: Για πρώτη φορά φέτος ανακοινώθηκαν οι προσλήψεις της Α’φάσης από τον Αύγουστο ενώ η ανάληψη υπηρεσίας έγινε στα σχολεία κι όχι στις Διευθύνσεις, αποδεικνύοντας πως τα όσα φωνάζαμε, ζητούσαμε, διεκδικούσαμε τόσα χρόνια, ούτε δύσκολα ήταν ούτε ακατόρθωτα.

ΠΑΣΑΔ

Προφανώς και δεν πήγαν όλα όπως θα έπρεπε, αφού και τα κενά δε δόθηκαν σωστά, πισωγυρίσαμε 6 χρόνια με την κάλυψη του 70% και προγράμματα κινδύνευσαν να μείνουν απ’ έξω, όπως η παράλληλη (όχι με ευθύνη των υπαλλήλων καθώς οι εγκριτικές που είχαν τελειώσει τον Ιούλιο χρειάστηκε να ξαναδουλευτούν σε διάστημα ελάχιστων ημερών λόγω κατάρρευσης του συστήματος) και προγράμματα έμειναν έξω όπως τα ΖΕΠ.
Όμως εν κατακλείδι, μπορούμε να πούμε πως με λίγο πιο σοβαρό προγραμματισμό, ΟΛΑ αυτά μπορούν να διορθωθούν στο μέλλον και πως εμείς απαιτούμε αυτή τη σοβαρότητα, που τελικά λειτουργεί προς όφελος των μαθητών και της εκπαίδευσης πρώτα και των αναπληρωτών εκπαιδευτικών μετά.

Όσον αφορά τώρα τη Β’ φάση που τοποθετείται χρονικά μέχρι 17/09, θα ζητηθούν κενά από την άλλη εβδομάδα και μαζί με τα ΣΜΕΑΕ και τα ΖΕΠ ( μας διαβεβαίωσαν απ’ το γραφείο της Υφυπουργού ότι θα είναι στη Β’ φάση οι 980 ΤΥ) πιστεύουμε πως θα είναι αρκετά μεγάλη σε αριθμό.

Σ’ αυτό το σημείο θέλουμε να θίξουμε και το θέμα των εξτρά πιστώσεων για τους αναπληρωτές που θ’ αντικαταστήσουν όσους συναδέλφους λείψουν με ειδική άδεια, όπως αυτό εξαγγέλθηκε απ’ την Υπουργό.

Όπως ενημερωνόμαστε, θα υπάρξει ειδική προκήρυξη της οποίας τα χαρακτηριστικά μελετώνται ακόμη, με τα εναλλασσόμενα σενάρια,
-για την άμεση απόλυση των αναπληρωτών άμα την επιστροφή των συναδέλφων ή το αντίθετο για διάθεσή τους στα οικεία ΠΥΣΠΕ,
-για τη δυνατότητα να μπορούν να αναβαθμιστούν σε “κανονικές προσλήψεις”, όταν έρθει η σειρά τους και να προσληφθούν ή και όχι,
-για διπλή μοριοδότηση ή όχι,
να μας προβληματίζουν!

Και δε μας προβληματίζει μόνο η ενδεχόμενη όπως φαίνεται καταστρατήγηση των πινάκων στην οποία δηλώνουμε σφόδρα αντίθετοι αλλά και η προσπάθεια ουσιαστικά κατάργησής τους με τη λογική των επιμέρους προκηρύξεων. Δεν κατανοούμε τι αυτό εξυπηρετεί και αν και ποιον διευκολύνει η ύπαρξη υποπινάκων μέσα στον πίνακα. Με ιδιαίτερη προσοχή λοιπόν όχι μόνο το παρακολουθούμε αλλά κάνουμε και τις επιβαλλόμενες ενέργειες, ενημερώνοντας ταυτόχρονα, όπως εχουμε υποχρέωση.

Ερχόμενοι στους μόνιμους , οι οριστικοί πίνακες της 1ΓΕ, ενημερωθήκαμε πως θα βγουν πιο νωρίς απ’ όσο περιμέναμε και γι αυτο οι διεργασίες για την κατανομή των 10500 προχωρούν για να ανακοινωθεί αυτή τον επόμενο μήνα.

Ενημερώνουμε πως από το καλοκαίρι ξεκίνησε η προεργασία με τον υπολογισμό της ποσόστωσης σε σχέση με τις προσλήψεις αναπληρωτών (γενικής) των τριών τελευταίων ετών και υπενθυμίζουμε πως η ΔΟΕ ζήτησε αναλογία Α/βάθμιας-Β/βάθμιας 80/20, με βάση και την αναλογία των οργανικών κενών που δόθηκαν για μεταθέσεις ενώ η ΟΛΜΕ 50/50.

Η Ομοσπονδία πλέον ΚΑΙ οι παρατάξεις, κάθε μια ξεχωριστά, πρέπει να υπερασπιστούν υπεύθυνα τον κλάδο από καταστάσεις που στα επόμενα δύο χρόνια θα μας φέρουν αντιμέτωπους με την αμφισβήτηση του ρόλου του Δημοτικού σχολείου και των λειτουργών του εξαιτίας των υπερπλεονασμάτων της δευτεροβάθμιας που θα πρέπει αναγκαστικά το Υπουργείο να διαχειριστεί! Και εμείς, στην πρωτοβάθμια, ξέρουμε όλοι πώς το Υπουργείο τα διαχειρίζεται!

Πέραν του τι γίνεται κάθε Σεπτέμβρη στα Δημοτικά Σχολεία με τις τοποθετήσεις των υπεράριθμων ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας, μια ματιά στις μετατάξεις όπως και στις αποσπάσεις σε φορείς, δίνει σοβαρά και ασφαλή συμπεράσματα σε όποιον ενδιαφέρεται να μελετήσει αυτό το πρόβλημα.
Κλείνοντας δε μπορούμε να μην κάνουμε αναφορά στον τρόπο αντιμετώπισης της πανδημίας από το Υπουργείο.
Εκτός του ότι είμαστε το μόνο κράτος που πληττομενο από τον covid αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, πρέπει να είμαστε και το μόνο κράτος που ανοίγει τα σχολεία ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΙ ΠΕΡΥΣΙ, προ πανδημίας!

Μόνη διαφορά η υποχρεωτικότητα της μάσκας και…τα χωριστά διαλείμματα, με όλα αυτά να βασίζονται στην ανεκδιήγητη θεωρία του…τμήματος “κάψουλα” που είναι τόσο σοβαρή όσο και το ότι το μέγεθος των μαθητών στο τμήμα δεν παιζει ρολο στη μεταδοση του covid-19, (όπως ακούσαμε από μελος της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων) τα οποίο πέραν της απλής λογικης, το διέψευσε εμφατικά και το ΑΠΘ με την ανακοίνωσή του πως αυξάνεται κατά 50% ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού με 25 μαθητές στο τμήμα.

Ευθύνη μας απέναντι σ’ ένα ανεύθυνο Υπουργείο, που βλέπει…Μέσους Όρους μαθητών, είναι να προτείνουμε αυτό που θεωρούμε πως προστατεύει τους μαθητές μας και τις οικογένειες τους αλλά και που είναι παιδαγωγικά ορθό, τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στους 15 καθώς και την επαναφορά ΑΜΕΣΑ, ΜΕ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ, του υπεύθυνου δασκάλου στο ολοήμερο σχολείο προκειμένου να γίνεται η σωστή διαχείριση του μεγάλου αριθμού των μαθητών που ήδη υπάρχει και που προβλέπεται ν’ αυξηθεί δραματικά.

Όλα τα υπόλοιπα είναι επικίνδυνα παιχνίδια με τη δημόσια υγεία και προσβολή στη λογική.
Για το τέλος αφήσαμε το θέμα των παραβόλων που και μετά τις δηλώσεις του ΥΠΕΣ καταλήγει στα όσα είχαμε γράψει προ καιρού. Όσων το πρόβλημα του παραβόλου δημιουργήθηκε από ενέργειες των τραπεζών, οι ενστάσεις τους θα γίνουν δεκτές όμως δε θα γινει το ίδιο για όσους δεν το πλήρωσαν.

Τα όσα υπόλοιπα προτείνει ο κος θεοδωρικάκος είναι αδύνατον να εφαρμοστούν γιατί, Α) θα έχουμε εντός της σχολικής χρονιάς τους κύριους πίνακες της 1ΓΕ και στις αρχές της άλλης αυτούς της 2ΓΕ και Β) καμία τροποποίηση δε μπορεί να γίνει στους τελικούς πίνακες ούτε από τον ΑΣΕΠ ούτε από το Υπουργείο Παιδείας.

Διαβάστε ακόμη:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025