: Το βασικό σενάριο που εξετάζει το υπουργείο Παιδείας για την είσοδο στα πανεπιστήμια παρουσίασε ο νέος πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (), Γιάννης Αντωνίου.

Ο κ. Αντωνίου, σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή της Κυριακής», αναφέρθηκε στις αλλαγές που σχεδιάζονται από το σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Στην ερώτηση αν μπορεί να αποσυνδεθεί το από τις εξετάσεις εισαγωγής στα , απάντησε ότι «το λύκειο είναι αυτόνομη εκπαιδευτική βαθμίδα, με την καθιέρωση πιστοποιημένου εθνικού , το οποίο θα είναι το εισιτήριο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του εθνικού απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου, με ειδικό συντελεστή ανά τάξη».

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, «η μεταρρύθμιση αυτή προϋποθέτει την εφαρμογή της , την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, τα νέα προγράμματα σπουδών, την ενίσχυση των προϋποθέσεων προαγωγής και απόλυσης των μαθητών στο Λύκειο».

Σχετικά με τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία ανέφερε ότι πρόκειται για δύο πολύ μεγάλα εργαστήρια καινοτομίας και αριστείας με σχόλια που θα καλύπτουν όλη την επικράτεια.

Σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου,

«ο σημαντικός ρόλος τους στον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής, η δικτύωσή τους με τα υπόλοιπα σχολεία, η ουσιαστική συμμετοχή τους στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών καθιστά απολύτως αναγκαία οργανική σύνδεσή τους με το ΙΕΠ. Τα δίκτυα των δεν σχεδιάζονται για να κλειστούν αυτάρεσκα στον εαυτό τους, αλλά για να λειτουργήσουν ως ατμομηχανές του συστήματος της δημόσιας εκπαίδευσης».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025