Για το νέο έτος, ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Φυσικής Αγωγής υπογραμμίζει την ανάγκη να προχωρήσει έγκαιρα η διαδικασία ανανέωσης των πινάκων της Ειδικής Αγωγής, των οποίων η ισχύς λήγει στο τέλος της σχολικής χρονιάς 2024-2025.
Η άμεση δημοσίευση προκήρυξης κρίνεται αναγκαία για την εξασφάλιση ομαλής μετάβασης χωρίς ελλείψεις στην εκπαιδευτική διαδικασία, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να επικαιροποιήσουν τα προσόντα τους και σε νέους εκπαιδευτικούς να ενταχθούν στους πίνακες.
Η καθυστέρηση της διαδικασίας μπορεί να επιφέρει δυσκολίες στις οικογένειες που εξαρτώνται από την ειδική στήριξη, επηρεάζοντας ιδιαίτερα τα νοικοκυριά χαμηλότερου εισοδήματος.
Ακολουθεί η επιστολή από την ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΕ11
Το Α.Σ.Ε.Π. σύμφωνα με τον Νόμο 4589/2019 (ΦΕΚ 13/τ. Α’/29-01-2019), άρθρο 54 “προκηρύσσει και διενεργεί κάθε δύο (2) σχολικά έτη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, των υποψηφίων για την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., καθώς και για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης” .
Η προκήρυξη και η διαδικασία κατάταξης πραγματοποιούνται ύστερα από σχετικό αίτημα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το οποίο διατυπώνεται σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά κλάδο και ειδικότητα. Με την προκήρυξη καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για τη διεξαγωγή της διαδικασίας.
Ως Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Φυσικής Αγωγής, θεωρούμε επιτακτική την άμεση έναρξη των διαδικασιών για το άνοιγμα των πινάκων Ειδικής Αγωγής, πρέπει να εκδοθεί η προκήρυξη σε χρονικό σημείο που να επιτρέπει στο ΑΣΕΠ την ολοκλήρωση της διαδικασίας κατάρτισης των νέων πινάκων Ειδικής Αγωγής, έως το τέλος Ιουνίου του 2025. Οι ισχύοντες οριστικοί πίνακες Ειδικής Αγωγής 3ΕΑ/2022, λήγουν στο τέλος του σχολικού έτους 2024-2025 και χωρίς την έγκαιρη κατάρτιση νέων πινάκων κινδυνεύουμε με σημαντικές καθυστερήσεις στην τοποθέτηση προσωπικού. Αυτό θα επηρεάσει άμεσα τη λειτουργία των σχολείων, αφήνοντας κενά στην εκπαιδευτική διαδικασία, στερώντας από τους μαθητές μας την απαιτούμενη υποστήριξη.
Η επίσπευση του ανοίγματος των πινάκων θα διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία και θα επιτρέψει στους συναδέλφους να επικαιροποιήσουν τα προσόντα τους. Επιπλέον, θα προσφέρει την ευκαιρία σε νέους εκπαιδευτικούς να εισαχθούν στους πίνακες, ενισχύοντας το δυναμικό της εκπαίδευσης, εφόσον η ανάγκη για εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς στην Ειδική Αγωγή είναι επιτακτική. Επιπλέον, οι αναπληρωτές πρέπει να γνωρίζουν εγκαίρως τη θέση τους για να προγραμματίσουν τη ζωή και την καριέρα τους, ώστε να ανταποκριθούν καλύτερα στις σύγχρονες ανάγκες της Ειδικής Αγωγής.
Η καθυστέρηση στη διαδικασία θα φέρει σημαντικά προβλήματα στους μαθητές και τις οικογένειές τους, καθώς ενδέχεται να οδηγήσει πολλές από αυτές σε αναζήτηση ιδιωτικής στήριξης, ιδιαίτερα τις οικογένειες χαμηλού εισοδήματος, οι οποίες δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά την ιδιωτική παράλληλη στήριξη. Η έγκαιρη στελέχωση εξασφαλίζει σταθερότητα και συνέχεια στην υποστήριξη μαθητών με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, βελτιώνοντας την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Ζητούμε την άμεση δρομολόγηση των σχετικών διαδικασιών, για να διασφαλιστεί η έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων, με στόχο την απρόσκοπτη συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως και την πλήρη κάλυψη των αναγκών όλων των σχολικών μονάδων με εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό.