Η έντονη ανησυχία των φοιτητών, η κοινωνική αναταραχή και οι πιέσεις από την πανεπιστημιακή κοινότητα φαίνεται πως οδηγούν το υπουργείο Παιδείας στην επανεξέταση του νόμου Κεραμέως σχετικά με την αυτόματη διαγραφή των φοιτητών που έχουν υπερβεί το προβλεπόμενο όριο σπουδών.
Η εφαρμογή του μέτρου προβλέπεται να ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο, ωστόσο το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε ευνοϊκές ρυθμίσεις, ώστε να μη θιγούν φοιτητές που, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, επιθυμούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους σε εύλογο χρονικό διάστημα. Ο υπουργός Παιδείας, όλο αυτό το διάστημα, λαμβάνει συνεχώς αιτήματα από την πανεπιστημιακή κοινότητα για την ανάγκη προσαρμογής του νόμου, τονίζοντας πως μεταξύ των φοιτητών που θεωρούνται «αιώνιοι», υπάρχουν αρκετοί που δεν έχουν χάσει την επαφή τους με τις σπουδές αλλά δυσκολεύονται να τις ολοκληρώσουν λόγω συγκεκριμένων περιστάσεων. Με βάση τα παραπάνω, η κυβέρνηση φαίνεται αποφασισμένη να προχωρήσει στις απαραίτητες τροποποιήσεις.
Η υφυπουργός Παιδείας, Ζέτα Μακρή, κατά την τοποθέτησή της στη Βουλή, ανέφερε πως το υπουργείο θα παραμείνει δίκαιο και υποστηρικτικό απέναντι σε όσους επιδιώκουν την πρόοδο. Τόνισε πως δεν θα υπάρξει καμία αναλγησία απέναντι σε φοιτητές που επιθυμούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους αλλά αντιμετωπίζουν πραγματικά εμπόδια. Η ίδια ξεκαθάρισε πως η ευνοϊκή αντιμετώπιση δεν αφορά όσους έχουν εγκαταλείψει οριστικά την εκπαιδευτική διαδικασία, υπογραμμίζοντας πως το υπουργείο ποτέ δεν αδιαφόρησε για τους φοιτητές που συνεχίζουν να προσπαθούν.
Δείτε επίσης Πατέρας επιτέθηκε σε καθηγητή μέσα σε σχολείο
Σύμφωνα με την κ. Μακρή, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 317.000 φοιτητές που θεωρούνται «αιώνιοι», εκ των οποίων μόνο ένα μικρό ποσοστό συμμετείχε στις εξετάσεις τα τελευταία δύο χρόνια για την απόκτηση πτυχίου. Η ίδια επισήμανε ότι το κύρος των πανεπιστημίων επηρεάζεται από τον αριθμό των αποφοίτων, σημειώνοντας ότι η μεγάλη απόκλιση μεταξύ εισακτέων και αποφοιτούντων υποβαθμίζει την εικόνα των ιδρυμάτων.
Τα περισσότερα πανεπιστήμια έχουν ήδη εκφράσει στο υπουργείο την άποψη ότι η εφαρμογή του νόμου, όπως είναι διατυπωμένος, θα προκαλέσει σημαντικά προβλήματα τόσο στα ίδια τα ιδρύματα όσο και στην κοινωνία. Ζητούν, επομένως, βελτιώσεις που θα προστατεύσουν όσους επιθυμούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους αλλά αντιμετωπίζουν δυσκολίες, υπογραμμίζοντας πως είναι άδικο να αντιμετωπίζονται το ίδιο φοιτητές που χρωστούν δύο μαθήματα με εκείνους που έχουν εκκρεμότητες δεκάδων μαθημάτων.
Το ζήτημα τέθηκε εκ νέου στις 19 Φεβρουαρίου 2025, κατά τη συνάντηση των πρυτάνεων με τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, τον Γενικό Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης, Νίκο Παπαϊωάννου, τον Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού, Δημήτρη Μπουραντώνη, και άλλους συνεργάτες του υπουργείου. Οι πρυτάνεις επέμειναν στην ανάγκη διαχωρισμού μεταξύ ενεργών και ανενεργών φοιτητών, υπογραμμίζοντας πως η αυξημένη συμμετοχή στις πρόσφατες εξεταστικές αποδεικνύει τη διάθεση πολλών φοιτητών να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
Παράλληλα, οι πρυτάνεις υπενθύμισαν τα υπομνήματα που έχουν καταθέσει στην πολιτική ηγεσία, αναφορικά με τις ανάγκες και τις προτεραιότητες των ΑΕΙ, ενώ συμφωνήθηκε η συνέχιση των συζητήσεων με κάθε ίδρυμα ξεχωριστά. Η ανταπόκριση του υπουργείου ήταν θετική, με τις δύο πλευρές να συζητούν και θέματα που αφορούν το Ταμείο Ανάκαμψης, με έμφαση στην ανάγκη ενός ρεαλιστικού χρονοδιαγράμματος για την υλοποίηση των σχετικών δράσεων.
Δείτε επίσης ΣΟΚ σε σχολείο: 15χρονος κάρφωσε στυλό στο πόδι συμμαθήτριάς του