Από τα 225 εγκεκριμένα αιτήματα για Παράλληλη Στήριξη μαθητών με αναπηρίες στα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία της Ανατολικής Θεσσαλονίκης, έχουν εγκριθεί μόλις τα 62 και από αυτά ο ένας εκπαιδευτικός δεν παρουσιάστηκε, οπότε έμειναν 61. Η ίδια εικόνα παρατηρείται και στην υπόλοιπη Ελλάδα, αποδεικνύοντας ό,τι το υπουργείο Παιδείας, παρά τις υποσχέσεις, ενάμιση μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν έχει στηρίξει το θεσμό της Παράλληλης Στήριξης και γενικώς της ειδικής αγωγής.
«Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση στο ΠΥΣΠΕ της Ανατολικής Θεσσαλονίκης ακολουθεί την πραγματικότητα στην υπόλοιπη Ελλάδα. Παρά τις βαρύγδουπες ανακοινώσεις και δηλώσεις του υπουργείου Παιδείας, μέχρι σήμερα έχουν γίνει 1.140 προσλήψεις εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής για περισσότερα από 5.500 αιτήματα», τονίζει ο β’ σύλλογος εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης «Μέγας Αλέξανδρος».
Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρει, φαίνεται ότι πολλοί γονείς επιλέγουν αναγκαστικά την ιδιωτική Παράλληλη Στήριξη, γεγονός που αναδεικνύει μια παραπέρα ιδιωτικοποίηση πλευρών της λειτουργίας του σχολείου. Ταυτόχρονα, δεν έχει προσληφθεί ακόμα ούτε το ειδικό βοηθητικό προσωπικό (εδώ οι γονείς είναι δεδομένο πως βάζουν το χέρι στην τσέπη, αφού διαφορετικά τα παιδιά τους δεν μπορούν να φοιτήσουν στο δημόσιο σχολείο), ούτε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που απαιτείται για τη λειτουργία των δομών της ειδικής αγωγής.
«Αυτή είναι η πραγματικότητα κ. Φίλη κι όχι τα ‘ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα’ και ο αποπροσανατολισμός πότε με τα αρχαία, πότε με τα θρησκευτικά, που επιδέξια καλλιεργείται. Η εφαρμοστική εγκύκλιος που ανακοίνωσε μόλις χτες το υπουργείο, ‘γέννημα’ της τροπολογίας που πρόσφατα ψηφίστηκε και ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από την εκπαιδευτική κοινότητα ρευστοποιεί ακόμα περισσότερο μια ρευστή δομή της ειδικής εκπαίδευσης και αφήνει ισχυρή παρακαταθήκη για το παραπέρα ξήλωμά της», υποστηρίζουν οι δάσκαλοι-νηπιαγωγοί, προσθέτοντας ότι η εγκύκλιος «επιτρέπει τη συμπλήρωση ωραρίου εκπαιδευτικών γενικής αγωγής σε μαθητές με αναπηρίες που δικαιούνται παράλληλη στήριξη, εξοικονομώντας χρήματα από την ακύρωση των προσδοκώμενων προσλήψεων και ταυτόχρονα βαθαίνει την αντιδραστική αντιπαιδαγωγική ‘μεταρρύθμιση’ που οδηγεί σε ακύρωση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών».
Κατά συνέπεια, ο σύλλογος ζητά να ανακληθεί η εγκύκλιος, να γίνουν μαζικοί διορισμοί και να σταματήσει η λογιστική λογική του υπουργείου που καταργεί μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Αναμένουν προσλήψεις
Την ίδια εικόνα μεταφέρει στη DailyThess και η διευθύντρια πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Ζαχαρούλα Πετράκη-Ασημακοπούλου. «Σε αυτή τη φάση δεν στηρίχτηκε η Παράλληλη Στήριξη. Είναι πολύ δύσκολο ν’ αποφασίσεις σε ποια αιτήματα θα δώσεις προτεραιότητα. Αναγκαστικά, μένουμε στα κριτήρια αξιολόγησης που βάζουν τα αρμόδια όργανα», σημείωσε η κ. Πετράκη-Ασημακοπούλου, προσθέτοντας ό,τι με αρκετή δυσκολία καλύπτουν γενικώς τις ανάγκες της ειδικής αγωγής, αξιοποιώντας το προσωπικό γενικής παιδείας, που δεν είναι το καλύτερο που θα μπορούσε να γίνει. «Μέχρι το τέλος Οκτώβρη ελπίζουμε να έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες προσλήψεις στην ειδική αγωγή», σχολίασε.
Αναφορικά με τα κενά στα σχολεία γενικής αγωγής, στην Ανατολική Θεσσαλονίκη έχουν καταγραφεί 32 καθηγητών εικαστικών και 9 θεατρικής αγωγής.