Είναι καλός , έχει στόχους για τη ζωή του και ονειρεύεται να σπουδάσει. Είναι από τα Σφακιά και πηγαίνει στη Γ΄Λυκείου. Αυτό που κάνει πιο δύσκολη την επίτευξη του στόχου του Πάρη για σπουδές δεν είναι ότι πάσχει από τύφλωση αλλά ότι ζει στην Ελλάδα.

Ο Πάρης Γιαννουλάκης είναι ένας μαθητής από τα Σφακιά με αξιώσεις και στόχους για το μέλλον του.

Το πρόβλημα τύφλωσης που αντιμετωπίζει δεν στέκεται εμπόδιο στο όνειρό του να σπουδάσει.

Φέτος, χρονιά για εκείνον, καθώς βρίσκεται πλέον στην Γ΄Λυκείου, η αδιαφορία και αναλγησιά της πολιτείας, φροντίζει λίγο πριν το τέλος της διαδρομής να του βάλει “τρικλοποδιά”!

Η καθηγήτρια ειδικής αγωγής με την οποία έκανε μάθημα, χρειάστηκε να φύγει λόγω εγκυμοσύνης.

Η καθηγήτρια έφυγε 12 Ιανουαρίου και από τότε δεν υπάρχει καθηγητής ειδικής αγωγής για να κάνει μάθημα στον Πάρη.

Τι λέει ο πατέρας του μαθητή

Το γεγονός ότι θα υπήρξε εκπαιδευτικό κενό από τις 12 Ιανουαρίου και έπειτα ήταν γνωστό.

Όπως αναφέρει στο Flashnews.gr, ο πατέρας του μαθητή ο οποίος θα προχωρήσει και σε καταγγελία στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:

«Ήμασταν πολύ ικανοποιημένοι από τη δουλειά που έκανε η καθηγήτρια ειδικής αγωγής αυτά τα χρόνια με τον γιο μου.

Έπρεπε όμως να φύγει λόγω εγκυμοσύνης. Από τις αρχές του χρόνου είχαμε πει στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων ότι θα προκύψει αυτό το πρόβλημα και μας είχε πει ότι θα διευθετήσει το θέμα. Ενόχλησα πολλές φορές τον προϊστάμενο Στέλιο Ζερβάκη και εκείνος με διαβεβαιώνε ότι θα φέρει καθηγητή ειδικής αγωγής για να αναπληρώσει το κενό της καθηγήτριας. Περίμεναμε και εμείς. Όμως έχουν περάσει τώρα 3 μήνες από τις 12 Ιανουαρίου και δεν έχει έρθει κανείς».

Όλο αυτό το χρονικό διάστημα και μια ανάσα πριν τις , μια περίοδο δηλαδή εντατικοποίησης των μαθημάτων και του διαβάσματος, ο Πάρης προσπαθεί όπως μπορεί να αναπληρώσει το κενό διδασκαλίας που αφήνει η απουσία καθηγητή ειδικής αγωγής, κάτι φυσικά που δεν είναι αρκετό.

«Τρεις μήνες τώρα κάνει ό,τι μπορεί μόνος του, με φροντιστήριο, με τη βοήθεια καθηγητών και άλλων παιδιών του σχολείου, αλλά δεν φτάνει αυτό.

Δυο φορές την εβδομάδα κατεβαίνει στα Χανιά και πάει φροντιστήριο. Ειναι εδώ και οι καθηγητές του Λυκείου που κάνουν ό,τι μπορούν, δεν έχουμε κανένα παράπονο από αυτούς ούτε από τον Λυκειάρχη, αλλά όπως και να το κάνουμε αν δεν είναι ο δάσκαλος ο ειδικός να διδάξει και να βοηθήσει το παιδί, δεν είναι το ίδιο» αναφέρει ο πατέρας του μαθητή.

Πρόκειται για έναν μαθητή που θέλει να προχωρήσει, έχει βλέψεις για να σπουδάσει, έχει κλίση στην πληροφορική αλλά και στη μουσική με την οποία ασχολείται από μικρή ηλικία.

Αυτά μάλλον είναι ψιλά γράμματα για την πολιτεία και για τη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που θα έπρεπε να έχει κινήσει “γη και ουρανό” για να διευθετήσει το πρόβλημα και να σταθεί αρωγός στην προσπάθεια αυτή του Πάρη και όχι εμπόδιο.

Από την πλευρά του, ο Διευθυντής ΔΕ Χανίων τονίζει ότι “από τους επίσημους πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών του Υπουργείου είχε εξαντληθεί η λίστα με τους εκπαιδευτικούς με ειδίκευση Braille, άρα δεν υπήρχε η δυνατότητα πρόσληψης.”

Διαβάστε παρακάτω την απάντηση του Στέλιου Ζερβάκη:

Κύριοι,

Προς αποκατάσταση της αλήθειας και τη διαλεύκανση των γεγονότων σε σχέση με το ρεπορτάζ της ιστοσελίδας σας που αφορά το μαθητή της Γ΄ Τάξης του ΓΕΛ Σφακίων Π. Γ. ένα μαθητή πράγματι με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και με εγγενείς δυσκολίες, έχω να αντιπαραθέσω τα παρακάτω σε ότι αφορά τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων.

Από τον Ιανουάριο φέτος, η εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03.50 (Μαθηματικών) ειδικής αγωγής με ειδίκευση Braille η οποία είχε τοποθετηθεί με παράλληλη στήριξη στον μαθητή από το Σεπτέμβριο και με την έναρξη των μαθημάτων, ζήτησε και της αποδόθηκε από την υπηρεσία μας, άδεια εγκυμοσύνης, όπως προβλέπεται. Άμεσα, κινηθήκαμε προς την κατεύθυνση αντικατάστασης της με σκοπό να μην μείνει χωρίς παράλληλη στήριξη, ο μαθητής για το υπόλοιπο του σχολικού έτους. Δυστυχώς, από τους επίσημους πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών του Υπουργείου είχε εξαντληθεί η λίστα με τους εκπαιδευτικούς με ειδίκευση Braille, άρα δεν υπήρχε η δυνατότητα πρόσληψης.

Μετά από αυτή την εξέλιξη, η υπηρεσία μας, εναλλακτικά ζήτησε εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής ΠΕ03.50 χωρίς την ειδίκευση Braille, προκειμένου να υποστηριχτεί ο μαθητής μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς. Πράγματι, στις αμέσως επόμενες προσλήψεις αναπληρωτών ειδικής αγωγής προσελήφθησαν στα Χανιά, όπως το είχαμε ζητήσει, όμως οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί ΠΕ03.50 για δικούς τους προσωπικούς λόγους, δεν αποδέχτηκαν τον διορισμό τους. Μπροστά και στο νέο αδιέξοδο και πάντα σε συνεχή επαφή και συνεννόηση με την οικογένεια του μαθητή, προσπαθήσαμε σε συνεργασία με το ΚΕΔΔΥ Χανίων να τροποποιήσουμε τα ωράρια άλλων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, ούτε αυτό όμως κατέστη δυνατόν, αφού με τον τρόπο αυτόν θα ζημιώνονταν άλλοι μαθητές του Νομού μας και οι ενέργειες αυτές θα προσέκρουαν στους γονείς αυτών των μαθητών. (Τα αντίγραφα όλων αυτών των διοικητικών πράξεων είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου στα γραφεία της ΔΔΕ Χανίων). Άλλωστε η μη αντικατάσταση οφείλεται στον εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ03.50 Μαθηματικών, οφείλουμε όμως να σημειώσουμε ότι στον συγκεκριμένο μαθητή παρέχεται ανελλιπώς παράλληλη στήριξη στα μαθήματα του κλάδου ΠΕ02.50 (Φιλολόγων).

Εν κατακλείδι οφείλω να σημειώσω ότι όλα τα χρόνια ο μαθητής υποστηρίζεται κατά προτεραιότητα από την υπηρεσία μας και αυτό το διαβεβαιώνουν και οι ίδιοι οι γονείς του. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να δεχτούμε την οποιαδήποτε αμφισβήτηση ως προς την ευαισθησία μας και την ανάγκη υποστήριξης όχι μόνο του συγκεκριμένου μαθητή αλλά και οποιουδήποτε μαθητή χρήζει τέτοιας υποστήριξης. Στεκόμαστε συνεχώς ταγοί και πλήρως ευαισθητοποιημένοι στη στελέχωση των δομών ειδικής αγωγής της περιοχής ευθύνης μας και σε αυτή τη λογική αποσκοπούν όλες μας οι ενέργειες.

Τέλος χωρίς να θέλω να κάνω μαθήματα δημοσιογραφικής δεοντολογίας, οφείλατε να αποτυπώνατε και την δική μου άποψη στο πλαίσιο της σωστής και συμμετρικής ενημέρωσης. Το γεγονός ότι δεν κατέστη εφικτή η επικοινωνία μας μέσω της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οφείλεται ναι μεν στην ολιγοήμερη άδεια στην οποία διατελώ αυτές τις ημέρες γνωρίζετε δε ότι και σε άλλες περιπτώσεις το κινητό μου τηλέφωνο είναι πάντα «ανοιχτό» προκειμένου να καταθέτω την οποιαδήποτε διευκρίνηση.

Σας ευχαριστώ!

Στέλιος Ζερβάκης

Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Χανίων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025