Η ΠΕΑΔ εξέδωσε ανακοίνωση αναφορικά με την ίδρυση οργανικών θέσεων.
Η ανακοίνωση:
Τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση, μια εξέλιξη που μόνο θετικά αποτελέσματα έχει να προσφέρει.
Ειδικότερα, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στη Γενική Αγωγή πραγματοποιήθηκαν για όλους τους κλάδους 4.960 διορισμοί το 2021 και 1.995 διορισμοί το 2022. Μετά από αναζήτηση και έλεγχο στοιχείων, η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (Π.Ε.Α.Δ.) καταλήγει στο συμπέρασμα πως ο αριθμός των μόνιμων διορισμών, που έχουν γίνει μέχρι σήμερα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δεν είναι ικανός, ώστε να καλύψει τα χιλιάδες κενά, που έχουν προκύψει στα σχολεία. Προς επίρρωση του παραπάνω ισχυρισμού, παραθέτουμε ενδεικτικά τα εξής στοιχεία:
Από τα νούμερα που παρουσιάζονται στους πίνακες μπορούμε να κάνουμε τις εξής διαπιστώσεις:
Συγκρίνοντας τον αριθμό των μόνιμων διορισμών που πραγματοποιήθηκαν στη Γενική Αγωγή το 2022 με τον αριθμό των κενών που προέκυψαν κατά την Α ́ φάση προσλήψεων αναπληρωτών το 2022 γίνεται φανερή η μεγάλη αναντιστοιχία που προκύπτει. Για παράδειγμα, στους ΠΕ02 έγιναν μόνο 317 μόνιμοι διορισμοί και τα κενά της Α ́ φάσης αναπληρωτών έφτασαν τα 1.430.
Επίσης, στους ΠΕ03 έγιναν 328 μόνιμοι διορισμοί και τα κενά της Α ́ φάσηςαναπληρωτών ήταν 805. Ομοίως, στους ΠΕ04.01 έγιναν 57 μόνιμοι διορισμοί και τα κενά της Α ́ φάσης αναπληρωτών ήταν 378. Στους ΠΕ06 έγιναν 68 μόνιμοι διορισμοί και τα κενά της Α ́ φάσης αναπληρωτών ήταν 374. Στους ΠΕ11 έγιναν 16 μόνιμοι διορισμοί και τα κενά της Α ́ φάσης αναπληρωτών ήταν 395.
Υποστηρίζουμε, λοιπόν, πως τα οργανικά κενά της Δευτεροβάθμιας δεν έχουν καλυφθεί με μόνιμους διορισμούς και πως οι τεράστιες ανάγκες για προσλήψεις αναπληρωτών δεν προέρχονται από άδειες μονίμων. Έχουμε παρατηρήσει πως σε περιοχές που δεν έχουν πραγματοποιηθεί καθόλου μόνιμοι διορισμοί τα τελευταία χρόνια ζητήθηκε φέτος μεγάλος αριθμός αναπληρωτών, κάτι που δεν δικαιολογεί τη θεώρηση αυτών των κενών ως λειτουργικών. Με άλλα λόγια, οι αναπληρωτές καλύπτουν οργανικές θέσεις. Μπορούμε, επομένως, να
ισχυριστούμε πως σε αυτές τις περιπτώσεις είτε δεν έχουν καλυφθεί τα οργανικά κενά με μόνιμους διορισμούς είτε απαιτείται σύσταση νέων οργανικών θέσεων.
Μάλιστα, η ηγεσία του Υπουργείου είχε δεσμευτεί δημόσια πως από τον Σεπτέμβριο του 2022 θα ξεκινήσει η διαδικασία ίδρυσης νέων οργανικών θέσεων, αναγνωρίζοντας την ανάγκη αυτή.
Παρά τους μόνιμους διορισμούς, τα κενά της Α ́ φάσης αναπληρωτών αυξάνονται κάθε χρόνο, αντί να μειώνονται. Επί παραδείγματι, στους ΠΕ02
τα κενά της Α ́ φάσης αναπληρωτών το 2021 ήταν 855, ενώ το 2022 ήταν 1.430. Ακολούθως, στους ΠΕ03 τα κενά της Α ́ φάσης αναπληρωτών το 2021 ήταν 477, ενώ το 2022 ήταν 805. Ομοίως, στους ΠΕ04.01 τα κενά της Α ́ φάσης αναπληρωτών το 2021 ήταν 273, ενώ το 2022 ήταν 378. Επίσης, στους ΠΕ06 τα κενά της Α ́ φάσης αναπληρωτών το 2021 ήταν 280, ενώ το 2022 ήταν 374. Στους ΠΕ11 τα κενά της Α ́ φάσης αναπληρωτών το 2021 ήταν 191, ενώ το 2022 ήταν 395.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα κενά της Α ́ φάσης αναπληρωτών είναι κενά πλήρους ωραρίου. Επιπλέον, πρόκειται για κενά, στα οποία μπορούν να γίνουν διορισμοί, καθώς δεν περιλαμβάνονται σε αυτά τα διάφορα προγράμματα ΕΣΠΑ (ΖΕΠ, ΔΥΕΠ, ΜΝΑΕ).
Συμπερασματικά, αποδεικνύεται και συνάμα τονίζεται η ανάγκη αφενός για σύσταση νέων οργανικών θέσεων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και αφετέρου για πραγματοποίηση νέων μαζικών διορισμών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ώστε να καλυφθούν με μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό όλα τα σχολεία.
Επειδή αναμένεται μεγάλο κύμα συνταξιοδοτήσεων, η ανάγκη αυτή γίνεται ακόμα μεγαλύτερη, καθώς έχουμε φτάσει σε σημείο να μην καλύπτονται με τους λιγοστούς μόνιμους διορισμούς ούτε τα κενά από τις συνταξιοδοτήσεις των συναδέλφων.
Καθώς επίκεινται και οι εθνικές–βουλευτικές εκλογές, καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου να λάβει υπόψη της τα τόσο σοβαρά ζητήματα που θέτουμε και τα οποία δυστυχώς παρατηρούνται μόνο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ώστε να δείξει με έμπρακτο τρόπο τη μέριμνά της για μια βαθμίδα που ταλαιπωρείται χρόνια και έχει επιφορτιστεί –εκτός των άλλων– και με το σημαντικότατο έργο της διδασκαλίας
μαθημάτων, που εξετάζονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, αλλά και μαθημάτων που εξετάζονται με Τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο. Ευελπιστούμε πως η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα λάβει την προσοχή και την πρόνοια που της αξίζει