Ο κ. Χαρακόπουλος, στο γνωστό ρόλο ατζέντη συμφερόντων στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, χρησιμοποίησε λάθος στοιχεία σχετικά με την υποτιθέμενη αύξηση των εγγραφών στα ιδιωτικά Γυμνάσια φέτος σε σχέση με την περσινή χρονιά και νόμιζε ότι βρήκε την κατάλληλη αφορμή να εξαπολύσει μια ακόμη επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση, που η παράταξή του «αγαπάει να μισεί» περισσότερο από οτιδήποτε άλλο

Τα ρέστα ζητάει ο βουλευτής της ΝΔ Μάξιμος Χαρακόπουλος από τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη κατηγορώντας τον μάλιστα ότι αρέσκεται να θυματοποιεί τον εαυτό του. Δεν φτάνει που χτες ο γαλάζιος βουλευτής εξέδωσε σκοπίμως παραπλανητικά στοιχεία για τις εγγραφές στα ιδιωτικά γυμνάσια και λύκεια (κάνοντας λόγο για αυξηση 55%) τώρα ζητάει από το Υπουργείο Παιδείας να αποκαταστήσει τα πραγματικά νούμερα.

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο:

Χαρακόπουλος …αυτοδιαψευδόμενος

“Ο κ. Χαρακόπουλος, στο γνωστό ρόλο ατζέντη συμφερόντων στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, χρησιμοποίησε λάθος στοιχεία σχετικά με την υποτιθέμενη αύξηση των εγγραφών στα ιδιωτικά Γυμνάσια φέτος σε σχέση με την περσινή χρονιά και νόμιζε ότι βρήκε την κατάλληλη αφορμή να εξαπολύσει μια ακόμη επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση, που η παράταξή του «αγαπάει να μισεί» περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Όταν κατάλαβε την γκάφα του και ότι έπεσε θύμα κακού πληροφοριοδότη προέβη σε διορθωτική αυτοδιάψευση. Kάλλιο αργά παρά ποτέ αρκεί πέρα από το ρόλο να κατεβάσει και το έργο.

Του ευχόμαστε να είναι πολύ πιο προσεκτικός στο μέλλον και λιγότερο εύπιστος σε πάσης φύσεως μυθοπλασίες. Το ίδιο ελπίζουμε να πράξουν και τα φιλικά προς τη Νέα Δημοκρατία ΜΜΕ που κι αυτά έπεσαν με τη σειρά τους θύματα της παραπληροφόρησης του κ. Χαρακόπουλου”.

Σκληρή επίθεση δέχτηκε και από τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς ο Μ. Χαρακόπουλος

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ

Αποτελεί αναμφισβήτητο γεγονός ότι οι στατιστικές και οι αριθμοί μπορούν να διαβαστούν από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Ωστόσο, θα πρέπει τα στοιχεία να είναι ακριβή, διότι όταν αυτά διαστρεβλώνονται, τότε προκύπτουν σαφείς ενδείξεις απόπειρας παραπλάνησης της κοινής γνώμης.

Χθες ο Υπεύθυνος Παιδείας της ΝΔ κ. Χαρακόπουλος και σήμερα οι εφημερίδες «Καθημερινή» και «Νέα» σε μια προφανώς στοχευμένη και συνεννοημένη «αντιπολιτευτική δράση» εναντίον του Υπουργείου Παιδείας παρουσίασαν στοιχεία από το MySchool του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ με βάση τα οποία υπάρχει μεγάλη διαρροή μαθητών από τα δημόσια στα ιδιωτικά σχολεία. Αυτό το στοιχείο προκύπτει από τον φαινομενικό διπλασιασμό περίπου των μαθητών των ιδιωτικών γυμνασίων (από 5.912 το 2015-16 σε 9.189 φέτος).

Αυτό το οποίο δεν αναφέρουν (πιθανολογούμε εσκεμμένα, διότι τόσο ο κ. Χαρακόπουλος όσο και οι δημοσιογράφοι του εκπαιδευτικού ρεπορτάζ των δύο ιστορικών εφημερίδων έχουν πολύ μεγάλη εμπειρία στα θέματα της Παιδείας και κατέχουν τα διαχρονικά στοιχεία) είναι πως πέρσι η κατάθεση στοιχείων των ιδιωτικών σχολείων στο MySchool ήταν προαιρετική (ενώ φέτος είναι υποχρεωτική). Έτσι, μόλις το ένα τρίτο περίπου των ιδιωτικών σχολείων κατέθεσαν πέρσι στοιχεία μαθητών στο σύστημα. Επομένως, ο αριθμός των 5.912 μαθητών στα ιδιωτικά Γυμνάσια για το 2015-16 είναι πλασματικός (το πραγματικό νούμερο είναι υπερδιπλάσιο).

Από τα επίσημα στοιχεία της πολιτείας προκύπτει πως ο αριθμός των μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία τα τελευταία χρόνια είναι σχετικά σταθερός, χωρίς αξιοσημείωτες μεταβολές. Μιας που έγινε λόγος για τον αριθμό των μαθητών στα ιδιωτικά Γυμνάσια, καταθέτουμε τα επίσημα στοιχεία της πολιτείας μέχρι το τέλος του 2014. Σύμφωνα με αυτά, ο συνολικός αριθμός των μαθητών στα ημερήσια ιδιωτικά Γυμνάσια είναι 14.042 (4.765 στην Α’ Τάξη, 4.714 στη Β’ και 4.563 στη Γ’). Άρα, ο φετινός αριθμός μάλλον σηματοδοτεί μια τάση υποχώρησης παρά τάση προσχώρησης μαθητών από τη δημόσια προς την ιδιωτική εκπαίδευση.

H τάση μικρής μείωσης του μαθητικού πληθυσμού στην ιδιωτική εκπαίδευση προκύπτει και από τα ακόλουθα επίσημα στοιχεία που αφορούν τα ιδιωτικά Γενικά και Εσπερινά Λύκεια. Όπως μπορεί να διαπιστώσει κάποιος, έχουμε μείωση του μαθητικού πληθυσμού σε μεγαλύτερο αριθμό σχολικών μονάδων,. Η μείωση αυτή, έστω και οριακή, είναι σαφές ότι οφείλεται στη οικονομική κρίση και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά.

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΓΕΝΙΚΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ 2015-16 ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΓΕΝΙΚΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ 2016-17

Αριθμός σχολικών μονάδων: 92 Αριθμός σχολικών μονάδων: 93

Αριθμός εγγεγραμμένων μαθητών:13.208 Αριθμός εγγεγραμμένων μαθητών:13.025

Αριθμός ενεργών μαθητών:13.003 Αριθμός ενεργών μαθητών:12.814

ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ 2015-16 ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ 2016-17

Αριθμός σχολικών μονάδων: 1 Αριθμός σχολικών μονάδων: 1

Αριθμός εγγεγραμμένων μαθητών: 64 Αριθμός εγγεγραμμένων μαθητών: 35

Ξεκαθαρίζουμε ως Ομοσπονδία τούτο. Για εμάς ζητούμενο είναι στο δημόσιο διάλογο να κατατίθενται καθαρές απόψεις βασισμένες σε επιστημονικά άρτια στοιχεία. Αυτό μόνο προς όφελος της εκπαίδευσης στη χώρα μπορεί να αποβεί. Εμείς θέλουμε μια δημόσια εκπαίδευση ποιοτική και μια ιδιωτική εκπαίδευση που θα λειτουργεί με όρους συνταγματικής νομιμότητας.

Καλούμε τις πολιτικές δυνάμεις και τα ΜΜΕ να επιδεικνύουν μεγαλύτερη υπευθυνότητα, όταν ασχολούνται με τέτοια ζητήματα, διότι, σε κάθε περίπτωση, η όποια απόπειρα συνειδητής υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου λειτουργεί εις βάρος των ανθρώπων του μόχθου, των μη εχόντων. Καλούμε, επίσης, την κοινωνία σε επαγρύπνιση, διότι το γνωστό πολιτικοεπιχειρηματικό και μηντιακό μπλοκ που έχει ήδη βάλει μπρος τις μηχανές του για την κατεδάφιση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος, προχωρά γοργά. Και το σχέδιο αυτό θα ανατραπεί μόνο με την κινητοποίηση όλων μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025