιερωμένη διεθνή πρακτική. Θεωρούμε ωστόσο ότι θα επιλύσει πολλά εκ των προβλημάτων που ταλανίζουν την Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα και θα ενισχύσει το κλίμα ηρεμίας και σύμπνοιας, που είναι ζητούμενο σε κάθε οργανωμένο εκπαιδευτικό σύστημα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025