Νέα βήματα απαιτούν οι να γίνουν από τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου στο πλαίσιο της τρέχουσας του δανειακού προγράμματος της Ελλάδας.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο οφείλει μέχρι τον προσεχή Μάρτιο να έχει ψηφίσει νόμο που θα ορίζει την μέθοδο αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης (π.χ. διευθυντές σχολείων, διευθυντές εκπαίδευσης), καθώς και την αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων.

Ενδεικτικά, έχει οριστεί το ότι θα μετάσχει στις επιτροπές για την επιλογή και αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης και μένει να φανεί πώς θα γίνει αυτό. Επίσης, κρίσιμο βήμα και δηλωτικό της εμμονής των δανειστών στα ζητήματα της αξιολόγησης στο εκπαιδευτικό σύστημα, είναι ότι ο κ. Γαβρόγλου έως τον Μάρτιο πρέπει να προχωρήσει σε ουσιαστική αναβάθμιση των επιτροπών που είναι υπεύθυνες για τις αξιολογήσεις. Την ίδια στιγμή, στην τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρεται ότι πρέπει να εκδοθεί από το υπ. Παιδείας εγκύκλιος για το πώς θα τηρηθεί η 30ωρη υποχρεωτική παρουσία των εκπαιδευτικών στο σχολείο, όπως ορίζεται στον τελευταίο νόμο με τα προαπαιτούμενα, σύμφωνα με την Καθημερινή.

Αντιδράσεις

Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες έχουν δηλώσει ότι οι εκπαιδευτικοί θα αποχωρούν από το σχολείο μόλις ολοκληρώσουν τις εργασίες τους, όπως συμβαίνει έως τώρα. Χαρακτηριστική του κλίματος είναι η κοινή ανακοίνωση των ομοσπονδιών ότι «συμφώνησαν για την αναγκαιότητα κοινών δράσεων απέναντι σε πολιτικές που προωθούν αντεργατικές και αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις. Οι ομοσπονδίες έθιξαν ζητήματα, όπως ο κίνδυνος εφαρμογής των προβλέψεων του και των θεσμών για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου, τις περαιτέρω συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων και την αξιολόγηση-χειραγώγηση».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025