Αναπληρωτές: Οι τρίμηνες συμβάσεις που λειτούργησαν όχι μόνο για κάλυψη κενών λόγω covid19 αλλά χρησιμοποιήθηκαν για κάλυψη κάθε είδους κενού (π.χ.λειτουργικά κενά που δεν είχαν καλυφθεί από την αρχή της χρονιάς, αναφέρουν οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε.
Η ανακοίνωση:
H διθυραμβική έξαγγελία της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ για τον διορισμό 5.250 εκπαιδευτικών και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης, στη βάση της υλοποίησης των σχεδιασμών της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και της γραμμής ΕΕ-ΟΟΣΑ για την εκπαιδευτική πολιτική, αποτελεί πραγματικό εμπαιγμό προς την εκπαιδευτική κοινότητα, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
Οι πανηγυρισμοί της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, στα προσφιλή ΜΜΕ, για προσλήψεις περίπου 25.000 εκπαιδευτικών τον Σεπτέμβριο δεν μπόρεσαν να κρύψουν ότι την προηγούμενη σχολική χρονιά εργάστηκαν 43.000 αναπλητωτές εκπαιδευτικοί για την κάλυψη μόνιμων ανάγκών ενώ ήδη κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά υπηρετούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση περίπου 50.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί χωρίς μάλιστα ο αριθμός αυτός να καλύπτει πλήρως τις πραγματικές ανάγκες της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Δεδομένου μάλιστα του σημαντικού αριθμού συνταξιοδοτήσεων αλλά και των μεθοδευμένων περικοπών στην αποτύπωση της εικόνας των αναγκών που προκύπτει από την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε 25 ανά τμήμα με το νόμο Κεραμέως οι πραγματικές αναγκες σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων είναι ακόμη περισσότερο αυξημένες.
Το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της ΝΔ εφάρμοσε κατά γράμμα το προσοντολόγιο Γαβρόγλου γαι τους ελάχιστους, αναλογικά με τις ανάγκες, διορισμούς στην Ειδική Αγωγή που εξαιτίας του, χιλιάδες εκπαιδευτικοί κατακρημνίστηκαν στους αξιολογικούς πίνακες, χιλιάδες άλλοι βρέθηκαν άνεργοι και απολυμένοι λόγω παραβόλου και τόσων ακόμη αποκλεισμών, ενώ εκπαιδευτικοί κοινωνικών επιστημών και καλλιτεχνικών μαθημάτων πετάχτηκαν εκτός λόγω των νέων ωρολογίων προγραμμάτων του ν. Κεραμέως 4692/20.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τον Αύγουστο του 2020 ο πρωθυπουργός απευθυνόμενος στην επιτροπή «σοφών» της ομάδας Πισσαρίδη είπε χαρακτηριστικά: « έχετε βάλει ένα πλαίσιο το οποίο είναι φιλόδοξο, μακρόπνοο και ρεαλιστικό». Ο ρεαλισμός αποτυπώνεται στα δομικά στοιχεία των προτάσεων της έκθεσης που μεταξύ άλλων αναφέρεται στη «διευκόλυνση της κινητικότητας» των εργαζομένων και την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων στην ίδια κατεύθυνση με την πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ που προτείνει την άρση της μονιμότητας των εκπαιδευτικών.
Με πρόσχημα την πανδημία η κυβέρνηση της Ν.Δ. υπηρετεί τη σκληρότερη εκδοχή του νεοφιλελευθερισμού που θεωρεί ότι οι εργαζόμενοι αποτελούν «καύσιμη ύλη» στο βωμό της επιτυχίας των πολιτικών Ε.Ε-ΟΟΣΑ. Για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών των κενών η πολιτική ηγεσία λειτουργώντας ως κυβέρνηση «ρεπατζού» προχώρησε για πρώτη φορά στην αντεργατική ρύθμιση των προσλήψεων με συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας το φθινόπωρο, για τις οποίες με απόλυτο κυνισμό έδωσε το δικαίωμα στους διευθυντές εκπαίδευσης της ανανέωσης ή της αυτών των συμβασιούχων κατά την κρίση τους!
Οι τρίμηνες συμβάσεις που λειτούργησαν όχι μόνο για κάλυψη κενών λόγω covid19 αλλά χρησιμοποιήθηκαν για κάλυψη κάθε είδους κενού (π.χ.λειτουργικά κενά που δεν είχαν καλυφθεί από την αρχή της χρονιάς ή δημιουργήθηκαν λόγω άλλου είδους αδειών) υποβαθμίζουν τις συμβάσεις εκπαιδευτικών σε ολιγόμηνες και αποκλείουν από το δικαίωμα να αιτηθούν εργασία άτομα σε εγκυμοσύνη, με αυτοάνοσα, με αναπηρίες, ή άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή που δεν μπορούν να ρισκάρουν να αποδεχτούν τρίμηνη σύμβαση μακριά από τον τόπο κατοικίας τους για οικονομικούς λόγους αποτελώντας καθεστώς πραγματικής εργασιακής εξαθλίωσης.
Παράλληλα με την πρόσθετη μοριοδότηση και με την παραλληλη διαδικασία πρόσληψης συνιστά και μια προσπάθεια διχασμού των εκπαιδευτικών ακόμη και μέσα σε αυτό το άκρως επισφαλές εργασιακό πλάισιο. Και ο πάτος του βαρελιού της επικίνδυνης αντιεκπαιδευτικής- αντεργατικής πολιτικής δεν έχει τέλος. Νομοθετούν και προσλήψεις ωρομισθίων μέσα από τη συγκρότηση πινάκων στις τοπικές διευθύνσεις. Με αυτόν τον τρόπο στήνουν ένα αυταρχικό πλέγμα συγκεντρωτισμού και αντιδημοκρατικής διοίκησης.
Ένα πελατειακό και ρουσφετολογικό μηχανισμό υποταγμένο στη διοίκηση με τη μονοπρόσωπη απόφαση του κάθε διευθυντή εκπαίδευσης, που αποφασίζει για τη ζωή και την εργασία χιλιάδων συναδελφισσών και συναδέλφων μας. Παράλληλα αποδεικνύεται η ανευθυνότητα με την οποία αντιμετωπίζει το κυβερνητικό επιτελείο την παιδαγωγική σχέση δασκάλου – μαθητή.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ., συνεχίζοντας την πολιτική όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, ρίχνει στην ανεργία συναδέλφισσες/ους που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και ταυτόχρονα συμβάλλει και αυτή από την πλευρά της ώστε η ελαστική εργασία στην εκπαίδευση να γίνει καθεστώς, με εκπαιδευτικούς-ομήρους, χωρίς εργασιακά δικαιώματα, σε μια μόνιμη ανασφάλεια και ένα ανελέητο κυνήγι προσόντων, πιστή στις υποδείξεις ΕΕ-ΟΟΣΑ.
Επιπρόσθετα κάθε προσπάθεια αποπροσανατολισμού της συζήτησης, από τον εξαιρετικά χαμηλό αριθμό μόνιμων διορισμών, στην κατανομή αυτών των 5.250 μόνιμων διορισμών μεταξύ των δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης ή/και τους διαμοιρασμού τους μεταξύ των εκπαιδευτικών των διάφορων ειδικοτήτων εξυπηρετεί αυτή τη στιγμή τα αντιεκαπιδευτικά- αντεργατικά σχέδια της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ και τη λογική του «διαίρει και βασίλευε» που επιδιώκουν στοχευμένα και μεθοδικά να επιβάλλουν διαρκώς στην εκπαιδευτική κοινότητα και στα εκπαιδευτικά σωματεία. Προσπαθούν να εμπλέξουν τους εκπαιδευτικούς ξανά σε ένα ανταγωνιστικό παιχνίδι επιβίωσης ανάμεσα σε βαθμίδες, κλάδους, ειδικότητες σε ένα γαϊτανάκι διαχωρισμών και διάσπασης του κλάδου.Ταυτόχρονα διαγράφεται ο κίνδυνος αλχημειών για τη μείωση τους αριθμού στον ορισμό των οργανικών κενών στο πλαίσιο της επιχείρησης λειτουργίας δοτών «υπηρεσιακών συμβουλίων» από την πλευρά του Υπουργείου. Είμαστε όλες και όλοι αναγκαίοι. Δεν περισσεύει κανείς!
Όλη αυτή την περίοδο, με όχημα την πανδημία, η κυβέρνηση «των αρίστων» – αχρήστων με μόνο «φάρμακο» την καταστολή, με συνεχή και βίαιη καταπάτηση δικαιωμάτων και ελευθεριών, με διώξεις απέναντι στο λαό και σε όσους/ όσες αγωνίζονται επέδειξε και εξακολουθεί να επιδεικνύει εκκωφαντική αδιαφορία για την ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας ενώ γύρισε την πλάτη στις προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος, των ΣΕΠΕ -ΕΛΜΕ και των Ομοσπονδιών για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. Με τη λήψη αναγκαίων μέτρων: μείωση αριθμού μαθητών ανά τάξη, ανεύρεση αιθουσών για αραίωση του μαθητικού πληθυσμού και λύση των κτηριακών προβλημάτων (π.χ. στέγαση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής), προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για τις αυξημένες ανάγκες της πανδημίας.
Όνειδος κι οργή!
Η απάντηση της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ απέναντι στα αδιέξοδα που έχει δημιουργήσει είναι η υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών μας και η επισφαλής επαναλειτουργία των σχολείων με μετατόπιση της ευθύνης του κράτους στην ατομική ευθύνη μαθητών και εκπαιδευτικών ακόμη και για το μέτρο των self tests.
Τους λέμε καθαρά: Δεν θα τους αφήσουμε να διαλύσουν το δημόσιο σχολείο και να το μετατρέψουν σε εργαστήριο μεταποίησης των σχεδίων των ΟΟΣΑ – Ε.Ε. και της εγχώριας αστικής τάξης για την εκπαίδευση.
Η ζωή μας δεν διαιρείται ούτε τεμαχίζεται με δουλειά 3 – 5 – 9 μηνών, δε χωράει σε προσοντολόγια ,δεν ανήκει στην εργασιακή ανασφάλεια και την περιπλάνηση.
Η οργή μας έχει συλλογική απάντηση
ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ από τα αδιαπραγμάτευτα αιτήματά μας:
· Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί. Διορισμός/ Μονιμοποίηση ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
· Κατάργηση του προσοντολογίου (ν.4589/19) και του νόμου Κεραμέως (ν.4692/20)
· Κανένα δικαίωμα απόλυσης / πρόσληψης στους διευθυντές εκπαίδευσης.
Καμία νέα πρόσληψη με τρίμηνες συμβάσεις. Κατάργηση του θεσμού των τρίμηνων συμβάσεων. Μετατροπή όλων των τρίμηνων συμβάσεων σε συμβάσεις μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.
· Κατάργηση του θεσμού των προσλήψεων ωρομισθίων μέσα από τη συγκρότηση πινάκων στις τοπικές διευθύνσεις.
· Πλήρη εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στις/στους αναπληρώτριες/ές
· Σύσταση οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα οποία δεν έχουν συσταθεί .
· Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά εκπαιδευτικό από 25:1 στο 15:1 άμεσα
· Μείωση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών των ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων με καθολική εφαρμογή της κλιμάκωσής του αναλόγως των χρόνων υπηρεσίας και απώτερο στόχο την εξίσωση με το ωράριο της Δευτεροβάθμιας για όλους τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας.
· Σύσταση δύο τμημάτων ένταξης (Τ.Ε.) με οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στα 12/θέσια Δημοτικά Σχολεία της χώρας και ίδρυση Τ.Ε. σε κάθε Νηπιαγωγείο.
· Σύσταση των απαραίτητων οργανικών θέσεων Νηπιαγωγών με αναλογία 15 νήπια προς 1 νηπιαγωγό για την εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα με κάλυψη των οργανικών κενών με μόνιμους διορισμούς.
Καλούμε τους συλλόγους ΠΕ και τη ΔΟΕ να αναλάβουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες υπερασπίζοντας το δικαίωμα όλων στη μόνιμη και σταθερή εργασία.