Έγινε σήμερα η συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή. Μέσα στη Βουλή μπήκαν εκπρόσωποι των συλλόγων και ενημέρωσαν για τα πραγματικά προβλήματα της τροπολογίας.
Συγκεκριμένα ζητήθηκαν:
1. Απόσυρση του “προσοντολογίου” που αιφνιδιαστικά, χωρίς διάλογο και με συντεχνιακό πρόσημο, κατεβαίνει. Είναι ακατανόητο κάτι που θα ισχύσει από το 2017-18 να έρχεται τώρα και μάλιστα παρακάμπτοντας την επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων. Εξυπακούεται ότι δεν πρέπει κανένας εκπαιδευτικός χωρίς προσόντα ΕΑΕ να τοποθετείται στις δομές της ΕΑΕ. Όλα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο εκτενούς διαλόγου. Το βασικό πτυχίο είναι αυτονόητο ότι προηγείται έναντι διδακτορικών, μεταπτυχιακών, σεμιναρίων ή προϋπηρεσίας. Για τους ΠΕ70.50/60.50 η μεταφορά προϋπηρεσίας στους γενικούς πίνακες και ενδεχόμενα η β’ ανάθεση για αυτούς στις δομές ΕΑΕ μπορεί να τύχουν αντικείμενο διαλόγου.
2. Συμπλήρωση του κομματιού των ΕΕΕΕΚ με τη διδακτική διαβάθμιση των σχολείων αυτών μέσω απολυτηρίου με ισοτιμία κάτι το οποίο δεν αναφέρεται καθόλου στο κατατεθέν ν/σ. Οι υπόλοιπες αναγραφόμενες διατάξεις πρέπει να εφαρμοστούν τάχιστα. Παράλληλα χρειάζονται επιπλέον ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολείων αυτών και αυτό πρέπει επίσης να προβλεφθεί.
3. Να περάσει το κομμάτι των ΤΕΕ Ε.Α. που έχει δουλευτεί πολύ και στο μεγαλύτερο μέρος του είχε ζυμωθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στην τάξη σε 5 ως 8 μαθητές καθώς 10 μαθητές είναι πολλοί για τους γνωρίζοντες το μαθητικό προφίλ των ΤΕΕ Ε.Α.
4. Να διατυπωθεί το κομμάτι της εκπαίδευσης των κωφών και των τυφλών μαθητών ως “απαραίτητη προύπόθεση” και όχι “κατά προτεραιότητα” των εχόντων τα αυξημένα προσόντα braille και νοηματικής.
Τονίζουμε ότι εμείς δεν είμαστε του αφορισμού όπως άλλοι που απορρίπτουν συλλήβδην ολόκληρα νομοσχέδια. Πάντοτε επισημαίνουμε τα σωστά αλλά και τα λάθος σημεία. Αναλύουμε όλες τις προτεινόμενες διατάξεις. Να θυμήσουμε ότι οι σημερινοί κρατούντες στο πρόσφατο παρελθόν, δεν έβρισκαν ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΘΕΤΙΚΟ στο νόμο ΕΑΕ που πέρασε δις από δημόσια διαβούλευση; Να θυμήσουμε και άλλα; Ας τα αφήσουμε λόγω της ημέρας!!!
Εν κατακλείδι και μετά τις αλλαγές που έγιναν, δεν ζητάμε να φύγει εξ’ ολοκλήρου το άρθρο, αν και είναι τουλάχιστον άκομψος ο τρόπος με τον οποίο γίνονται όλα αυτά. Κανείς δεν θα είναι ευτυχής αν αποσυρθούν όλα, αφού μέσα – όπως προαναφέραμε – υπάρχουν πολύ σωστές διατάξεις. Επισημαίνουμε συγκεκριμένα πράγματα. Και γνωρίζουν οι επαΐοντες ότι έχουμε δίκιο. Το γνωρίζουν καλά!
Είναι εξόχως λυπηρό το συγκρουσιακό κλίμα που καλλιεργείται και βάζει κλάδους σε αντιπαλότητα αλλά και γενικότερα και μάλιστα στο χώρο της παιδείας. Είναι κρίμα ο τρόπος με τον οποίο γίνονται όλα αυτά και πραγματικά κανείς δεν μπορεί να είναι ευτυχισμένος γι αυτό.
Τέλος επειδή πρέπει να είμαστε δίκαιοι, θέλουμε με την ευκαιρία να αποδώσουμε τα εύσημα στο Υπουργείο που δεν πέταξε στον κάλαθο των αχρήστων αλλά αξιοποίησε και πραγματοποίησε τις ιδρύσεις των δομών ΕΑΕ, τον κύριο όγκο των οποίων είχε επεξεργαστεί η Δ/νση ΕΑΕ επί θητείας του κ.Λολίτσα και ελπίζουμε το ίδιο να γίνει και να προχωρήσουν και οι εναρμονήσεις των εργαστηριακών ειδικοτήτων και των τομέων στην επαγγελματική ειδική εκπαίδευση, αφού όλα τα στοιχεία είχαν συλλεγεί και βρίσκονται ακόμη στα συρτάρια της Δ/νσης ΕΑΕ. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε μάλιστα ότι ιδρύθηκαν ακόμη περισσότερες δομές ΕΑΕ και αυτό είναι αλήθεια. Ιδρύσεις που το 2013, 2014 και 2015 είχαν σταματήσει να γίνονται αφού το τελευταίο σχετικό φεκ ήταν του 2012. Είναι μία στιγμή που πρέπει οι αρμόδιοι να παραμερίσουν τις κομματικές αγκυλώσεις και να αξιοποιηθεί όλο το ενεργό εκπαιδευτικό δυναμικό με στόχο να δοθεί νέα ώθηση στην παιδεία. Στα χρόνια μίας σφοδρής και παρατεταμένης οικονομικής κρίσης η παιδεία είναι εκείνη η επένδυση που αποδίδει καρπούς και ανατρέπει δεδομένα.
Ελπίζουμε να υπάρξει θεία φώτιση και σύντομα.