Άμεση απόσυρση της πρότασης του υπουργείου παιδείας για τις προσλήψεις αναπληρωτών
H κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, σε πλήρη συμφωνία με τους «θεσμούς», θυσιάζει τις ανάγκες του λαού μας και συνεχίζει την πολιτική των περικοπών και της λιτότηταςτων προηγούμενων κυβερνήσεων. Επεκτείνει όλες τις ελαστικές μορφές εργασίας σύμφωνα με τις «βέλτιστες πρακτικές» του ΟΟΣΑ, της Ε.Ε και του κεφαλαίου με στόχο την άρση της μονιμότητας και την κατάργηση κάθε κεκτημένου εργασιακού δικαιώματος. Έχει δημιουργήσει μια συνεχώς αυξανόμενη «κατηγορία» εργαζομένων τους «μόνιμους συμβασιούχους. Η τακτική των μηδενικών διορισμών τα τελευταία 5 χρόνια στην εκπαίδευση έχει εκτινάξει τις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Οι αναπληρωτές καλύπτοντας οργανικά κενά, αναπληρώνουν ουσιαστικά τον «εαυτό τους» και είναι καταδικασμένοι να ζουν σε ένα καθεστώς συνεχούς εργασιακής ομηρίας και ανασφάλειας. Ενδεικτικό είναι ότι στα νησιά των Κυκλάδων η αναλογία μονίμων – αναπληρωτών εκπαιδευτικών πλησιάζει στο 1-1.
O μοναδικός τρόπος για την κάλυψη των κενών στα σχολεία μας είναι οι άμεσοι, μαζικοί διορισμοί. Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να αγωνιστεί μαζί με τους χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς, ώστε να αναδείξουν, να διεκδικήσουν, να πιέσουν συλλογικά για την επίλυση όλων των δίκαιων αιτημάτων τους και να βάλουν φρένο στον κατακερματισμό και τη διάσπαση!!
Κάλυψη όλων των κενών με ισάριθμους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών
Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας
Στην αδιοριστία των τελευταίων ετών έρχεται να προστεθεί η πρόταση- εισήγηση που κοινοποίησε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) και στο «δημόσιο διάλογο» για το φετινό τρόπο κατάταξης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, η οποία είναι εντελώς άστοχη, άδικη και απαράδεκτη.Η πρόταση του υπουργείου «πατά» πάνω στην απόφαση του ΣΤΕ και τη «συνταγματικότητα» του τρόπου πρόσληψης των αναπληρωτών. Στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για μια βολική δικαιολογία για την προσαρμογή και διαχείριση με όρους επιχείρησης της ελαστικής εργασίας, στην νέα, χωρίς εργασιακά δικαιώματα, εποχή. Αποπροσανατολίζουν τους εκπαιδευτικούς που αντί να παλεύουν ενάντια στην δραστική μείωση των θέσεων εργασίας και τις περικοπές των χρημάτων, θα διαγκωνίζονται για το ποιος θα είναι πιο ικανός να δουλέψει. Αποθέωση δηλαδή του ανταγωνισμού και του ατομισμού, ανθρωποφαγία κάτω από τον ήλιο της φτώχειας!
Τα κριτήρια δε που προτείνονται από το Υουργείο δημιουργούν τεράστιες ανακατατάξεις στη σειρά του πίνακα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε όλες τις ειδικότητες και απέχουν χιλιόμετρα από τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας. Το Υπουργείοφτιάχνει ένα σύστημα πρόσληψης κινούμενη άμμο. Η θέση του κάθε αναπληρωτή θα είναι πλέον άλλη κάθε χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι η συμμετοχή σου στην εργασία δεν αποτελεί πλέον βασικό κριτήριο για να διεκδικήσεις ξανά τη δουλειά σου. Μέχρι τώρα λόγω και των αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος, το σύστημα πρόσληψης είχε στοιχεία σχετικής ασφαλείας. Είχε φτιαχτεί μια άτυπη επετηρίδα με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία που εξασφαλίζε μια σχετική ασφάλεια στην ελαστική εργασία. Δηλαδή ένας αναπληρωτής που δούλευε μια χρονιά, εξασφάλιζε ότι θα δουλεύει και την επόμενη (φυσικά αν γίνονταν ίδιες προσλήψεις ελαστικά εργαζομένων). Με δεδομένες και τις συνταξιοδοτήσεις, αυτό αυξανόταν κάθε χρόνο και συμπεριλάμβανε και νέους εργαζόμενους. Έτσι, η ελαστική εργασία, παρότι βαθιά αντιδραστική σχέση εργασίας, αποκτούσε όμως κάποια στοιχεία “μονιμότητας”.
Αυτό ακυρώνεται πλήρως τώρα.
Τα Υπουργείο καταστρατηγεί την προϋπηρεσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με το όριο που θέτει –αναγνώριση έως και 60 μήνες προϋπηρεσίας–, «ξυπνώντας» μνήμες του επαίσχυντου νόμου Διαμαντοπούλου, που καταργούσε στην πράξη, από το 2010, την πραγματική προϋπηρεσία. Υποβαθμίζει τον καθημερινό αγώνα των αναπληρωτών που υπηρετούν σε κάθε γωνιά της χώρας και ανατρέπει τον προγραμματισμό τους (ειδικά όσων επέλεξαν να υπηρετήσουν σε δυσπρόσιτα σύμφωνα με το κίνητρο του διπλασιασμού των μορίων).
Αναμφισβήτητα, θα δημιουργήσεικύματα αρνήσεων πρόσληψης (ειδικά όσων θα έχουν φτάσει τους 60 μήνες προϋπηρεσία) στις ακριτικές, ορεινές και νησιωτικές περιοχές και θα προκαλέσει σοβαρό πλήγμα στις τοπικές κοινωνίες της υπαίθρου αφού τα περισσότερα σχολεία θα βρίσκονται υποστελεχωμένα διαρκώς.
Η ΔΟΕ και η βάσης του εκπαιδευτικού κόσμου πρέπει να αντιδράσουν άμεσα ώστε η τελική πρόταση για την αλλαγή του τρόπου κατάταξης των αναπληρωτών να απηχεί στην πράξη τις θέσεις του Κλάδου.
Άμεση απόσυρση της πρότασης του υπουργείου παιδείας για τις προσλήψεις αναπληρωτών.
Απαιτούμε:
·Την κατάργηση του (όποιου) πλαφόν της προϋπηρεσίας που θέτει η συγκεκριμένη εισήγηση και την απρόσκοπτη αναγνώριση όλης της πραγματικής προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
·Τη διατήρηση του βαθμού συντελεστή μοριοδότησης για κάθε μήνα πραγματικής προϋπηρεσίας με βάσει το παλαιό καθεστώς (1 μόριο κάθε μήνας).
·Τη διατήρηση του διπλασιασμού των μορίων σε όσους συναδέλφους υπηρέτησαν και υπηρετούν σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες.
Για ΚΡΙΤΗΡΙΑ πρόσληψης ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
Προτείνουμε:
·Τηνεκπαιδευτική προϋπηρεσία
1)Οι εκπαιδευτικοί να λαμβάνουν 1 μόριο για κάθε μήνα πραγματικής προϋπηρεσίας.2) Η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτα με +1 μόριο για κάθε μήνα.
Για τον υπολογισμό των ανωτέρω μονάδων να λαμβάνεται υπ’ όψιν η πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή. Συγκεκριμένα, να λαμβάνεται υπ’όψιν η προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 34 του άρθρου 6 του ν.3027/2002 (Α΄ 152), όπως ισχύει, της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 5 του ν.3194/2003 (Α΄ 138) όπως ισχύει, καθώς και της παρ.4 του άρθρου 41 του ν.3762/2009 όπως ισχύει.
1)Οι εκπαιδευτικοί να λαμβάνουν 1 μόριο για κάθε μήνα πραγματικής προϋπηρεσίας.2) Η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτα με +1 μόριο για κάθε μήνα.
Για τον υπολογισμό των ανωτέρω μονάδων να λαμβάνεται υπ’ όψιν η πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή. Συγκεκριμένα, να λαμβάνεται υπ’όψιν η προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 34 του άρθρου 6 του ν.3027/2002 (Α΄ 152), όπως ισχύει, της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 5 του ν.3194/2003 (Α΄ 138) όπως ισχύει, καθώς και της παρ.4 του άρθρου 41 του ν.3762/2009 όπως ισχύει.
·Την επιτυχία σε γραπτό διαγωνισμό Α.Σ.Ε.Π που έχει ήδη γίνει.
Η επιτυχία κατά τον τελευταίο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. να μοριοδοτείται με ένα (1) μόριο για κάθε βαθμολογική μονάδα που συγκέντρωσε ο υποψήφιος πάνω από τη βαθμολογική βάση. (Από εκεί κα πέρα κατάργηση του ν.3848/10–Να μη ξαναγίνει γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ που απαξιώνει τις σπουδές και τα εργασιακά δικαιώματα των πτυχίων.)
Η επιτυχία κατά τον τελευταίο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. να μοριοδοτείται με ένα (1) μόριο για κάθε βαθμολογική μονάδα που συγκέντρωσε ο υποψήφιος πάνω από τη βαθμολογική βάση. (Από εκεί κα πέρα κατάργηση του ν.3848/10–Να μη ξαναγίνει γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ που απαξιώνει τις σπουδές και τα εργασιακά δικαιώματα των πτυχίων.)
·Τα ακαδημαϊκά κριτήρια.
1)Η ημερομηνία κτήσης του πτυχίου να υπολογίζεται με 1 μόριο για κάθε χρόνο απο την ημερομηνία λήψης του πτυχίου.2) Ο βαθμός του πτυχίου: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10) να υπολογίζεται μισό (0.5) μόριο για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5).
1)Η ημερομηνία κτήσης του πτυχίου να υπολογίζεται με 1 μόριο για κάθε χρόνο απο την ημερομηνία λήψης του πτυχίου.2) Ο βαθμός του πτυχίου: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10) να υπολογίζεται μισό (0.5) μόριο για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5).
·Τα κοινωνικά κριτήρια
Τα κοινωνικά κριτήρια καθώς και η μοριοδότησή τους είναι τα προβλεπόμενα στην περίπτωση δ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 3, σε συνδυασμό με το άρθρο 52 του ν.4115/2013 (Α΄24). Σε
Τα κοινωνικά κριτήρια καθώς και η μοριοδότησή τους είναι τα προβλεπόμενα στην περίπτωση δ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 3, σε συνδυασμό με το άρθρο 52 του ν.4115/2013 (Α΄24). Σε
περίπτωση ύπαρξης μόνιμης αναπηρίας του υποψήφιου εκπαιδευτικού κατά ποσοστό 67% και άνω, θα πρέπει ο εκπαιδευτικός να είναι ικανός για την άσκηση εκπαιδευτικού έργου σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και η αναπηρία του δεν πρέπει να οφείλεται σε θέματα ψυχικής υγείας.
Εάν ο υπουργός και η κυβέρνηση ενδιαφέρονται πραγματικά για τους μαθητές, για τους εκπαιδευτικούς και γενικότερα για την στήριξη του δημόσιου σχολείου τότε αρχικά θα έπρεπε να είχαν καταθέσει πλαίσιο μόνιμων διορισμών σε όλες τις πραγματικές ανάγκες και φυσικά ένα μόνιμο πλαίσιο πρόσληψης αναπληρωτών, λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας. Και όχι καταρτίζοντας «προσοντολόγια» που επιδιώκουν την αφαίρεση εργασιακών δικαιωμάτων από το πτυχίο.
Υπενθυμίζουμε ότι ο διάλογος με το υπουργείο έχει νόημα όταν και τα δύο μέρη του διαλόγου προσπαθούν να βελτιώσουν τις συνθήκες του δημόσιου σχολείου, σε διαφορετική περίπτωση καταντά απλά ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΟΣ.
Η επίθεση στους συναδέλφους αναπληρωτές είναι και επίθεση στους μόνιμους, είναι τελικά επίθεση στο δημόσιο δωρεάν σχολείο!
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΠΑΡΟΥ-ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ “Π.ΚΑΛΛΙΕΡΟΣ”