: Η Μερόπη Τζούφη, εξέφρασε τη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στη σημερινή και στα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών.

Τι είπε για την αξιολόγηση

Κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης στη Βουλή για τα χιλιάδες κενά στην Ειδική Αγωγή και την Παράλληλη Στήριξη, η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τόνισε πως:

«η αξιολόγηση που επιφυλάσσει η κυβέρνηση στους εκπαιδευτικούς προετοιμάζει το έδαφος για κυρώσεις και απολύσεις, ενώ δεν έχει σκοπό να βελτιώσει την ποιότητα της εκπαίδευσης. Αντίθετα, η ψευδεπίγραφη αξιολόγηση αποτελεί το κρίσιμο βήμα για το διαχωρισμό, την υπαχρηματοδότηση και το κλείσιμο σχολείων».

Απευθυνόμενη προς την υφυπουργό Παιδείας Ζέττα Μακρή, η Μερόπη Τζούφη σημείωσε:

«Νομίζετε πως η βελτίωση της εκπαίδευσης για τα παιδιά μας περνά από τις αίθουσες των δικαστηρίων; Πως μπορεί να γίνει εκπαιδευτική μεταρρύθμιση μέσω του απεργοκτόνου νόμου Χατζηδάκη ή μήπως, διάλογος για την Παιδεία με τα γκλοπ της αστυνομίας;».

Ωστόσο, η υφυπουργός αρνήθηκε να τοποθετηθεί, επιλέγοντας τη σιωπή για τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών, τα υψηλά ποσοστά συμμετοχής στην απεργία, αλλά και τις αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις του υπουργείου Παιδείας.

Η Μερόπη Τζούφη υπογράμμισε ότι το υπουργείο Παιδείας αμφισβητεί έμπρακτα το δικαίωμα των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εκπαίδευση. Υπογράμμισε επίσης ότι οι χειρισμοί του υπουργείου οδηγούν τους γονείς στα όρια της απόγνωσης και τους ωθούν -όσους φυσικά έχουν τη δυνατότητα- στην κάλυψη των αυξημένων αναγκών με ιδιωτική δαπάνη.

Η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ παρουσίασε συγκεκριμένα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία τα συνολικά κενά ξεπερνούν τα 5.400 για την πρώτη φάση των εγκρίσεων – δηλαδή οι ελλείψεις είναι της τάξης του 36%. Πιο ειδικά, στην πρωτοβάθμια αγγίζουν τα 3.500, στη δευτεροβάθμια τα 1.000, ενώ 935 κενά καταγράφονται σε ΕΒΠ και σχολικούς νοσηλευτές.

Συνεχίζοντας, η Μερόπη Τζούφη ανέφερε πως κενά καταγράφονται και στα Τμήματα Ένταξης, ενώ παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στα Ειδικά Σχολεία, με σοβαρότατες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, σχολικούς νοσηλευτές, ειδικό βοηθητικό προσωπικό, φυσιοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές και ψυχολόγους.

Στο πλαίσιο αυτό κατηγόρησε το υπουργείο Παιδείας για περικοπές που αποσκοπούν στην εξοικονόμηση πόρων και προσωπικού, σε βάρος της εκπαίδευσης των μαθητών με αυξημένες ανάγκες και κάλεσε την υφυπουργό Παιδείας να δεσμευτεί για την άμεση κάλυψη των κενών σε και Τμήματα Ένταξης, για την τοποθέτηση προσωπικού στα ειδικά και γενικά σχολεία.

Από την πλευρά της, η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή απάντησε με γενικολογίες, απέφυγε να παρουσιάσει σαφές χρονοδιάγραμμα και να δεσμευτεί εκ μέρους του υπουργείου για την κάλυψη των χιλιάδων κενών. Αντίθετα, μίλησε για την προσωπική «ευαισθησία» του ίδιου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Τέλος αρνήθηκε να απαντήσει αν έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητες πιστώσεις ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η στήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025