Το Υπουργείο Παιδείας στο νομοσχέδιο σκούπα, που εισήγαγε στη Βουλή με τη μορφή του κατεπείγοντος, περνά μία εξαιρετικά αρνητική ρύθμιση για τη συγκρότηση τμημάτων με μαθητές με αναπηρία ή /και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Συγκεκριμένα, καταργεί τη διάταξη (4186/13 αρ.28 παρ.15) σύμφωνα με την οποία για κάθε μαθητή επιτρέπεται η μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών του τμήματος κατά 3.

Με το άρθρο 10 της νέας νομοθετικής ρύθμισης γίνεται σχεδόν αδύνατη η ανάπτυξη των τμημάτων, εφόσον προβλέπει πως ένα τμήμα με 27 μαθητές θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 2 μαθητές με αναπηρίες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και, αν πρόκειται για μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία κλπ, θα πρέπει να έχει 5 μαθητές. Πρόσθετη προϋπόθεση για τη συγκρότηση αυτών των τμημάτων είναι η έγκρισή τους από τον Περιφερειακό Δ/ντη Εκπαίδευσης.

Στα πλαίσια της δημοσιονομικής προσαρμογής και της μείωσης των προσλήψεων θυσιάζονται για άλλη μία φορά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία ή /και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι διατάξεις αυτές αποτελούν νέο «κόφτη» στην εκπαίδευση, στοχεύουν σε νέες συγχωνεύσεις όσων τμημάτων δεν εμπίπτουν στις προωθούμενες διατάξεις σε βάρος της εκπαίδευσης των παιδιών, που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη να υποστηριχθούν σε ένα δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και το δικαιούνται αυτό. Είναι φανερό πως αυτοί οι μαθητές εγκαταλείπονται στη τύχη τους, αφού είναι αδύνατον να τύχουν της απαραίτητης προσοχής που απαιτείται από το δάσκαλο ή τον καθηγητή σε τμήματα των 25 και 27 μαθητών αντίστοιχα. Είναι φανερή η κυνική αντιμετώπιση του κράτους σε αυτούς τους μαθητές όταν στις κατευθύνσεις και τις Ο.Π. θα στοιβάζονται σε υπερπλήρη τμήματα…Να μας πουν από το Υπουργείο με τους 4 μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και τον 1 μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε ένα τμήμα πώς, για πόσο χρόνο, από ποιον και πού θα διαξάγεται η προφορική εξέταση και μάλιστα η θεσμοθετημένου τύπου εξέταση (τετραμηνιαία) αυτών των μαθητών, όταν οι καθηγητές άγονται και φέρονται στις σχολικές μονάδες για συμπλήρωση ωραρίου;;;

Ακόμη, η ρύθμιση του τρόπου εισαγωγής του ιδιώτη βοηθού και νοσηλευτή στο σχολείο, σε συνέχεια του ν 4286/2013 του κ. Αρβανιτόπουλου, συνεχίζει το απαράδεκτο καθεστώς της εισόδου ιδιωτών μέσα στο δημόσιο σχολείο με «μαύρη εργασία» για να καλύψουν τις επείγουσες ανάγκες των συγκεκριμένων μαθητών και βάζει σε αμφισβήτηση την εργασία των αναπληρωτών νοσηλευτών, του ειδικού βοηθητικού προσωπικού κλπ. Η ρύθμιση ανοίγει ευθέως το δρόμο ιδιωτικοποίησης κομματιών του δημόσιου σχολείου, αφού επείγουσες ανάγκες των μαθητών θα καλυφτούν από ιδιώτες.

Οι αλλαγές αυτές έρχονται λίγες μέρες μετά την απόφαση του Υπουργείου Υγείας για παραπέρα μείωση των θεραπειών των μαθητών (μείωση 45% σε σχέση με πέρσι). Οι οικογένειες των μαθητών με αναπηρία θα αναγκαστούν να βάλουν ακόμα βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για τις θεραπείες και την εκπαίδευση των παιδιών τους. Οι ρυθμίσεις αυτές σε συνδυασμό με τα τεράστια κενά στην παράλληλη στήριξη και την μετακίνηση των αναπληρωτών της Π.Σ. σε 2 και 3 σχολεία, στην πράξη θα μειώσουν τις ώρες του εξατομικευμένου προγράμματος που έχουν ανάγκη οι μαθητές. Το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί την πολιτική της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, που δηλώνει ότι οι μαθησιακές δυσκολίες δεν απαιτούν ειδική εκπαίδευση και για το λόγο αυτό η εκπαιδευτική ευθύνη μεταφέρεται στον εκπαιδευτικό της γενικής τάξης.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ, την ΟΛΜΕ, τους συλλόγους δασκάλων και τους γονείς να απαιτήσουν την απόσυρση της αντιεκπαιδευτικής ρύθμισης.

ΜΟΝΙΜΟΙ μαζικοί ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ και άλλων ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ.

  • ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ σε σταθερές ΔΟΜΕΣ ΣΜΕΑΕ/Τ.Ε. και ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ.

  • 20 μαθητές το ανώτερο στα τμήματα με μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

  • Ίδρυση σταθερών δημόσιων δομών ειδικής εκπαίδευσης.

alt

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025