ΚΟΥΣΙΝΙΔΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΣ (ΧΑΡΗΣ)κινητό: 6937032925και email:
ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ
ΠΥΣΔΕ Ν. ΕΒΡΟΥ ( έως 09/03/2016 )
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ
ΠΡΟΣ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ Δ.Σ. Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΙΕΤΙΑΣ 2015-2016

ΑΙΡΕΤΟΥ ΠΥΣΔΕ Ν. ΕΒΡΟΥ
ΚΟΥΣΙΝΙΔΗ ΧΑΡΙΛΑΟΥ (ΧΑΡΗ)
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Ως αιρετός, απευθυνόμενος προς τους συναδέλφους όλων των σχολείων αλλά και στις δύο ΕΛΜΕ του νομού μας, θεωρώ ως ελάχιστη υποχρέωση να απολογηθώ για τη δράση μου στο ΠΥΣΔΕ, όπως σύμφωνα με τις θέσεις του εκπαιδευτικού μας κινήματος πρέπει να γίνεται από όλους τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου, αλλά και να καταθέσω τις απόψεις της συνδικαλιστικής κίνησης που εκπροσωπώ για τη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων.
Εξελέγην ως τακτικό αιρετό μέλος του ΠΥΣΔΕ Έβρου με το ψηφοδέλτιο της ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΕΒΡΟΥ, στις εκλογές των υπηρεσιακών Συμβουλίων του Νοέμβρη 2014. Έκτοτε συμμετείχα κανονικά στις συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ μέχρι 18 / 02 / 2016 και υπέβαλα αίτηση παραιτήσεως την 26 / 02 / 2016, στο πλαίσιο της εσωτερικής απόφασης του παραπάνω συνδ. σχήματος για εναλλαγή στα πρόσωπα που υπηρετούν τα αιρετά αξιώματα. Στις 10 / 03 / 2106εκδόθηκε η απόφαση ανασυγκροτήσεως του ΠΥΣΔΕ και από τότε στο υπηρεσιακό αυτό όργανο συμμετέχει ως τακτικό αιρετό μέλος η συν. Μπαλωτή Θεοδώρα, με αναπληρωτή της το συν. Φακούδη Ευάγγελο (έως 31/12/2016). Συνεπώς ο παρών απολογισμός περιλαμβάνει το χρον. διάστημα από 01/01/2015 έως 09/03/2016. Επίσης όπως είναι γνωστό και για τους λόγους που έχουν αναλυθεί σε πρόσφατη ανακοίνωσή μας ( διαβάστε στο ) η νέα μας συνδικαλιστική κίνηση με την οποία είμαι υποψήφιος στις εκλογές των υπηρεσιακών Συμβουλίων στις 2 Νοεμβρίου, είναι η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ,με ενημερωτικό ιστότοπο τον ίδιο, δηλ. το .
Κατ’αρχήν,αισθανόμαστε την ανάγκη να σας ευχαριστήσουμε για την εμπιστοσύνη που δείξατε όλα αυτά τα χρόνια στα πρόσωπά μας και στις εκπαιδευτικές – συνδικαλιστικές μας πρωτοβουλίες. Η εμπιστοσύνη σας αυτή μας δεσμεύει ηθικά και πολιτικά να δικαιώσουμε τις προσδοκίες σας, υλοποιώντας όλες τις δημοσίως διακηρυγμένες δεσμεύσεις μας και ν’ αγωνιζόμαστε νυχθημερόν για την προώθηση των δίκαιων και διαχρονικών θέσεων του κλάδου μας.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Είμαστε δυστυχώς στον έβδομο μνημονιακό χρόνοκαι η Παιδεία γίνεται ο βασικότερος αποδέκτης μιας λυσσαλέας προσπάθειας από πλευράς των δανειστών και τοκογλύφων εποπτών μας για επιβολή των βάρβαρων νεοφιλελεύθερων επιλογών τους. Κατά τη διετία 2015-16 επανήλθαν στα Σχολεία οι συνάδελφοί μας της διαθεσιμότητας, καταργήθηκε η περιβόητη Τράπεζα Θεμάτων, «πάγωσε» η αμαρτωλή (και … ακριβή) αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση, χαλάρωσε το απαράδεκτο αυταρχικό και αντιδημοκρατικό πειθαρχικό δίκαιο και καταργήθηκε το μέτρο της επιστρατεύσεως. Παρέμεινε όμως η ρύθμιση για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου, παρέμειναν σε ισχύ οι υπερεξουσίες των Περιφ. Δ/ντών Εκπ/σεως και Δ/ντών Δ.Ε., παγιώθηκε η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα και διευρύνθηκε η πρακτική των υποχρεωτικών υπερωριών. Συνεχίζεται η εγκατάλειψη των υποστηρικτικών δομών ( ΠΔΣ, ενισχυτική διδασκαλία, βιβλιοθήκες, κλπ. ) και απολύονται χιλιάδες αναπληρωτές που εδώ και χρόνια υπηρετούν την Εκπαίδευση σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας.Η λειτουργία του Δημοσίου Σχολείου συνεχίζει να υπονομεύεται από την υποχρηματοδότηση, τους μηδενικούς διορισμούς και τα πολυάριθμα κενά, ειδικά στα ΕΠΑΛ και την Ειδική Αγωγή. Η νέα πρακτική του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε περικοπέςστα ωρολόγια προγράμματα των Γ/σίων «βαφτίζοντάς» τις «παιδαγωγικού χαρακτήρα» μέτρα, σε συνδυασμό με τις συνεχείς αλλαγές των αναθέσεων και τις συνεχείς καταργήσεις σε μαθήματα και εργαστήρια, δημιούργησαν ακόμα περισσότερα τεχνητά πλεονάσματα, μετακινήσεις, υπεραριθμίες.
Και σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ πλήρως υποταγμένη στους βάρβαρους θεσμούς της ΕΕ, του ΔΝΤ και του ΟΟΣΑ( η περίφημη «εργαλειοθήκη» ) και με το πρόσχημα των μνημονιακών δεσμεύσεών της, επιχειρεί στο χώρο της Εκπαίδευσης μια αντιδραστική τομή επισείοντας την απειλή των «μεταρρυθμίσεων» Φίλη – Λιάκου. Πρόκειται για ολική επαναφορά των αντιδραστικών πακέτων ΠΑΣΟΚ – Διαμαντοπούλου και ΝΔ – Αρβανιτόπουλου: διοικητική-οικονομική αυτονομία σχολικής μονάδας,«αξιολόγηση», ελαστικοποίηση ωραρίου,Τράπεζα θεμάτων, συνεχείς εξετάσεις, νέες συγχωνεύσεις–καταργήσεις σχολείων,ταξικό Λύκειο για λίγους (4ετές Γυμνάσιο, 2ετές Λύκειο), τηλεεκπαίδευση,νέες διαθεσιμότητες-απολύσεις (;). Ό,τι δηλαδή κατάφερε να καταργήσει ή να αδρανοποιήσει με τους αγώνες του το εκπαιδευτικό κίνημα, επιχειρείται ύπουλα να εισαχθεί εκ νέου στην Εκπαίδευση από την « πίσω πόρτα ».
Δεινά χειμαζόμενο το Δημόσιο Σχολείο, παραπαίει χωρίς ψυχή και όραμα, ενώ το Υπουργείο προσπαθεί να καλύπτει την ανεπάρκειά του με ψευδεπίγραφους και πομπώδεις τίτλους και διακηρύξεις, όπως «Νέο Σχολείο», «Κοινωνικό Σχολείο» κλπ. Αδυνατεί να εμπνεύσει μια ανθρωπιστική Παιδεία με ουσιαστικές γνώσεις και κυρίως αξίες που να έχουν ως πρότυπο και πυξίδα στη ζωή τους οι μαθητές μας.
Όσον αφορά ειδικά τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, συνεχίστηκε με αμείωτο ρυθμό η διαχρονική προσπάθεια του Υπουργείου να περιθωριοποιήσει το θεσμό. Έτσι με μια σειρά νόμων, εγκυκλίων και αποφάσεων επιχειρείται, να αφαιρεθούν οι αρμοδιότητές τους και να λειτουργήσουν ως απλοί ιμάντες διεκπεραιώσεως προειλημμένων αποφάσεων. Αποκορύφωμα της προσπάθειας αυτής ήταν η λειτουργία των Υ.Σ. του φετινού Σεπτεμβρίου, μετά από συγκεκριμένες αποφάσεις – εντολές του Υπουργείου, για το χρόνο και την ακριβή θεματολογία τους. Βέβαια όπως έχουμετονίσει και στο παρελθόν, τα περιθώρια παρέμβασης και ανατροπής αντιεκπαιδευτικών αποφάσεων εντός του ΠΥΣΔΕ, από τη φύση του θεσμού, είναι περιορισμένα έως ανύπαρκτα.
Παρ’ όλα αυτά αγωνιστήκαμε όλο αυτό το διάστημα για την κατοχύρωση της διαφάνειας και για την υπεράσπιση των δίκαιων αιτημάτων των εκπαιδευτικών με κάθε τρόπο.
Αντιταχθήκαμε σε κάθε αντιεκπαιδευτική πολιτική μαζί με το σύνολο του κλάδου, στο πλευρό των ΔΣ των Α και Β ΕΛΜΕ υλοποιώντας και προωθώντας ΟΛΕΣ τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων. Θεωρούμε ότι μόνο η στενή συνεργασία των ΕΛΜΕ με αιρετούς που δεν είναι υποχείρια της διοίκησης και η συνεχής τους κινητοποίηση, μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων, μπορεί να αναχαιτίσει και να ανατρέψει τις προσπάθειες της διοίκησης για παρατυπίες και αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις.
Θα προσπαθήσουμε να αναφερθούμε στα σημαντικότερα προβλήματα ή θέματα, που μας απασχόλησαν στις συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ από τις 09 Ιανουαρίου 2015 μέχρι και 09/03/2106 όπως εξηγήσαμε παραπάνω:
1. ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Ήταν και είναι βασικές μας δεσμεύσεις, και τις υλοποιήσαμε ήδη από την πρώτη μας συμμετοχή στο ΠΥΣΔΕ τη διετία 2009-2010. Η επιμονή μας και η συνέπειά μας στα ζητήματα αυτά, ανάγκασε τη Δ.Δ.Ε. Έβρου να αναρτά τμήματα των αποφάσεων του ΠΥΣΔΕ στην ιστοσελίδα της και να δημοσιεύει στοιχεία χρήσιμα για τις υπηρεσιακές μεταβολές, με πιο μεγάλη συχνότητα απ’ ότι στο παρελθόν. Παρ’ όλη αυτή την πρόοδο, δεν είμαστε πλήρως ικανοποιημένοι από το βαθμό ανταπόκρισης της Δ.Δ.Ε στις αιτήσεις μας για παροχή υπηρεσιακών στοιχείων. Συνεχίσαμε να ενημερώνουμε τους συναδέλφους σχετικά με το νομοθετικό πλαίσιο για τον υπολογισμό κενών, πλεονασμάτων, τις τοποθετήσεις, διαθέσεις, υπεραριθμίες, το «νέο» σχολείο, τις μονιμοποιήσεις, τις αναθέσεις μαθημάτων κλπ, όχι απλά παραθέτοντας τη νομοθεσία, αλλά και τις απόψεις μας στηριγμένες στις αποφάσεις του κλάδου και της ΟΛΜΕ. Κατορθώσαμε να αναβαθμίσουμε και να επισημοποιήσουμε την ενημέρωση αυτή, με τη λειτουργία του ιστοτόπου της ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΕΒΡΟΥ,
(. ), ο οποίος πριν ακόμη συμπληρωθεί τετραετία από την λειτουργία του, αγγίζει τις 550.000 επισκέψεις και έχει καθιερωθεί πανελληνίως ως ένα από τα πιο έγκυρα εκπαιδευτικά sites. Εκδώσαμε 38 αναλυτικά ενημερωτικά που εστάλησαν σε όλα τα σχολεία του νομού, καθώς και σε όσους συναδέλφους μας έχουν κοινοποιήσει την ηλ. τους δ/νση
2. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΠΙΝΑΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ-ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ
α) Στο ζήτημα αυτό αντιμετωπίζουμε πλέον μια παγιωμένη τακτική εκ μέρους των υπηρεσιών του Υπουργείου, μιά μεγάλη καθυστέρηση δηλαδή των σχετικών υπηρεσιακών διαδικασιών. Θυμίζουμε ότι η διαδικασία έγκρισης των πινάκων αυτών ξεκίνησε το 2013 στις 29/05, το 2014 στις 30/06(!), το 2015 στις 28/05 και το 2016 στις 21/06 μετά από την έκδοση της σχετικής εγκυκλίου από το Υπουργείο. Σύμφωνα πάντως με τη νομοθεσία οι πίνακες αυτοί καταρτίζονται έως 15/02 κάθε έτους. Εξ αιτίας της καταστάσεως αυτής, οι αντίστοιχες υπηρεσιακές μεταβολές καθυστερούν ( μεταθέσεις, τοποθετήσεις, αποσπάσεις, προσλήψεις αναπληρωτών), ταλαιπωρούνται οι εκπ/κοί κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, δε γνωρίζουν αρκετοί που πρέπει να παρουσιαστούν κατά την 1η Σεπτεμβρίου και τελικά τα Σχολεία (λόγω και της μη καλύψεως των λειτουργικών κενών) ξεκινάν την κανονική τους λειτουργία πολύ αργότερα από τις 11 Σεπτεμβρίου, παρά τις συνηθισμένες υπουργικές διαβεβαιώσεις. Κάθε χρόνο ζητάμε την ολοκλήρωση των παραπάνω διαδικασιών στις 30 Ιουνίου, αλλά οι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου μάλλον « …περί άλλων τυρβάζουν… ».
β) Το 2015 κληθήκαμε να συζητήσουμε το παραπάνω θέμα στο ΠΥΣΔΕ στις 28/05, μετά από σχετική εγκύκλιο η οποία είχε εκδοθεί στις 15/05 και ως συνήθως ζητούσε έκδοση αποφάσεων σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Καταθέσαμε γραπτώς την εναντίωσή μας στην τακτική των καθυστερήσεων του Υπουργείου και όσον αφορά το θέμα των κενών –πλεονασμάτων δηλώσαμε τα εξής: « ..Στο τελείωμα της σχολικής χρονιάς η σύνταξη των πινάκων με τα κενά και τα πλεονάσματα δεν είναι μια «αθώα» διαδικασία, αλλά σχετίζεται άμεσα με την εφαρμοζόμενη πολιτική στην εκπαίδευση. Ιδιαιτέρως τονίσαμε ότι από την έναρξη της «κρίσης», με ευθύνη των προηγουμένων πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου, μια σημαντική και απαραίτητη διοικητική διαδικασία όπως αυτή του υπολογισμού κενών – πλεονασμάτων για τις μεταθέσεις, που γινόταν επί σειρά ετών, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, έχει φορτιστεί αρνητικά στη συνείδηση των συν. εκπ/κών, γιατί δεν υπηρετεί την ανάγκη της πραγματικής ( κατά το δυνατόν) αποτύπωσης της υπηρεσιακής κατάστασης των εκπ/κών, αλλά επιχειρήθηκε μέσω αυτής να κατασκευαστεί μια εικονική και επικοινωνιακή πραγματικότητα στην Παιδεία μας, ριζικά διαφορετικής από την υφισταμένη. …».Κατόπιν διεκδικήσαμε μηδενικά ή και αρνητικά αριθμητικά δεδομένα πλεονασμάτων, σύμφωνα με την αναμενόμενη πραγματική εικόνα των σχολείων το Σεπτέμβριο. Η πρότασή μας αυτή, ενώ μετέβαλε σε κάποιες περιπτώσεις την πρόταση του Προέδρου, δεν έλαβε άλλη στήριξη και μειοψήφησε (1 ψήφος).
3. ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ
Η σχετική πρόβλεψη του νόμου (Π.Δ. 50/96, Π.Δ. 100/97, Ν. 1566/85) επιχειρήθηκε στο παρελθόν να ερμηνευθεί και από την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ του νομού μας, ως ευκαιρία για αθρόα έκδοση υπεραριθμιών. Με την ενημέρωση των συναδέλφων, τις κινητοποιήσεις και τις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που έχουν οργανωθεί κατά καιρούς, έχουμε επιβάλλει σε ικανοποιητικό βαθμό τη θέση μας, ώστε να μην εκδίδεται υπεραριθμία αν δεν υπάρχει αντίστοιχη οργανική θέση για τοποθέτηση των συναδέλφων. Παρ’ ότι ο σημερινός Πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ δέχθηκε τη θέση μας αυτή κατά τη διαδικασία του 2014, κατά τη διαδικασία του 2015 επιχειρήθηκε από τον ίδιο να συνδεθούν οι τυχόν υπεραριθμίες με τη διαδικασία εκλογής Υ/δντών στα Σχολεία. Έτσι κατά την συνεδρίαση της 22/06/15 δεν υπήρξε συμφωνία για τον τρόπο εκδόσεως των υπεραριθμιών, σύμφωνα με την πάγια θέση μας και καταψηφίσαμε συνολικώς όλες τις περιπτώσεις υπεραριθμιών. Στην επόμενη συνεδρίαση της 26/06 μετά από πολλές διαμαρτυρίες των συναδέλφων προς τον Πρόεδρο του ΠΥΣΔΕ, έγινε δεκτή εξ ολοκλήρου η θέση μας και εκδόθηκαν υπεραριθμίες, μόνο όταν υπήρξαν αντίστοιχες (ελάχιστες) αιτήσεις συναδέλφων. Λυπόμαστε που η ίδια αγωνιστική πρακτική, με ευθύνη των αιρετών συναδέλφων, δεν υιοθετήθηκε κατά τη φετινή διαδικασία του 2016, με αποτέλεσμα την έκδοση 63 ονομαστικών υπεραριθμιών από τις οποίες μόνο σε εφτά (7) περιπτώσεις οι συνάδελφοι εκπ/κοί κατέλαβαν οργανική θέση.
4. ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ
Για το 2015από τις σχετικές διαδικασίες προέκυψαν 104 οργανικά κενά, εκ των οποίων 2 καλύφθηκαν από υπεραρίθμους εκπ/κούς, 71 καλύφθηκαν με κανονική διαδικασία και 31(!) έμειναν κενά. 77 εκπ/κοί παρέμειναν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, εκ των οποίων 6 είναι αποσπασμένοι στο εξωτερικό. Πριν την έναρξη της διαδικασίας εκδώσαμε λεπτομερείς πίνακες οργανικών κενών – υπεραριθμιών με δικά μας στοιχεία. Επίσηςκαθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας ενημερώναμε τους συναδέλφους μας αναλυτικά για όλες τις εξελίξεις, δημοσιεύοντας τους αντιστοίχους πίνακες. Παρόμοια υποστηρικτική διαδικασία ακολουθήσαμε και φέτος παρ’ότι δεν συμμετείχαμε στο ΠΥΣΔΕ.
5. ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ – ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
Στη συνεδρίαση της 05/06/2015 καλωσορίσαμε ξανά στην υπηρεσία τους συναδέλφους μας που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα με τον παράνομο, ανήθικο και αντισυνταγματικό ν.4172/13 άρθρο 82, της «αλήστου μνήμης» συγκυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου-Κουβέλη. Συνυπογράψαμε την επαναφορά στα ΕΠΑΛ ( σύμφωνα με το ν.4325/15 ) 27 συναδέλφων μας στο νομό Έβρου, στις θέσεις που κατείχαν πριν τη διαθεσιμότητα. Ζητήσαμε επίσης να αναλάβουν όλοι υπηρεσία στα Σχολεία όπου τοποθετήθηκαν, την επομένη εργάσιμη ημέρα ( δεν έγινε δεκτό ). Η επαναφορά
 των εκπαιδευτικών
 αυτών στα σχολεία απετέλεσε βασικό αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος όλο το προηγούμενο διάστημα. Ως αιρετοί εκπρόσωποι δώσαμε όλες μας τις δυνάμεις στον αγώνα για τη δικαίωση των συναδέλφων μας. Συνεχίζουμε τον αγώνα για λειτουργία όλων των ειδικοτήτων τους και πλήρη αποκατάσταση των μισθολογικών, εκπαιδευτικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων τους. Όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουμε χρέος να βοηθήσουμε να ξεπεραστούν όλοι οι «σκόπελοι» που παρουσιάζονται στην προσπάθεια αυτή. Εσχάτως προέκυψε η «ανάγκη» διαθέσεων ορισμένων από τους συναδέλφους ( κυρίως ) της παραπάνω κατηγορίας στα ΙΕΚ. Δε συμφωνούμε με την παγίωση αυτής της διαδικασίας, από την οποία ελλοχεύει ο κίνδυνος «ΙΕΚοποίησης» συνολικά της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαιδεύσεως.
Η ελπίδα βρίσκεται πάντοτε, και μόνο, μέσα στους αγώνες!
6. ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΟΛΙΓΟΜΕΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
Στις 19/11/2015 οργανώσαμε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφ. Δ.νση στην Κομοτηνή, εξ αιτίας της μη εγκρίσεως αρκετών ολιγομελών τμημάτων σε Γ/σια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ των ακριτικών μας περιοχών. Συμμετείχαν όλες οι ΕΛΜΕ της Περιφέρειάς μας ( Δράμα έως Ν.Ορεστιάδα ) και αρκετοί συνάδελφοι. Ελάχιστες ήταν οι διορθώσεις στις οποίες προέβη ο Περιφ. Δ/ντής το 2015, αλλά φέτος σχεδόν όλα τα ολιγομελή έχουν εγκριθεί. Ζητάμε και πιέζουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ώστε να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα.
7. ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ
Α. ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ: Με την πάροδο του χρόνου εξελίσσεται σ’ ένα πολύ δύσκολο θέμα. Οι διαφορετικές πρακτικές από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ, η διαφορά αντιλήψεων και πρακτικών μεταξύ Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης στο νομό μας (και παντού) και η απουσία ενός συγκεκριμένου νομικού πλαισίου, γενούν αδικίες στις τοποθετήσεις στην Α/θμια και επιτρέπουν την εκδήλωση διοικητικών αυθαιρεσιών, ρουσφετολογικής μεταχείρισης για λίγους και υπηρεσιακής τιμωρίας για τους πολλούς. Στο θέμα αυτό χρησιμοποιώντας την εμπειρία προηγουμένων ετών και συζητώντας με πολλούς συναδέλφους, πράξαμε τα παρακάτω: α) κυκλοφορήσαμε κείμενο με υπογραφές αιρετών στο διαδίκτυο, όπου προτείναμε συγκεκριμένο πλαίσιο υπηρεσιακών χειρισμών, β) θίγουμε το ζήτημα κάθε φορά στις συναντήσεις προέδρων ΕΛΜΕ και αιρετών, αναζητώντας ενιαία στάση, γ) προτείναμε σύμφωνα με (α) ξεκάθαρη, δίκαιη και διαφανή διαδικασία διαθέσεων-τοποθετήσεων ώστε: 1) να λαμβάνεται μέριμνα για την εκ των προτέρων κάλυψη των οποιωνδήποτε κενών στην Β/θμια Εκπ/ση(Ν. 3848, άρθρο 31), 2) να ανακοινώνει η Α/θμια όλα τα κενά στα Σχολεία ( αναλυτικά και σε ώρες ) και 3) να καταρτίζεται πίνακας όσων επιθυμούν διάθεση στην Α/θμια, με κριτήριο τα συνολικά τους μόρια, δ) Στο παρελθόν καταψηφίσαμε και καταγγείλαμε κάθε υπηρεσιακή απόφαση που δεν είχε τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Στις υπηρεσιακές μεταβολές του 2015 δεν υπήρξαν ιδιαίτερα προβλήματα στο ζήτημα αυτό, ε) Ζητήσαμε για λόγους δικαιοσύνης, να μην υπάρχει θέμα άδικης απόκτησης μορίων για όσους διατίθενται στην Α/θμια. Όλοι να παίρνουν τα μόρια που αντιστοιχούν στον τόπο υπηρέτησής τους. Προς τούτο απαιτείται όμως τροπολογία νόμου που να τροποποιεί την αντίστοιχη πρόβλεψη στο ν.3848/10 (ν. Διαμαντοπούλου), άρθρο 31 παρ.3.
Αντικειμενική δυσκολία γενικά στο θέμα αυτό, γεννά η αλλοπρόσαλλη τακτική του Υπουργείου με τις αλλεπάλληλες αποσπάσεις. Φέτος επιχειρήθηκε από το Υπουργείο η θεσμοθέτηση κοινών διαδικασιών ΠΥΣΠΕ – ΠΥΣΔΕ, αλλά και πάλι χωρίς συγκεκριμένο νομικό και θεσμικό πλαίσιο.
Β. ΕΝΤΟΣ ΠΥΣΔΕ: Ζητήσαμε οι διαθέσεις όσων είναι αποσπασμένοι εκτός ΠΥΣΔΕ είτε έχουν μακροχρόνιες άδειες, να γίνουν σε Σχολεία της Αλεξ/πολης ώστε να μην υπάρχει θέμα άδικης αποκτήσεως μορίων. Δεν έγινε δεκτό σε όλες τις περιπτώσεις από τον Διευθυντή και Πρόεδρο του ΠΥΣΔΕ, οπότε και δεν συνυπογράψαμε τις διαθέσεις αυτές.
8. ΠΡΟΣΩΡΙΝΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΟΣΩΝ ΗΤΑΝ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ, ΟΣΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΑΛΛΑ ΠΥΣΔΕ ΚΑΙ ΟΣΩΝ ΖΗΤΟΥΣΑΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ
Οι τοποθετήσεις έγιναν σε δύο φάσεις: πρώτα τοποθετήθηκαν όσοι ήταν στη διάθεση και μετά οι υπόλοιποι. Η διαδικασία αυτή υιοθετείται πλέον από όλα τα ΠΥΣΔΕ.
Αντιδράσαμε έντονα σε κάθε μετακίνηση συναδέλφου από την περιοχή του και καταψηφίσαμε τη σχετική διαδικασία.
Οι αιτήσεις για απόσπαση εντός νομού υλοποιήθηκαν, εφ’ όσον υπήρχαν τα ανάλογα κενά. Ζητήσαμε εξ αρχής να στελεχωθεί το Μουσικό Γ/σιο από αποσπασμένους εκπ/κούς ΠΕ16, ώστε να ξεκινήσει ομαλά η λειτουργία του. Δεν έγινε δεκτό κατά τη χρονική στιγμή που το ζητήσαμε (08/09/15) και καταψηφίσαμε τη σχετική διαδικασία. Όπως αποδείχθηκε κατόπιν είχαμε δίκιο, γιατί η ομαλή λειτουργία του Σχολείου επιτεύχθηκε πολύ αργότερα.
9. ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ
Το 2015 είχαμε την πρώτη εφαρμογή του νέου νόμου (ν. 4327/2015) για την επιλογή Δ/ντών, Υ/δντών. Με τη συμμετοχή και τη στάση μας μέσα στο Συμβούλιο Επιλογής, επιζητήσαμε την αυστηρή τήρηση της νομοθεσίας όσον αφορά τη μοριοδότηση των υποψηφίων Δ/ντών. Δεν διστάσαμε να συγκρουστούμε με την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ, στις περιπτώσεις κατά τις οποίες θεωρήσαμε ότι παραβιάζονται οι όροι της σχετικής διαδικασίας (εκλογικοί κατάλογοι κλπ.).
10. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΜΕ ΘΗΤΕΙΑ
Υποστηρίξαμε από θέση αρχής όλες τις προτάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, οι οποίες άλλωστε προέκυψαν από ψηφοφορίες.
11. ΆΔΕΙΕΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ – ΑΔΕΙΕΣ ΚΑΤ΄ ΟΙΚΟΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ – ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ
Εγκρίθηκαν σχεδόν όλες οι αιτήσεις που κατατέθηκαν.
12. ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Δ.Δ.Ε., το 2015 συνταξιοδοτήθηκαν 15 εκπ/κοί ( λιγότεροι απ’τα προηγούμενα χρόνια ), δίχως φυσικά να ληφθεί μέριμνα από το Υπουργείο αντίστοιχων διορισμών. Δεν υπολογίζονται οι παραιτήσεις μέσω ΚΥΣΔΕ. Διεκδικούμε το διορισμό μονίμων εκπ/κών στις θέσεις αυτές.
13. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Στα εφτά χρόνια που συμμετέχουμε στο ΠΥΣΔΕ, έχουμε εξάγει πλέον χρήσιμα συμπεράσματα από τη λειτουργία του θεσμού. Απαιτείται η νομοθετική θωράκισή του, με τέτοιον τρόπο ώστε κάθε είδους υπηρεσιακή μεταβολή μονίμων και αναπληρωτών εκπ/κών να αποφασίζεται στις συνεδριάσεις του, με διαφάνεια και με συγκεκριμένα μετρήσιμα κριτήρια. Οι δε ενστάσεις στις αποφάσεις να εξετάζονται από ανώτερο όργανο (ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ). Επίσης θα πρέπει κάθε στοιχείο που αφορά και επηρεάζει την υπηρεσιακή κατάσταση των εκπ/κών να εγκρίνεται από το ΠΥΣΔΕ( π.χ. λειτουργικά κενά, κενά αναπληρωτών ). Απαιτούμε από το Υπουργείο να υιοθετήσει τις προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος για την αναβάθμιση του θεσμού,ώστε να αποκτήσουμε ένα νέο πλαίσιο για τη συγκρότηση και λειτουργία πραγματικά ανεξάρτητων και μη ελεγχόμενων από την εκάστοτε εξουσία Υπηρεσιακών Συμβουλίων.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Επιβάλλεται η αγωνιστική επαγρύπνηση όλων μας, προκειμένου να αποκρούσουμε τη βάρβαρη επίθεση που διαλύει το Δημόσιο Σχολείο και εξαθλιώνει τους εκπαιδευτικούς. Οι αγώνες για ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ είναι και πάλι επίκαιροι. Δεν μπορούμε να ανεχόμαστε άλλο την πλήρη υποτέλεια – εξάρτηση της πατρίδας μας και την καθυπόταξη των νέων μας από τα εκπαιδευτικά συστήματα που προωθούν τον «χυδαίο ανταγωνισμό» και την «εκπαίδευση της αμάθειας». Χρέος μας είναι ηανατροπή της μνημονιακής πολιτικής και των κυβερνήσεων που την υλοποιούν και ο αγώνας για μια Παιδεία εθνική, οικουμενική, αληθινή. Η λογική της «αγοράς» δεν είχε ποτέ και δεν πρέπει να έχει θέση στα δικά μας πολιτιστικά πρότυπα. Τα ΜΜΕ της ψευτιάς και της υποκρισίας καλλιεργούν ένα κλίμα ηττοπάθειας και κοινωνικού αυτοματισμού. Ας ακυρώσουμε την προσπάθειά τους. Κανένας αγώνας δεν χάθηκε, όταν υπηρετούσε την αλήθεια και τη δικαιοσύνη. Ας ετοιμαστούμε για να διδάξουμε το πιο σημαντικό μάθημα της ζωής μας. Το μάθημα της αντίστασης και της αξιοπρέπειας.
Οκτώβρης-Νοέμβρης 2016
Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Κουσινίδης Χάρης