Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ , Απευθυνόμαστε σε σας γνωρίζοντας ότι μοιραζόμαστε μαζί σας την ίδια αγωνία για την έξοδο της χώρας από την κρίση, την επιστροφή στην ανάπτυξη, σε μία βιώσιμη, αειφόρα και στηριγμένη στην αναδιοργάνωση του παραγωγικού ιστού της χώρας ανάπτυξη και στην επούλωση των ρηγμάτων που η πολύχρονη δοκιμασία έχει επιφέρει στον κοινωνικό ιστό.

Είναι ακλόνητη πεποίθησή μας ότι για την επίτευξη αυτών των στόχων το όχημα είναι ένα υγιές, σύγχρονο και ρωμαλέο εκπαιδευτικό σύστημα, ο κινητήρας του οποίου είναι οι Φυσικές Επιστήμες που αποτελούν το κατ΄ εξοχήν πεδίο εφαρμογής της ορθολογικής σκέψης και την απαραίτητη προϋπόθεση για τον τεχνολογικό εγγραμματισμό.

Οι Επιστημονικές Ενώσεις Βιοεπιστημόνων, Γεωλόγων, Φυσικών και Χημικών έχουμε αναπτύξει μία σταθερή συνεργασία και συνεννόηση στα θέματα που αφορούν στην Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες. Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας:
παρακολουθούμε και αναμένουμε με εντεινόμενη αγωνία τις εξελίξεις οι οποίες αφορούν στην δομή και στη λειτουργία του Λυκείου,
έχουμε δει, με μεγάλη ανησυχία να νομοθετούνται με την ευκαιρία άλλων νομοσχεδίων διατάξεις οι οποίες μετατοπίζουν το κέντρο βάρους της Εκπαίδευσης από την γνώση και το περιεχόμενό της στην μέθοδο και τον τρόπο, ως το περιτύλιγμα να αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα από το περιεχόμενό του,
έχουμε απευθυνθεί ήδη στον Υπουργό Παιδείας, ζητώντας συνάντηση εργασίας, με στόχο να συμβάλλουμε ώστε να μην υποβαθμιστεί το Ελληνικό Δημόσιο Εκπαιδευτικό σύστημα και να μην καταστεί σε αυτή την κρίσιμη για την χώρα περίοδο ανεπαρκές να προετοιμάσει τον πολίτη και τον επιστήμονα να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του 21ου αιώνα.

Θεωρούμε περιττό να επιχειρηματολογήσουμε σε σας για την αξία της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών, τόσο σε ότι αφορά στην οικοδόμηση ενός συστήματος αρχών, νόμων και μεθόδων παρατήρησης και ερμηνείας της φύσης, όσο και ενός επιστημονικού τρόπου σκέψης, την οποία αντιλαμβάνεστε ως απόφοιτος του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου.

Θεωρούμε όμως απαραίτητο να επισημάνουμε επιγραμματικά την κοινή μας προσέγγιση στα θέματα που αφορούν στις επιχειρούμενες μεταρρυθμίσεις του εκπαιδευτικού συστήματος:

1. Η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, είναι αναγκαία τόσο για την οικοδόμηση ενός συστήματος αρχών, νόμων και μεθόδων παρατήρησης και ερμηνείας της φύσης, όσο και ενός επιστημονικού τρόπου σκέψης.
2. Η αποσπασματική και εμβόλιμη προσέγγιση «μεταρρυθμίσεων» στο εκπαιδευτικό σύστημα στην πράξη καταδεικνύει προχειρότητα, αδυναμία όχι μεταρρύθμισης, αλλά ακόμη και διαρρύθμισης των υπαρκτών παθογενειών του εκπαιδευτικού συστήματος και ενδεχομένως και εξυπηρέτηση στερεοτυπικών αντιλήψεων για την γνώση.
3. Η εκπαίδευση, η οποία αναδεικνύεται ως πρώτη προτεραιότητα των Ελλήνων σε πληθώρα ερευνών, είναι εξαιρετικά πολύπλοκη και πολυπαραγοντική υπόθεση για να αποτελεί πεδίο πειραματισμού και λήψης αποφάσεων από ανθρώπους οι οποίοι είτε δεν είναι σχετικοί με τα επιστημονικά αντικείμενα τα οποία διαχειρίζονται είτε, λόγω της βαθμίδας της εκπαίδευσης την οποία ο καθένας υπηρετεί, έχουν διαφορετική αντίληψη για τη διαχείριση των επιστημονικών αντικειμένων στο Λύκειο.

Οι Επιστημονικές Ενώσεις των Φυσικών Επιστημών απευθυνόμαστε σε σας αιτούμενες μία συνάντηση εργασίας στην οποία θα μας δοθεί η ευκαιρία να σας ενημερώσουμε για τις θέσεις, τις προτάσεις και την επιθυμία μας να συμβάλλουμε σε αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα με θετικό πρόσημο για τους μαθητές, την κοινωνία και την χώρα.

Σε αναμονή της απάντησής σας
Με τιμή

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΕΩΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ,ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΕΩΛΟΓΩΝ,ΚΛΑΔΟ ΓΕΩΛΟΓΩΝ ΓΕΩ.Τ.Ε.

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ

ΑΣΗΜΙΝΑ ΑΝΤΩΝΑΡΑΚΟΥ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΟΜΠΡΑΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΦΙΛΛΕΝΙΑ ΣΙΔΕΡΗ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΤΠΧΕ

ΑΝΤΩΝΗΣ ΧΡΟΝΑΚΗΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΒΙΟΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΠΑΝΑΓΟΥΛΑ ΚΟΛΛΙΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025