Γράφει η Νέμεσις
Είμαι καλός δάσκαλος; Είμαι κακός δάσκαλος; Ή μήπως είμαι ελλιπής;; Ερωτήματα που στριφογυρνούν και κλωθογυρίζουν στο μυαλό μας κάθε λεπτό και κάθε στιγμή.. Ερωτήματα, τα οποία δυστυχώς, συνάδουν πλέον με την οικονομική και επαγγελματική μας εξέλιξη…
Μια στιγμή όμως… Από πότε η αξιολόγησή μας, κρίνεται από ανθρώπους που έχουν χρόνια να μοχθήσουν στην καθημερινή σχολική πραγματικότητα; Από πότε η αξιολόγηση είναι συνώνυμο της επαγγελματικής και οικονομικής μας ανέλιξης;; Από πότε άνοιξαν οι ασκοί του Αιόλου και παρασέρνουν με τα ίδια μέτρα και τα ίδια σταθμά τον καθένα από εμάς;
Θα ξεκαθαρίσω κάτι: Εκπαιδευτικοί που δεν ανταποκρίνονται με επάρκεια στα καθήκοντά τους -για τους δικούς τους λόγους- υπάρχουν πολλοί, όπως συμβαίνει σε κάθε επάγγελμα.. Ο αρμόδιος φορέας οφείλει να εξετάσει όλα τα ενδεχόμενα και να μεριμνήσει για την τοποθέτησή τους σε άλλα κομβικά σημεία, όπου η δουλειά τους θα κρίνεται παραπάνω από επαρκής. Όμως πως θα αξιολογηθεί ένας εκπαιδευτικός που χαίρεται της εκτίμησης, της αποδοχής και της αγάπης των μαθητών του ως ελλιπής, επειδή δε διαθέτει των απαιτούμενο αριθμό σεμιναρίων, επιμορφώσεων, δημοσιεύσεων και ότι άλλο σχετικό υπάρχει γύρω από αυτά;
Δεν αντιλέγω, ότι το να παρακολουθεί κανείς τις εξελίξεις και τα τεκταινόμενα της επιστήμης, της τέχνης ή της δουλειάς του κάθε άλλο παρά ωφέλιμο είναι. Η παρακολούθηση και μόνο δε σε κάνει εξαίρετο και επαρκή! Το μεράκι, το φιλότιμο, το τσαγανό και η αγάπη για τη δουλειά σου σε κάνουν!
…Και ας μη ξεχνιόμαστε! Δεν είναι η αξιολόγηση αυτή καθεαυτή που θα λύσει τα προβλήματα και θα φέρει την τάξη στο χώρο της παιδείας! Το μόνο που παρατηρείται να φέρνει, είναι τον ανταγωνισμό και την προσπάθεια υπέρβασης του εαυτού μας, σε βάρος των παιδιών και όχι προς όφελος τους. Συνάδελφοι, που πριν μοιράζονταν μια “κούπα καφέ”, τώρα αρχίζουν και στρέφονται ο ένας ενάντια στον άλλο, μην τυχόν ο ένας αξιολογηθεί καλύτερα από τον άλλον!
Αγαπητοί κύριοι και κυρίες, η πρακτική αυτή ΔΕ θεωρείται Αξιολόγηση! Στρέψτε τα βλέμματά σας στα κενά που υπάρχουν, στις κτιριακές και υλικοτεχνικές ελλείψεις και όχι σε πρόχειρα σχεδιασμένες αξιολογήσεις!!