Επικοινωνιακή γραμμή αμύνης, εσπευσμένως, στήνει ο υπουργός Παιδείας , απαντώντας και εν πολλοίς μη απαντώντας στην κριτική που του ασκείται –ακόμη και εξ αριστερών– για την πρόσφατη συμφωνία με τους .

Εστιάζοντας στον φόρτο των εκπαιδευτικών λόγω των ελλείψεων σε προσωπικό, τόνισε ότι η συμφωνία με τους θεσμούς για την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να στο σχολείο 30 ώρες την εβδομάδα ισχύει από το 1985. Τότε για ποιο λόγο την υπογράφει εκ νέου; Μήπως για να ορίσει ότι ο εκπαιδευτικός θα παραμένει υποχρεωτικά 30 ώρες στο σχολείο, ενώ τώρα αυτό γίνεται μόνο όταν έχει αναλάβει διοικητικό έργο; Επίσης, δεν διευκρίνισε τι μέλλει γενέσθαι με τις δεσμεύσεις του υπουργείου Παιδείας λόγω του τελευταίου μνημονίου που υπεγράφη με τους θεσμούς, τις οποίες ουκ ολίγοι παρουσιάζουν για να καταδείξουν τα επόμενα βήματα, σύμφωνα με την Καθημερινή.

Ο κ. Γαβρόγλου δημοσιοποίησε χθες ομιλία του στην Κέρκυρα, από το απόγευμα της Τρίτης, ως «άμυνα» σε «δημοσιεύματα ιστοσελίδων που επιχειρούν να δημιουργήσουν ψευδείς εντυπώσεις και αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα, χρησιμοποιώντας αποσπασματικά δηλώσεις του υπουργού, ώστε να παρουσιάσουν την εφαρμογή των 30 ωρών εργασίας ως υποχώρηση στα αιτήματα των θεσμών και ως νέα υποχρέωση». Ετσι, υποστήριξε ότι στο αίτημα των θεσμών για αύξηση του εβδομαδιαίου διδακτικού υποχρεωτικού ωραρίου «είπαμε ότι οι εκπαιδευτικοί μας, αυτή τη στιγμή, δεν μπορούν να εργαστούν παραπάνω, διότι, όταν μετράμε τις ώρες διδασκαλίας όπως γίνεται στην Ευρώπη, δεν μετράμε ότι οι εκπαιδευτικοί πάνε τα παιδιά στο διάλειμμα, στήνουν τα πειράματα, κάνουν όλων των ειδών τις διοικητικές εργασίες.

 

Στα ευρωπαϊκά σχολεία, με τα οποία θέλουν να μας συγκρίνουν και οι θεσμοί και ο ΟΟΣΑ, υπάρχουν οι διοικητικοί, βοηθοί, τεχνικοί εργαστηρίων κ.λπ. Εδώ ένας εκπαιδευτικός φορτώνεται όλα αυτά, συν ότι έχει μία ευθύνη απέναντι στα παιδιά, τα οποία στην περίοδο κρίσης και αυτά περνούν κρίση ταυτότητας είτε λόγω οικογενειακών είτε λόγω κοινωνικών προβλημάτων. Αρα, ο εκπαιδευτικός κάνει και τον κοινωνικό λειτουργό και τον ψυχολόγο. Αυτά όλα είναι διακριτά επαγγέλματα στο εξωτερικό. Οταν, λοιπόν, πάνε να μας συγκρίνουν, δεν μπορούν να συγκρίνουν μήλα με πορτοκάλια. Σε αυτό θα είμαστε ανυποχώρητοι, όχι επειδή οι εκπαιδευτικοί μας δουλεύουν λιγότερο αλλά επειδή οι εκπαιδευτικοί μας έχουν στην πλάτη τους μία ευθύνη, την οποία δεν έχει κανένας εκπαιδευτικός στην Ευρώπη. Κι αυτό πρέπει να το σεβαστούμε» είπε και το έθεσε ως «κόκκινη γραμμή». Από την άλλη, επανέλαβε ότι υπέγραψε με τους θεσμούς για τη νομοθέτηση κριτηρίων για συγχωνεύσεις σχολείων και για τη συμμετοχή του ΑΣΕΠ στην επιλογή των διευθυντικών στελεχών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025