Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ ΤΟΜΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ
ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ ΘΑ ΠΟΥΝ ΤΗ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΞΗ
Το τελικό Υπόμνημα της ομάδας Λιάκου προς το Υπουργείο Παιδείας, που θα προχωρήσει στη σχετική νομοθετική ρύθμιση,περιγράφει μία εκ βάθρων και άκρως συντηρητική αναδιάρθρωση του δημόσιου σχολείου. Αποδομεί και διαλύει το σχολείο, βάζει οριστικά ταφόπλακα στο μαζική δημόσια εκπαίδευση,εξοβελίζει βίαια χιλιάδες μαθητές, διαμορφώνει όρους εργασιακής γαλέρας για τους εκπαιδευτικούς και υπακούειστους όρους της δημοσιονομικής προσαρμογής και του κόφτη στα δημόσια αγαθά. Το σχολείο που οραματίζεται η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει τη σφραγίδα της στρατηγικής της Ε.Ε, της έκθεσης του ΟΟΣΑ του 2011 και του κεφαλαίου. Υλοποιεί τις μνημονιακές δεσμεύσεις που ψήφισαν μαζί με ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΠΟΤΑΜΙ.
ΤΙ ΠΡΟΩΘΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕ ΟΡΙΖΟΝΤΑ ΤΡΙΕΤΙΑΣ
üΓυμνάσιο:Εξαγγέλλει 4ετές Γυμνάσιο, προσθέτοντας Δ΄ τάξη και μετατρέποντας την 9χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση σε 10χρονη. Η πρόσθεση μιας τάξης είναι το άλλοθι για να κρύψει πως το Λύκειο θα γίνει απροσπέλαστο για την πλειοψηφία των μαθητών.Η Δ΄ τάξη θα είναι σύμφωνα με τους συντάκτες του κειμένου η τάξη που θα χωρίζει η «ήρα από το στάρι» για το ποιο δρόμο θα ακολουθήσουν οι 16αρηδες. Στόχος είναι ένα μεγάλο κομμάτι των αποφοίτων να οδηγηθεί στις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ), δηλαδή, στην κατάρτιση αμέσως μετά το Γυμνάσιο. Μειωμένος – σε σχέση με τη σημερινή κατάσταση – θα είναι ο αριθμός των μαθητών, που θα συνεχίσει προς τα Λύκεια, και με σαφή στόχο η αναλογία να αντιστραφεί. Δηλαδή το 30% να κατευθύνεται προς τα ΓΕΛ και το 70% προς τα ΕΠΑΛ. Οι παραπάνω στόχοι υλοποιούνται με εξεταστικά φίλτρα – κόφτες και θέσπιση υποχρεωτικού πλέγματος κριτηρίων, που ξεκινούν από την Δ΄ τάξη του Γυμνασίου.
·Ο εκπαιδευτικος μετατρέπεται σε «καθηγητή μέντορα» των γυμνασιόπαιδων «για να επιλέξουν το τύπο του Λυκείου … ή να ενθαρρυνθούν να κατευθυνθούν προς τις τεχνικές σχολές» και επειδή δεν είναι σίγουρο πως οι καθηγητές θα αποδεχτούν αυτό το ρόλο, προτείνεται ως «πλέον δόκιμη λύση» η οργάνωση τράπεζας θεμάτων. Η κυβερνητική προπαγάνδα για ελάφρυνση των μαθητών και κατάργηση των εξετάσεων καταρρέει, όταν εισάγει σκληρό σύστημα επιλογής στη Δ΄τάξη και το Λύκειο, αλλά επαναφέρει και την επανεξέταση των προϋποθέσεων προαγωγής με προφορικό βαθμό, γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις, περιγραφική αξιολόγηση, ώστε νωρίς να κοπούν τα φτερά τους.
·Ταυτόχρονα, προβλέπει τη μείωση μαθημάτων σε 9-10, ευέλικτες ελεύθερες ζώνες δράσης, κύκλους μαθημάτων και αναλυτικά προγράμματα στην ευθύνη των εκπαιδευτικών με επιλογές «προσαρμοσμένες σε τοπικό επίπεδο»… Δεξιότητες, αποσπασματική γνώση, διαφοροποιημένη μάθηση με βάση τις οδηγίες της Ε.Ε είναι το πλαίσιο για την εκπαίδευση των μικρών μαθητών. Σε αυτή την κατεύθυνση ο Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε νέο βιβλίο φυσικών επιστημών με ολίγη φυσική, ολίγη χημεία, ολίγη βιολογία!…
üΓενικό Λύκειο: Όσοι μαθητές φτάσουνστο 2ετές Γενικό Λύκειο θα βρεθούν αντιμέτωποι με ένα ελιτίστικο αριστοκρατικό και εσωτερικά διαφοροποιημένο Λύκειο σκληρών εξεταστικών φίλτρων προκειμένου να εισαχθούν στα ΑΕΙ-ΤΕΙ.
·Οι εξετάσεις, που προβλέπονται και όλη η διαδικασία για να αποκτήσουν εθνικό απολυτήριο δεν συνιστούν κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά αντίθετα ένα ακόμη σκληρότερο εξεταστικό σύστημα κατ’ εικόνα και ομοίωση του I.B. των ακριβών ιδιωτικών σχολείων. Για πρώτη φορά οι μαθητές δε θα αποκτούν ενιαίο τίτλο σπουδών τελειώνοντας το Λύκειο. Όσοι παρακολουθήσουν τα μαθήματα υψηλού επιπέδου και πετύχουν στις εξετάσεις θα παίρνουν «Εθνικό Απολυτήριο», ενώ όσοι παρακολουθήσουν χαμηλού επιπέδου θα αρκεστούν σε ένα απλό Πιστοποιητικό Παρακολούθησης αμφιβόλου αξίας στην πραγματική ζωή.
·Ο μαθητής θα παρακολουθεί 6 μαθήματα. Τα 2 κοινά υποχρεωτικά μαθήματα θα είναι η νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία, αγγλική γλώσσα και λογοτεχνία!… Μάλιστα στην Γ΄ Λυκείου προβλέπεται η γλωσσομάθεια να είναι επιπέδου Γ1!!!… Προβλέπει ο μαθητής να επιλέγει από 4 ομάδες: μαθηματικά – πληροφορική, φυσικές επιστήμες, ανθρωπιστικές επιστήμες και πολιτισμός – τέχνη.Κάθε ομάδα, εκτός της τελευταίας, έχει μαθήματα χαμηλού και υψηλού επιπέδου Επίσης 3 ώρες φυσική αγωγή και 2 ώρες μελέτη για διπλωματική εργασία. Το σχέδιο περιλαμβάνει υποχρεωτικά πρόγραμμα κοινωνικής εργασίας (εθελοντισμός, απλήρωτη εργασία) βοήθεια στο σπίτι, ειδική αγωγή, πρόσφυγες, αναδάσωση, καθαριότητα και άλλα περιβαλλοντικά θέματα.
·Η αξιολόγηση των μαθητών θα είναι ανελέητη και συνεχής. Η απόκτηση του «Εθνικού Απολυτήριου» θα είναι συνάρτηση της επιτυχίας στα 6 μαθήματα, της Διπλωματικής εργασίας, και της Εθελοντικής και κοινωνικής εργασίας. Ανάλογα με τις επιλογές του θα συγκεντρώνει συγκεκριμένο αριθμό πιστωτικών μονάδων κατά τα πρότυπα της Ε.Ε. Επανέρχεται η Τράπεζα Θεμάτων σε Α΄ και Β΄ Λυκείου, με ενδοσχολικές ή περιφερειακές εξετάσεις κι ερωτήσεις κλειστού τύπου για γρήγορη και «χαμηλού κόστους αξιολόγηση διαγωνισμάτων». Η διεξαγωγή των εξετάσεων σε ενδοσχολικό ή περιφερειακό επίπεδο ανοίγει ζητήματα διαβλητότητας και ανισοτιμίας των εξετάσεων. Είναι νωπός ο τραγέλαφος, που προέκυψε από σχολείο σε σχολείο, με τη Τράπεζα θεμάτων του κ. Αρβανιτόπουλου.
·Θεσπίζει τον καθηγητή μέντορα του μαθητή, που θα τον καθοδηγεί στις επιλογές του και στη διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών του. Ο εκπαιδευτικός στο Λύκειο θα πρέπει να δημιουργεί δικό του εκπαιδευτικό υλικό από διεθνή και ξένη βιβλιογραφία, να εμπλουτίζει τη διδασκόμενη ύλη, και τη διδακτική διαδικασία, να παρακολουθεί τη διπλωματική εργασία και την κοινωνική εργασία των μαθητών.
·Το πόρισμα κάνει σαφές πως θα προχωρήσουν μεγάλες συγχωνεύσεις Λυκείων, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, που θα ξεπερνούν το 30% και με μαθητικό πληθυσμό στα
Σε αυτό το ποσοστό δεν υπολογίζονται τα μικρά Λύκεια σε νησιωτικές, ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές όπου οι μαθητές θα παρακολουθούν μαθήματα με τηλεκπαίδευση, με απλά λόγια θα καταργηθούν και αυτά τα σχολεία. Αξίζει να επισημάνουμε πως η έκθεση του ΟΟΣΑ αποτιμούσε ως μεγάλο πρόβλημα την ύπαρξη μικρών σχολείων σε αυτές τις περιοχές και πρότεινε τη λειτουργία Λυκείων με πάνω από 250 μαθητές. Οι μαθητές θα στοιβάζονται σε τμήματα με πάνω από 20 μαθητές και σε όσα Λύκεια δε γίνονται όλα τα τμήματα οι μαθητές θα παρακολουθούν τα μαθήματα αυτά σε όμορα σχολεία 2.30μ.μ. – 4.00μ.μ. για να προλαβαίνουν να φτάσουν από σχολείο σε σχολείο!!!
Σε αυτό το ποσοστό δεν υπολογίζονται τα μικρά Λύκεια σε νησιωτικές, ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές όπου οι μαθητές θα παρακολουθούν μαθήματα με τηλεκπαίδευση, με απλά λόγια θα καταργηθούν και αυτά τα σχολεία. Αξίζει να επισημάνουμε πως η έκθεση του ΟΟΣΑ αποτιμούσε ως μεγάλο πρόβλημα την ύπαρξη μικρών σχολείων σε αυτές τις περιοχές και πρότεινε τη λειτουργία Λυκείων με πάνω από 250 μαθητές. Οι μαθητές θα στοιβάζονται σε τμήματα με πάνω από 20 μαθητές και σε όσα Λύκεια δε γίνονται όλα τα τμήματα οι μαθητές θα παρακολουθούν τα μαθήματα αυτά σε όμορα σχολεία 2.30μ.μ. – 4.00μ.μ. για να προλαβαίνουν να φτάσουν από σχολείο σε σχολείο!!!
üΕΠΑΛ: Το ΕΠΑΛ θα είναι και αυτό διετές με δομή, αλλά και αξιολόγηση των μαθητών ανάλογες με όσα ισχύουν στο ΓΕΛ για απόκτηση Εθνικού Απολυτήριου ή Πιστοποιητικού Σπουδών.
·Όσο και αν ορκίζεται το Υπουργείο πως στόχος είναι τα ΕΠΑΛ να προσελκύσουν και τους «ικανούς μαθητές» ο σχεδιασμόςτου προγράμματος αποκαλύπτει άλλα. Οι μαθητές δε θα έχουν υποχρεωτικό μάθημα τη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, αλλά τις σπουδές Πολιτισμού με έμφαση στον οπτικοακουστικό πολιτισμό. Η Νεοελληνική γλώσσα και Λογοτεχνία δεν τους χρειάζεται.
·Ξεκαθαρίζει πως στόχος δεν είναι να λειτουργήσουν οι τομείς και οι ειδικότητες, που έχουν «παρεισφρήσει» στα ΕΠΑΛ, αλλά τα σχολεία να απαντήσουν στις προκλήσεις της εποχής δηλ στις ανάγκες της αγοράς. Προβλέπει μόνο 3 έως 4 τομείς από τους 9 που απέμειναν μετά το φετινό πετσόκομμα.
·Προτείνει επίσης το Πτυχίο Ειδικότητας να είναι αποτέλεσμα ενός 3ου έτους μεταλυκειακού δηλ. του έτους μαθητείας και όχι όπως συμβαίνει τώρα, που δίνεται, όπως και το απολυτήριο, στην τελευταία τάξη του ΕΠΑΛ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΑΕΙ – ΤΕΙ
Οι θέσεις πλέον των εισακτέων θα προκηρύσσονται από τα Τριτοβάθμια Ιδρύματα, που θα θέτουν και τις προϋποθέσεις εισαγωγής. Προτείνεται το 80% της μοριοδότησης των υποψηφίων να στηρίζεται στην απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου και το υπόλοιπο 20% σε κριτήρια που ορίζει η Σχολή (συνέντευξη, συγκεκριμένα μαθήματα, portofolio κλπ). Όλες οι σχετικές αποφάσεις θα τελούν υπό την έγκριση της Διοίκησης του Τριτοβάθμιου Ιδρύματος και της αρχής που εποπτεύει τα Πανεπιστήμια. Αλλά και το καθεστώς εντός των Σχολών και το είδος των πτυχίων θα αλλάξει ώστε να εξυπηρετούνται οι στόχοι «της κινητικότητας εντός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ο συνδυασμός των ειδικεύσεων στο πτυχίο (πρωτεύουσα – δευτερεύουσα)».
ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ Η ΝΕΑ “ΤΟΜΗ” ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ –
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΗΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗΣ “ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Το πόρισμα των σοφών του κ. Κατρούγκαλου για τα εργασιακά έρχεται να δέσει με τα πορίσματα του διαλόγου για την Παιδεία. Προτείνει την αντικατάσταση του κατώτατου μισθού των νέων από ένα πιο μειωμένο κατώτατο , με κυριαρχία των ελαστικών μορφών απασχόλησης και μηδενικά δικαιώματα.
Έξι μήνες κράτησε ο προσχηματικός και ακριβοπληρωμένος εθνικός διάλογος από το Υπ. Παιδείας για να βγάλει αυτό το έκτρωμα για τη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η τάξη, το τμήμα, οι συμμαθητές, ο δάσκαλος τελειώνουν στο Γυμνάσιο. Το Λύκειο στην πραγματικότητα δεν διαμορφώνεται απλά για λίγους και εκλεκτούς, δεν θα υπάρχει πια. Τη θέση του παίρνει το «αέναο κυνήγι» των πιστωτικών μονάδων μέσω ατομικών διαδρομών και προγραμμάτων σπουδών, διαφοροποιημένης μάθησης, ευελιξίας με προφανή πια τα αρνητικά μορφωτικά και κοινωνικά αποτελέσματα για τους μαθητές. Η δυνατότητα πρόσβασης στα ΑΕΙ απομακρύνεται ακόμη περισσότερο για τους πολλούς, ενώ η μαθητεία και η φθηνή κατάρτιση είναι το «κοστούμι» για τους περισσότερους έφηβους.
üΠροφανής είναι η ανοησία πως το Λύκειο θα καταργήσει την παραπαιδεία. Πεδίο δόξης λαμπρό για τα φροντιστήρια, τα γραφεία συγγραφής διπλωματικών και τους συμβούλους καριέρας.
üΗ διαμόρφωση διδακτικού υλικού και τα ατομικά προγράμματα σπουδών στο Λύκειο δίνουν τέλος και στα δωρεάν βιβλία. Έρχονται οι ακριβοπληρωμένες φωτοτυπίες από τη τσέπη των γονιών.
üΓια τους καθηγητές το εργασιακό περιβάλλον που διαμορφώνεται είναι η κατάργηση κάθε έννοιας εργασιακού δικαιώματος. Πλήρης ευελιξία και κινητικότητα για όλους. «Η μείωση των γνωστικών αντικειμένων σημαίνει πως δεν αναζητούμε ειδικούς», όλοι μπορούν να διδάσκουν τα πάντα. Προεξοφλούν μετακινήσεις προσωπικού, απώλεια του γνωστικού αντικειμένου και ανάγκη κατάρτισης και επιμόρφωσης για τη διδασκαλία νέων αντικειμένων. Θα υποχρεωθούν να δημιουργήσουν δικό τους υλικό και η αύξηση της αυτονομίας του εκπαιδευτικού θα συνδεθεί με την αύξηση της ευθύνης και της λογοδοσίας του. Έτσι, η αξιολόγηση του προσωπικού και του σχολείου είναι το επόμενο βήμα και θα συνδέεται άμεσα με τους δείκτες και τα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών. Με κυνικό και ωμό τρόπο καταλήγουν στο συμπέρασμα, πως για «όσους είτε δεν μπορούν είτε δεν επιθυμούν να ενταχθούν στο νέο πλαίσιο, τότε να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες εκτός σχολικής τάξης». Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται πως δεν υπάρχει «καλή αξιολόγηση» χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα.
Αρχές Σεπτέμβρη δόθηκε το τελικό υπόμνημα από την ομάδα του εθνικού διαλόγου και προφανώς με αυτό προσήλθε ο Υπουργός στο τραπέζι της αξιολόγησης από τους «θεσμούς» στα μέσα Σεπτέμβρη για να τους διαβεβαιώσει πως αυτός και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θα εφαρμόσουν μέχρι κεραίας το σχολείο της «ευελιξίας», της «αυτονομίας», της «εξατομικευμένης μάθησης» της «κατηγοριοποίησης», «του χαμηλού κόστους». Το Υπουργείο κυνηγάει το «άριστα 20»… στην προώθηση αυτής της καταστροφικής μνημονιακής πολιτικής.
ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΚΑΙ ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ
Στο υπόμνημα κρύβεται το μεγάλο άγχος τους. Οι αντιστάσεις, που θα ξεσπάσουν από την πολιτική τους και πώς αυτές θα καμφθούν. Η λύση που δίνουν στο πρόβλημα τους είναι βαθιά αυταρχική και ολοκληρωτικού χαρακτήρα. Διχάστε τους!!!!
«Η θέσπιση κινήτρων θα έχει εντυπωσιακά αποτελέσµατα στην κάµψη των αντιστάσεων. Εναλλακτική λύση είναι η στρατολόγηση νέου δυναµικού, αποφοίτων των πανεπιστηµίων κατά την τελευταία πενταετία, µε φρέσκιες γνώσεις, όρεξη για δουλειά και δυνατότητα διαµόρφωσης νέων επαγγελµατικών συνηθειών (habitus)». Επιδιώκουν με τον κοινωνικό κανιβαλισμό να οικοδομήσουν συμμαχίες είτε μέσω κινήτρων (μοριοδότησης, προσοντολόγιου) και φυσικά είναι αστείο να σκεφτεί κανείς μισθολογικές αυξήσεις, είτε με νέους ελαστικά απασχολούμενους τάζοντας τους ένα κομμάτι ψωμί μέσα στη θάλασσα της αδιοριστίας για να κερδίσουν το στοίχημα της εφαρμογής όσων εγκληματικών σχεδίων προωθούν.
ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΤΟΥΣ
Ο παλιός και νέος κυβερνητικός συνδικαλισμός, ΣΥΝΕΚ και ΔΑΚΕ, όλο το προηγούμενο διάστημα δήλωνε παρώνστα τραπέζια του «εθνικού διαλόγου», ενώ ήταν γνωστό το σχέδιο που επιδίωκαν να περάσουν. Αρνήθηκαν να ορθώσουν τείχος απέναντι σε αυτή την πολιτική και έψαχναν να βρουν τα θετικά μέτρα της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας. Αποδέχτηκαν το μνημονιακό πλαίσιο και προσπάθησαν να διαμορφώσουν αιτήματα και «αγώνες» εντός του πλαισίου της κυρίαρχης πολιτικής.
ΣΥΝΕΚ και ΔΑΚΕ έδωσαν μάχη να ξεχαστεί η εμπειρία των αγώνων της προηγούμενης περιόδου (διαθεσιμότητα, αξιολόγηση κλπ) και πώς το κίνημα μπορεί να καθυστερήσει πλευρές της πολιτικής τους, να ανοίξει ρήγματα στην προώθησή της ή και να την ανατρέψει.
Για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς τους, που δυσκολεύονται ολοένα και περισσότερο, που βιώνουν την ανεργία και τη φορολεηλασία, δεν χωρά καμία αναμονή. Καμία πολιτική δεν μπορεί να εφαρμοστεί, αν εμείς δεν το επιτρέψουμε. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος από το να αγωνιστούμε αξιοποιώντας την εμπειρία μας για την ανατροπή των μνημονίων, ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ και σε σύγκρουση με όσους την υλοποιούν.
Να μην ανεχτούμε στον 21ο αιώνα με τη τεράστια ανάπτυξη της γνώσης, της τεχνολογίας και της επιστήμης, η παιδεία των παιδιών μας να γυρίσει χρόνια πίσω, ενώ μπορούν να απολαμβάνουν ολόπλευρη μόρφωση, σύγχρονο, ενιαίο, 12χρονο,δημόσιο και δωρεάν σχολείο με όλα τα παιδιά μέσα χωρίς αποκλεισμούς. Να μην ανεχθούμε το μέλλον τους να είναι η σύγχρονη δουλεία, χωρίς δικαιώματα. Να μην ανεχτούμε οι εκπαιδευτικοί να τσακίζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα και η ζωή μας. Να μην ανεχτούμε τον εμφύλιο που προσπαθούν να επιβάλλουν γιατί τότε δε θα σωθεί κανείς.
Από τώρα πρέπει να ορθώσουμε τείχος στο σχέδιο τους. ΟΙ ΕΛΜΕ, το κάθε σχολείο και ο κάθε συνάδελφος θα πρέπει να ενημερώσουν γονείς και μαθητές και να οργανώσουμε τις κινητοποιήσεις ανατροπής αυτής της αντιδραστικής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
Οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δ.Ε. θα συμβάλλουμε με όλες μας τις δυνάμεις και στο βαθμό που μας αναλογεί σε αυτή την νέα πρόκληση. Ο λόγος είναι και πάλι στον κλάδο με τις κινητοποιήσεις, τις εκλογές των Υπηρεσιακών Συμβουλίων και των ΕΛΜΕ, τις συγκεντρώσεις και το συντονισμό με άλλα σωματεία και Ομοσπονδίες, γονείς και μαθητές!!!
ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΦΥΣΗΧΑΣΜΟΣ – ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ – ΚΑΜΙΑ ΑΥΤΑΠΑΤΗ
ΕΝΙΑΙΟ 12ΧΡΟΝΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΜΟΡΦΩΣΗ – ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ