Σε ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων των Εξετάσεων προχωρεί το υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με πληροφορίες της Κ», ο υπουργός Νίκος Φίλης έχει ζητήσει να αξιολογηθούν οι επιδόσεις των υποψηφίων και οι βάσεις εισαγωγής ανά κατεύθυνση και επιστημονικό πεδίο.

Σε ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων των Εξετάσεων προχωρεί το υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με πληροφορίες της , ο υπουργός Νίκος Φίλης έχει ζητήσει να αξιολογηθούν οι επιδόσεις των υποψηφίων και οι βάσεις εισαγωγής ανά κατεύθυνση και επιστημονικό πεδίο. Σε αυτό βοηθούν και τα στατιστικά στοιχεία με τις επιλογές σχολών που έκαναν οι φετινοί υποψήφιοι και όσοι τελικά εισήχθησαν.

Οπως παρουσίασε χθες η «Κ», υπήρξαν σχολές και τμήματα που συγκέντρωσαν ελάχιστο αριθμό υποψηφίων που τις είχαν ως πρώτο στόχο, ενώ το ίδιο δείχνουν και τα στατιστικά στοιχεία για τις επιλογές όσων εισήχθησαν τελικά σε κάθε σχολή, που φιλοξένησε στο χθεσινό της φύλλο.

Ιδιαίτερο «αγκάθι» για τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας είναι ότι λίγοι συγκριτικά με τις εκτιμήσεις υποψήφιοι –μόνο οι 35.653 από τους 87.502 υποψηφίους που εξετάσθηκαν με το νέο σύστημα– επέλεξαν να εξετασθούν στο πέμπτο μάθημα, που τους έδινε τη δυνατότητα να διεκδικήσουν θέση και σε δεύτερο πεδίο. Αντίθετα, οι περισσότεροι εξετάσθηκαν μόνο σε τέσσερα μαθήματα, διεκδικώντας για τις σχολές μόνο ενός επιστημονικού πεδίου. Ωστόσο, με τον τρόπο αυτό κάποιοι δεν εισήχθησαν, ενώ θα μπορούσαν εάν είχαν εξετασθεί σε πέμπτο μάθημα.

Να σημειωθεί ότι το αρχικό σύστημα που αποφασίσθηκε επί υπουργίας Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου όριζε ότι οι υποψήφιοι θα εξετάζονται μόνο σε 4 μαθήματα, έχοντας δικαίωμα να διεκδικήσουν σχολές μόνο ενός επιστημονικού πεδίου. Ωστόσο, το καλοκαίρι του 2015 ο τότε αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης (που πλέον έχει μετακινηθεί στο προεδρείο της Βουλής) είχε αποφασίσει να προστεθεί ένα πέμπτο εξεταζόμενο μάθημα, που θα έδινε τη δυνατότητα στους υποψηφίους να διεκδικήσουν σχολές και από ένα ακόμη επιστημονικό πεδίο.

Πάντως, ο Νίκος Φίλης εμφανίζεται δικαίως ικανοποιημένος από την πορεία των πανελλαδικών εξετάσεων, καθώς δεν υπήρξαν λάθη που θα επέτρεπαν κριτική σε όσους είχαν το «όπλο παρά πόδα». Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που οι Πανελλαδικές ολοκληρώθηκαν ομαλά, ωστόσο καθώς οι εξετάσεις αποτελούν ίσως το κρισιμότερο ετήσιο τεστ του υπουργείου Παιδείας (και ευρύτερα της κυβέρνησης), η επιτυχής διοργάνωσή τους δίνει πόντους στους αρμόδιους υπουργούς στο πλαίσιο της αξιολόγησης του κυβερνητικού έργου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025