«Αργοπεθαίνει όποιος δεν αναποδογυρίζει το τραπέζι,
όποιος δεν είναι ευτυχισμένος στη δουλειά του,
όποιος δεν διακινδυνεύει τη βεβαιότητα για την αβεβαιότητα
για να κυνηγήσει ένα όνειρο…»P. Neruda
Συναδέλφισσα / Συνάδελφε
Ως λαός, ζούμε μία από τις πιο εφιαλτικές περιόδους της ιστορίας μας. Μέσα σε εφτά χρόνια μας επιβλήθηκαν τρία μνημόνια με το τέταρτο να είναι «προ των πυλών».Η πατρίδα μας έχει πλέον παραδοθεί στη βούληση των δυναστών – δανειστών και επιτηρητών της οικονομίας μας. Η αυτοδιαφημιζόμενη Κυβέρνηση της «αριστεράς» ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, με τις ευλογίες της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ. και του αντιδραστικού μπλοκ Ν.Δ.–ΠΑ.ΣΟ.Κ.– ΠΟΤΑΜΙ –ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ όχι μόνο συντηρεί όλα τα μνημόνια, αλλά ταυτόχρονα εξαπολύει τηναγριότερη φοροεπιδρομή της μνημονιακής περιόδου ενάντια στα εξαθλιωμένα, λεηλατημένα και προδομένα λαϊκά στρώματα. Οι συντάξεις μειώνονται, οι μισθοί πείνας και οι “ευέλικτες σχέσεις” εργασίας γενικεύονται, η ανεργία θερίζει ιδιαίτερα τη νεολαία, γενικεύεται και επιταχύνεται το γενικό ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, για έναν ολόκληρο αιώνα.(!) Ταυτόχρονα η μνημονιακή, εξαρτημένη και παρασιτική πολιτική μας ελίτ οργανώνει την τελική επίθεση ενάντια σε όποια κοινωνικά, εργασιακά και πολιτικά δικαιώματα έχουν απομείνει.
Η ανατροπή της μνημονιακής πολιτικής και των κυβερνήσεων που την υλοποιούν αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα για το λαϊκό μας κίνημα και τους εργαζόμενους στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Ιδιαιτέρως εμείς οι εκπ/κοί, συναισθανόμενοι τη βαριά ευθύνη μας απέναντι στη νεολαία και στην κοινωνία και υπηρετώντας με ήθος και συνέπεια τη δημοκρατική και αγωνιστική παράδοση του τόπου μας,οφείλουμε να αποτελέσουμε την πρωτοπορία στους αγώνες του ελληνικού λαού ενάντια στη νεοφιλελεύθερη βαρβαρότητα και στη διεκδίκηση μιας συνολικής και ριζικής αλλαγής τόσο στη χώρα μας, όσο και στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.
ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Στους καιρούς των μνημονίων η Παιδεία βρίσκεται στο στόχαστρο της αγοράς και των εμπόρων της, μετατρέπεται από δημόσιο-κοινωνικό αγαθό σε εμπόρευμα.
Παρά τις περί του αντιθέτου συνεχείς παραπλανητικές διακηρύξεις, η συγκυβέρνηση πλήρως υποταγμένη στους βάρβαρους θεσμούς της ΕΕ, του ΔΝΤ και του ΟΟΣΑκαι με το πρόσχημα των μνημονιακών δεσμεύσεών της, επιχειρεί στο χώρο της Εκπ/σης μια αντιδραστική τομή με οδηγό τα πορίσματα του δήθεν «εθνικού διαλόγου» που υλοποίησε μια δράκα κρατικοδίαιτων ψευτοδιανοουμένων της καθεστωτικής «αριστεράς». Στόχος τους το φθηνό «σχολείο της αγοράς», με ευέλικτη χρήση του εκπ/κού προσωπικού και περικοπή των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Όραμά τους το σχολείο της «ευελιξίας» και της «αυτονομίας»όπου ένας υποταγμένος και χωρίς εργασιακά δικαιώματα εκπ/κός, θα παραθέτει σκόρπιες γνώσεις, ορισμένες δεξιότητες και κατάρτιση στους μαθητές, για να εξελιχθούν με τη σειρά τους σε ευέλικτους εργαζόμενους, με μισθούς πείνας που επιπλέον δεν θα διεκδικούν. Δηλαδή, ό,τι δεν πρόλαβε ή δεν μπόρεσε να υλοποιήσει το ΠΑΣΟΚ με τη Διαμαντοπούλου κι η ΝΔ με τον Αρβανιτόπουλο, επιχειρείται να υλοποιηθεί από τον Φίλη μέσω της υιοθέτησης των «προοδευτικών μεταρρυθμιστικών» προτάσεων Λιάκου.
Όμως παρά τον χρυσοπληρωμένο επικοινωνιακό καταιγισμό του Υπουργείου Παιδείας η πραγματικότητα τους διαψεύδει οικτρά:
Χιλιάδες μαθητές υποχρεώνονται να φοιτήσουν σε υπεράριθμα τμήματα, χωρίς ενισχυτική, πρόσθετη και παράλληλη διδασκαλία, με περικοπές εκπ/κών προγραμμάτων και με πολλαπλές δυσλειτουργίες στη μετακίνησή τους. Η υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών δημιουργεί ντροπιαστικές καταστάσεις σε πολλές σχολικές μονάδες, καθιστώντας τη διεξαγωγή του καθημερινού εκπ/κού έργου προβληματική.
Χιλιάδες αναπληρωτές συνάδελφοί μας απολύονταικαι οδηγούνται στον καιάδα της ανεργίας. Ταυτόχρονα χιλιάδες μόνιμοι εκπ/κοί βρίσκονται σε καθεστώς πλήρους ευελιξίας και κινητικότητας, μετακινούμενοι σε 4 ή 5 Σχολεία, από βαθμίδα σε βαθμίδα, από την τυπική στην άτυπη εκπ/ση, από το ένα άκρο του νομού στο άλλο.
Μηδενικοί διορισμοί για 7ηχρονιά, με ταυτόχρονη ισχυροποίηση και επέκταση της ελαστικής εργασίας, με ολοένα και λιγότερα εργασιακά δικαιώματα
«…Να δεις τι σού χω για μετά…». Ετοιμάζουν τα χειρότερα:
Μέσω της προώθησης του ταξικού, αναχρονιστικού και αντιπαιδαγωγικού πλαισίου 4ετές Γ/σιο – 2ετές Λύκειο προωθούνται: α) νέος γύρος συγχωνεύσεων–καταργήσεων Σχολείων, β) επαναφορά της «αξιολόγησης» συνδεδεμένης με τη μαθητική επίδοση, γ) νέες πανελλαδικές εξετάσεις με επαναφορά της Τράπεζας θεμάτων, δ) νέα αύξηση ωραρίου, ε) κατάργηση και συγχώνευση δεκάδων ειδικοτήτων, μετεκπαίδευση και νέες διαθεσιμότητες–απολύσεις. Η ιταμότητα και η περιφρόνηση του Λιάκου προς τους εκπ/κούς, στο γνωστό πλέον πόρισμα του είναι ενδεικτική για το τι θα επακολουθήσει.
Συναδέλφισσες / συνάδελφοι
Χρειάζεται να ανταλλάξουμε άλλα βλέμματα. Απέναντι σε μια πολιτική που μας συνθλίβει πρέπει να αντιπαραθέσουμε την αυτοπεποίθηση που δίνει η συλλογικότητα και ο αγώνας μέσα από ισχυρά σωματεία και δυναμική αδιαπραγμάτευτη εκπροσώπηση στα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
Στις προηγούμενες εκλογές του ΑΠΥΣΔΕ στην Περιφέρειά μας,προσπαθήσαμε να δώσουμε μια αγωνιστική διέξοδο στα προβλήματα και τις ανησυχίες των συναδέλφων μας και ταυτόχρονα να δυναμώσουμε την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο, παρά τις καταιγιστικές αρνητικές εξελίξεις στον χώρο της Παιδείας μας αλλά και της κοινωνίας γενικότερα. Γι’ αυτό συσπειρώνοντας το σύνολο σχεδόν των αντιμνημονιακών και αντισυστημικών δυνάμεων στον χώρο της εκπ/σης και εκπροσωπώντας τον μαχόμενο και ακηδεμόνευτο συνδικαλισμό ενάντια στο συνδικαλισμό της συναλλαγής, του ρουσφετιού και της υποταγής, κατακτήσαμε την πρωτιά και εκπροσωπήσαμε τους μάχιμους εκπ/κούς στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Πιστεύουμε ότι τιμήσαμε την εντολή σας, αποδείξαμε με τη συμμετοχή μας ότι δεν εισχωρούμε σε λογικές συνδιοίκησης και υπηρετούμε στην πράξη τη διαφάνεια και την ανεξάρτητη δράση και συμμετοχή. Συνεχίζουμε ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ, ΕΝΩΤΙΚΑ και ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ την προσπάθεια αυτή, για να ακυρώσουμε ΟΛΕΣ τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, ΟΛΩΝ των μνημονιακών κυβερνήσεων και να σταματήσουμε την απαξίωση του δημόσιου σχολείου και του εκπ/κού.
ΑΝΑΝΕΩΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΜΑΣ
•Χαράζοντας νέα πορεία δυναμικής αντίστασης στην αυταρχική νομοθεσία, στις αυθαιρεσίες και τη γραφειοκρατία της διοίκησης.
•Για εκπροσώπηση με αιρετούς που θα στηρίζονται στις αποφάσεις του κλάδου και θα δρουν με γνώμονα το συμφέρον της εκπ/σης και του εκπ/κού.
•Για εκπροσώπηση με αιρετούς που θα βρίσκονται δίπλα στους συλλόγους των καθηγητών, δίπλα στον μαχόμενο καθηγητή και θα υπερασπίζονται την αξιοπρέπειά του.
Θέλουμε αντιπροσώπους που:
•Λογοδοτούν στα σχολεία, τις ΕΛΜΕ και τις ΓΣ και προωθούν τις αποφάσεις των σωματείων
• Είναι άμεσα ανακλητοί
• Καταργούν την αδιαφάνεια και κατοχυρώνουν τον ανοιχτό δημόσιο διάλογο με κάθε τίμημα
• Δεν συμμετέχουν στις αξιολογήσεις–κατηγοριοποιήσεις των σχολείων και σε οποιαδήποτε μορφής αξιολόγηση των εκπ/κών, τις καταγγέλλουν και μαζί με τα συνδικάτα μπλοκάρουν όλες τις αντίστοιχες διαδικασίες.
• Παλεύουν για ισότιμη και δημοκρατική μεταχείριση ΟΛΩΝ των συναδέλφων, χωρίς διακρίσεις.
Στις 2 Νοέμβρη δίνουμε μήνυμα Eνότητας, Αντίστασης, Αλληλεγγύης
Ψηφίζουμε ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ – ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΕΝΩΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
Α/Α
|
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
|
ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ
|
1.
|
Αρσένης Βασίλης
|
ΠΕ04.02
|
1ο ΓΕΛ ΚΑΒΑΛΑΣ
|
2.
|
Βάλλας Αθανάσιος
|
ΠΕ02
|
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ
|
3.
|
Βούλκος Χρήστος
|
ΠΕ04.01
|
2ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΟΡ/ΔΑΣ
|
4.
|
Γεωργουσίδου Μαρία
|
ΠΕ04.04
|
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΟΡ/ΔΑΣ
|
5.
|
Γκαρνετίδης Γεώργιος
|
ΠΕ09
|
1ο ΓΕΛ ΟΡ/ΔΑΣ
|
6.
|
Γκιντίδου Ευαγγελία
|
ΠΕ02
|
1ο ΕΠΑΛ ΔΙΔ/ΧΟΥ
|
7.
|
Γκογκίδης Κων/νος
|
ΠΕ04.02
|
4ο ΓΕΛ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ
|
8.
|
Δαπέργολας Νεκτάριος
|
ΠΕ02
|
2ο ΕΠΑΛ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
|
9.
|
Δεμερδεσλής Γιώργος
|
ΠΕ03
|
1ο ΓΕΛ ΟΡ/ΔΑΣ
|
10.
|
Θεοδωρίδης Παύλος
|
ΠΕ02
|
6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΡΑΜΑΣ
|
11.
|
Καραΐσκος Κων/νος
|
ΠΕ03
|
2ο ΓΕΛ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
|
12.
|
Καρακολίδης Παναγιώτης
|
ΠΕ02
|
2ο ΓΕΛ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
|
13.
|
Καρακύργιου Παρασκευή
|
ΠΕ18.10
|
2ο ΕΠΑΛ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ
|
14.
|
Κασάπης Αθανάσιος
|
ΠΕ04.02
|
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΟΡ/ΔΑΣ
|
15.
|
Κεραμιτσής Δημήτριος
|
ΠΕ20
|
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΙΔ/ΧΟΥ
|
16.
|
Κόεβ Αλέξανδρος
|
ΠΕ04.04
|
ΓΕΛ ΣΟΥΦΛΙΟΥ
|
17.
|
Κουσινίδης Χαρίλαος (Χάρης)
|
ΠΕ04.01
|
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΟΡ/ΔΑΣ
|
18.
|
Μαρολίδου Χρυσή
|
ΠΕ18.10
|
1ο ΕΠΑΛ ΔΙΔ/ΧΟΥ
|
19.
|
Παράσχου Άννα
|
ΠΕ02
|
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΡΑΜΑΣ
|
20.
|
Σισμανίδης Ιωάννης
|
ΠΕ02
|
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ
|
21.
|
Σκαρλατίδου Μελπομένη
|
ΠΕ02
|
2ο ΓΕΛ ΟΡ/ΔΑΣ
|
22.
|
Στεφανίδης Βασίλειος
|
ΠΕ03
|
ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
|
23.
|
Τζίρας Γεώργιος
|
ΠΕ11
|
1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΙΔ/ΧΟΥ
|
24.
|
Τσαπακίδης Ελευθέριος
|
ΠΕ19
|
2ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΟΡ/ΔΑΣ
|
25.
|
Τσιλιγκίρη Μαριάνα
|
ΠΕ18.33
|
2ο ΕΠΑΛ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
|
26.
|
Τσολάκης Αντώνιος
|
ΠΕ13
|
1ο ΕΠΑΛ ΟΡ/ΔΑΣ
|
27.
|
Φιλιππίδου Σοφία
|
ΠΕ02
|
1ο ΓΕΛ ΚΑΒΑΛΑΣ
|